Nauja mažiausio „Opel“ krosoverio karta su senąja turi nebent vieną panašų bruožą – dydį (4,15 m arba 13 cm trumpesnis už ankstesnį „Mokka“), kadangi daugiau didesnių sąsajų nėra. Nes naujasis „Mokka“ yra PSA koncerno modelių „Peugeot 208“ ir „2008“, taip pat ką tik pasirodžiusio „Citroën C4“ bendraplatformis ir gaminamas Prancūzijoje. O kadangi ši platforma pritaikyta ir elektros varikliams, galima ir vien tik elektra varoma „Mokka-e“ versija.
O man pirmiausiai kirbėjo tas pats klausimas kaip ir anksčiau – kaip gamintojas žada pozicionuoti šį automobilį savo šeimoje, kadangi gamoje yra du panašaus dydžio mažieji SUV – „Mokka“ ir šešiais centimetrais ilgesnis 4,21 metro „Crossland“. Bet po testo viskas tapo aiškiau nei aišku.
Jei trumpai, tai „Crossland“ – labiau vienatūrį primenantis mažas krosoveris, savo dydžiui pakankamai erdvus, praktiškas ir universalus automobilis ieškantiems nedidelės, bet patogios miesto mašinos. O štai „Mokka“ atsidūrė kitoje vertybių skalės pusėje. Buvęs tiesiog mažas ir pigus automobilis, dabar jis – madingų formų miesto stileiva. Kurį pirmiausiai rinksis dėl ryškios išvaizdos, o ne praktiškų savybių, už kurias šeimoje bus atsakingas „Crossland“ ir, žinoma, didesnis „Grandland“.
O „Mokka“ žavės savo retro bruožais pasižyminčia siaurų priekiniu žibintu išvaizda, tik žinoma, XXI amžiaus formate su pažangia „LED Matrix“ technologija. Efektingi ir siauri galiniai žibintai, tarsi atkartojantys „Opel“ emblemoje esantį žaibą. Ir visa tai įvilkta į efektingai, net trimis spalvomis nudažytą kėbulą (žinoma, galima rinktis ir ne tokius iššaukiančius sprendimus).
Šiek tiek nerimavau dėl salono. Nes bendraplatformio „Corsa“ atveju, jo vidus atrodė gana kukliai, palyginti su ryškiu prancūziškuoju „208“. Tačiau su „Mokka“ taip neatsitiko, ypač versijoje su dviem įspūdingo dydžio ekranais, kurių centrinis kartu su visa konsole yra pasuktas į vairuotoją – kartu su priešais ant variklio gaubto matoma iškilusia briauna sukuriama išties sportiška atmosfera.
Tiesa, įkarštį šiek tiek atvėsina grafika – dideliame skaitmeniniame ekrane duomenys pateikiami saikingai ir be tokių efektingų elementų kaip trimatis informacijos atvaizdavimas „Peugeot“ prietaisų skydelyje – norėtųsi, kad bent rodmenų grafika keistųsi kartu su pasirinktu važiavimo režimu. O ir tie patys ekrano išvaizdos pasirinkimai apriboti trimis variantais.
Galios departamente – žinomi „Peugeot“ ir „Citroën“ turbobenzininiai 1,2 l varikliai (ir 1,5 l turbodyzelinis motoras, jei kam toks dar aktualus šiame miesto automobilių segmente) – bandytoje versijoje 130 AG pasiekiantis trijų cilindrų motoras buvo suporuotas su automatine aštuonių greičių transmisija. Tandemas veikia sklandžiai, bet dideliu taupumu nepasižymi – po daugiausiai užmiestyje nuvažiuotų kilometrų, degalų sąnaudos buvo 7,4 l /100 km.
Bet kas nori važiuoti taupiai, visada gali rinktis ir elektrinę 100 kW versiją su 50 kWh talpos akumuliatoriumi ir didesniu kaip 300 kilometrų nuvažiuojamu atstumu – tiesa, atstovų teigimu kol kas neaišku kada šie elektromobiliai atkeliaus iki Lietuvos, bet juos jau galima užsisakyti. Tuo labiau, kad kainų skirtumas, palyginti su versijomis su vidaus degimo varikliais, nėra šokiruojančiai didelis.
Ir visa tai dėl to, kad „Mokka“ nėra itin pigus automobilis – jo kaina prasideda nuo 16 400 eurų, o bandyta „GS Line“ versija su papildoma įranga kainavo daugiau kaip 26 000 eurų. O yra ir dar brangesnės „Executive“ komplektacijos, tad matant tokius skaičius, nuo 32 400 eurų, neskaičiuojant kompensacijos, kainuojantis „Mokka-e“ nebeatrodo vien tik skraidančių padebesiais pasirinkimas.
Daugiau apie naują „Opel Mokka“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.