Tai yra antras kompanijos iš Štutgarto modelis, pagamintas naudojant naują dideliems elektromobiliams skirtą platformą – pirmuoju tapo flagmanas „Mercedes-Benz EQS“, su kurio apžvalga galite susipažinti čia.
Tad techniniais sprendimais jis yra beveik identiškas, nors ir šiek tiek skiriasi – labiausiai atkreipi dėmesį į mažesnę akumuliatoriaus talpą. Sąlyginai mažesnę, nes net ir turėdamas 90,6 kWh naudojamos talpos akumuliatorių (bendra talpa siekia 100 kWh), jis šiuo parametru yra vieną didžiausių akumuliatorių rinkoje turintis elektromobilis, kurio nuvažiuojamas atstumas (WLTP duomenimis) siekia įspūdingus 654 kilometrus!
Bet tai – „EQE 350+“ duomenys, kuris turi vieną elektros variklį, varantį galinius ratus ir kurio galia yra 215 kW arba 292 AG. Ir čia jau prasideda kompromisai, verčiantys susimąstyti – toliausiai nuvažiuojantis modelis yra ir pigiausias, kainuojantis nuo 75 020 eurų („Sixt Leasing“ mėnesio įmokos kaina yra nuo 1121 euro).
O štai mano bandyta versija buvo galingas „Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC“, turintis du elektros variklius, varančius abiejų ašių ratus. Jo galia siekia net 350 kW (476 AG) ir nuo 0 iki 100 km/val. jis gali įsibėgėti vos per 4,2 s („EQE 350+“ tą daro per 6,2 sekundes) – tokio modelio kaina su gausia standartine įranga, kuri mažiau galingam modeliui kainuoja papildomai, prasideda nuo 106 722 eurų.
O jei reikia dar greičiau, yra ir net 505 kW (687 AG) pasiekiantis „Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+“, kuris iki 100 km/val. gal įsibėgėti vos per 3,3 sekundes. Bet, žinoma, ne viskas pagreičiu matuojama. Atkreipiau dėmesį, kad skirtingai nuo „EQS“, „EQE“ bagažinės dangtis atsidaro atskirai, o ne pakyla kartu su galiniu stiklu, tad tai gerokai sumažina bagažinės naudojimo praktiškumą ir tokia kėbulo koncepcija labiau primena „Audi e-tron GT quattro“ elektromobilį. Tiesa, „Audi“ dar turi ir bagažo skyrių priekyje, ko nesiūlo „Mercedes-Benz“, taip pat bent jau man patogiau naudotis priekyje, o ne gale esančia įkrovimo vieta.
Tačiau bet kokios asociacijos su konkurentų elektromobiliu dingsta kai tik įsėdi į įspūdingą „EQE“ saloną – ne, „Audi“ apdailai priekaištų tikrai nėra, bet būdamas „Porsche Taycan“ bendraplatformiu, jis net neturi dviejų multimedijos ekranų, kaip kituose šiuolaikiniuose keturių žiedų automobiliuose. Ir aš kalbu ne tik apie centrinio ekrano dydį, kuris „Mercedes“ siekia net 17,7 colių, bet apie papildomai užsakomą „MBUX Hyperscreen“ ekraną, kada po vienu stiklu yra net trys ekranai, iš kurių vienas skirtas priekiniam keleiviui.
Ne, nerimauti dėl saugumo neverta, nes rimtos avarijos atveju tam yra specialios deformacinės zonos, o ir keleivio (kaip ir centrinį) ekranus visada galima išjungti. Kai priekyje keleivio nėra, vairuotojas mato ekrano užsklandą ir tik įsėdęs keleivis gali naudotis šiuo ekranu – jei vairuotojas užsižiūrį į keleivio ekrane rodomą tūrinį (skaitmeninės televizijos išbandyti galimybės neturėjau), šis ekranas pritemsta.
Na, visa tai atrodo tikrai efektingai ir nei vienas kitas gamintojas nesiūlo nieko panašaus. O štai kalbant apie praktiškesnius dalykus, tai kaip ir „EQS“ atveju sėdant ant galinės sėdynės teks gerokai pasilenkti, o tai jau labiau primena gamintojo „CLS“ modelį nei E klasės „Mercedes“. Bet įsitaisius bent jau kojoms vietos tikrai nepritruks – atstumas tarp ašių siekia daugiau kaip 3 metrus.
Kalbant apie nuvažiuojamą atstumą tai net ir labai savęs nevaržant buvo sunku išnaudoti tokią galią, tad net ir su keliais dinamiškais pagreitėjimais, taip pat važiavimu greitkeliu, energijos sąnaudos buvo mažesnės nei 20 kWh/100 km – kompiuteris žadėjo, kad tokiu tempu galiu nuvažiuoti mažiausiai 460 kilometrų.
Ir jau tikrai juo važiuoti buvo vienas malonumas – tiek dėl puikiai suderintos vairo sistemos, standartinės šiam modeliui pneumatinės pakabos ir visų vairuojamųjų ratų, tiek ir dėl ypatingai tylaus ir komfortiško salono – tikras E klasės komforto pavyzdys, nors ir ne toks praktiškas kaip klasikinis modelis.
Daugiau apie naują „Mercedes-Benz EQE“ elektromobilį žiūrėkite vaizdo medžiagoje.