Ir dar kaip! Nors dėl vėlyvo pasirodymo rinkoje yra kai kurių trūkumų, tačiau bent jau man „Ariya“ tapo vienu maloniausių šiemet vairuotų automobilių. Ir, žvelgiant į jį, net nepasakytum, kad po savo dailiu kėbulu (jam labai tinka vario spalva su juodu stogu ir 20 colių ratlankiais – gatve važiuoja tikra žvaigždė) jis slepia jau žinomas technologijas.
Nors sunku patikėti, bet jis dalinasi ta pačia „CMF-EV“ platforma su elektriniu „Renault Megane E-Tech“. Bet kadangi pastarasis yra gerokai mažesnis (jo ilgis yra 4,21 m, o „Ariya“ – 4,6 m), tai prancūzų modelis, apie kurį daugiau galite sužinoti čia, yra varomas tik vienu priekyje sumontuotu varikliu, o „Ariya“ galimas ir su dviejų motorų, visų ratų „e-4ORCE“ pavara.
Ilgai lauktas bandomasis modelis turėjo vieną elektros variklį, tačiau buvo su didesnės, net 90 kWh talpos akumuliatoriumi (iš kurių įkrovimui naudojama 87 kWh, mažesnio akumuliatoriaus naudojama talpa yra 63 kWh). Tad su tokiu atsarga vienu įkrovimu gamintojo duomenimis galima nuvažiuoti net iki 525 kilometrų, mano bandymo metu energijos sąnaudos buvo labai priimtinos (įvertinant elektromobilio dydį, svorį ir 178 kW / 242 AG siekiančią galią) 19,1 kWh, o tai būtų leidę nuvažiuoti 455 kilometrus.
Elektromobilį kintama srove galima įkrauti 22 kW siekiančia galia – dvigubas nei įprastas 11 kW įkrovimo greitis labai praverčia viešosiose stotelėse, kai greitojo 50 kW (visgi šiandien tai jau sunku vadinti greituoju įkrovimu) jungtis būna užimta. Maksimali įkrovimo galia siekia 130 kW – ne 250 kW kaip „Hyundai Ioniq 5“ ir „Kia EV6“, bet šiandien Lietuvoje didesne galia įkrausi vos keliose vietose.
O kad jau prisiminiau korėjietiškus elektromobilius, tai sėskime į saloną. Ir čia man kur kas daugiau paraleliu su „Ioniq 5“, nei gerokai mažesniu „Megane“. Tiek šokių aikštelę primenančia erdve gale, tiek ir daug vietos priekyje su atitraukiama (!) ir elektra valdoma (!!) centrine dalimi – tokios ergonomikos prabangos nerasi net „Rolls-Royce automobiliuose. Juokauju, žinoma, bet sprendimas puikus.
O dar čia yra elektra valdoma iškylanti centrinė dėtuvė, kuri net talpesnė už esančią įprastoje vietoje priešais keleivį. Tad pastarosios mažą dydį įvardinčiau kaip trūkumą, lygiai taip pat kaip ir žemą kupė silueto elektromobilio salono aukštį (nors salono plotis daugiau nei pakankamas). Sėdint priekyje stogas yra gana arti galvos, tad su tuo tenka susitaikyti – visa tai dėl grindyse esančių akumuliatorių, efektingesnės išvaizdos ir efektyvesnio aerodinaminio pasipriešinimo.
Tad vertinkime jį kaip erdvų keturių durelių kupė ir pasidžiaukime geriausia šioje kainų kategorijoje apdailos kokybe – minkštu audiniu aptrauktu skydeliu ir durelėmis, minkštais ir švelniais grindų kilimėliais (vėlgi galima aliuzija į aristokratiškuosius britų automobilius), reljefinio paviršiaus apdailos intarpus su sensoriniais (bet nelabai patogiais) mygtukais – visa tai sukuria gerą savijautą, tad iš elektromobilio tiesiog nesinori išlipti.
O štai du sujungti 12,3 colių ekranai priekyje vėl labiau primena korėjietiškus elektromobilius nei prancūzišką modelį ir tada suvoki kaip greitai tobulėja technologijos – jei „Megane E-Tech“ su tikrai patogesniu naudotis ir informatyvesniu vertikaliu ekranu veikia „Google Automotive“ operacinė sistema, tai čia – gimtoji „Nissan“ programinė įranga ir jos naudojimo patogumas, ypatingai kalbant apie parinkčių nustatymus, yra toli gražu neidealus.
„Nissan Ariya“ kaina prasideda nuo 51 100 eurų, modelių su dviejų elektros variklių „e-4ORCE“ pavara kaina yra nuo 61 100 eurų, „Sixt leasing“ veiklos nuoma – nuo 812 eurų.
Daugiau informacijos apie naująjį „Nissan Ariya“ elektromobilį sužinosite vaizdo medžiagoje, kuri šįkart gavosi itin išsami, tad kviečiu pasižiūrėti ir užsiprenumeruoti motorai.tv kanalą.