Tad nieko keisto, kad palyginti su ankstesniu modeliu, kuris buvo gaminamas nuo 2012 metų, naujasis „Range Rover“ yra žymiai pažangesnis, jo kūrimo metu buvo patentuotos daugiau kaip 125 inovacijos, naujos platformos konstrukcijoje panaudota daugiau kaip 80 proc. aliuminio, automobilio kėbulas tapo 25 proc. standesnis, tad tai lėmė tiek geresnes važiavimo savybes, tiek ir dar mažesnį triukšmingumą salone.
Tiek „Land Rover“, tiek ir „Range Rover“ modeliams niekada neslėpiau simpatijų – savo išvaizda ir įvaizdžiu jie yra tarsi kitos lygos automobiliai. Lygiai taip pat neturiu abejonių ir dėl naujojo „Range Rover“ pajėgumo bekelėje – nuolatos tobulinama „Terrain Respone 2“ sistema yra viena pažangiausių rinkoje ir tikrai nepaves nuvažiavus nuo asfalto. Žinoma, jei kalbėti apie bandytą beveik 200 000 eurų kainuojantį modelį („Range Rover“ kaina prasideda nuo 129 150 eurų, „Sixt Leasing“ veiklos nuomos kaina yra nuo 1636 eurų), abejoju, kad juo klaidžiosite po Pabradės pelkių brūzgynus – geriausiu atveju važiuosite per pažliugusią pievą ar gilesnį sniegą.
Kaip ten bebūtų, šių angliškų automobilių pravažumas yra nekvestionuojamas lyg aksioma – ir tai džiugina. Lygiai taip pat kaip ir įvaizdis bei stilius – automobiliai iš Anglijos pelno daug simpatijų net ir iš kitų markių automobilių vairuotojų.
Prisiminkime, kad debiutavęs dar 1969 metais, „Range Rover“ beveik tris dešimtmečius (pirmoji karta buvo gaminama net iki 1996 metų) praktiškai neturėjo konkurentų, nebent tarp tokių galima buvo įvardinti G klasės „Mercedes-Benz“ ir itin retus „Lamborghini LM002“. O ir šiandien tarp tokių yra nebent „BMW X7“ ir „Mercedes-Benz GLS“. Žinoma, dar galima paminėti „Bentley Bentayga“, „Aston Martin DBX“ ir „Rolls-Royce Cullinan“, tačiau tai jau visai kitas kainų (ir įvaizdžio) segmentas.
Gamintojas sako, kad tai yra pažangiausias visų laikų „Range Rover“ ir abejoti netenka – tereikia pasižiūrėti į kalendorių. Tačiau kaip jis atrodo konkurentų akivaizdoje? Originaliai. Nes nei „X7“, nei „GLS“ nevažiuoja taip kaip „Range Rover“ – kad ir kokį pasirinksite važiavimo režimą, jis visada išliks toks komfortiškas, kad jei ir kils noras važiuoti azartiškiau, tai jis akimirksniu pradings jau pirmame posūkyje.
O toks noras buvo kilęs, kadangi bandyta „First Edition“ versija turėjo šiai dienai galingiausią gamoje 4,4 l V8 550 AG motorą – BMW turbobenzininis motoras pakeitė anksčiau montuotą kompresorinį 5 litrų „Ford“ variklį. Nieko keisto, kadangi jau už poros metų pasirodys ir vien tik elektra varoma „Range Rover“ versija, tad investuoti į didelio darbinio tūrio variklius prasmės nėra.
Bet nors čia yra ir aktyvus, svyravimus slopinantis elektromechaninis stabilizatorius, ir pneumatinė pakaba, ir vairuojamieji galiniai ratai, šis dičkis nėra tas automobilis, kuriuo norisi važiuoti greitai posūkiuose.
Bet kur kas svarbiau, kad su net iki 31 centimetro padidinama prošvaisa juo galima leistis ten, kur to daryti nevertėtų nei su BMW, nei su „Mercedes-Benz“. O dar įspūdingai mažą apsisukimo skersmenį (tik 10,95 m, mažesnis nei „Evoque“!) leidžia pasiekti galiniai vairuojamieji ratai – matant, kiek nedaug vietos reikia apsisukti tokiam dideliam automobiliui, lieka tik stebėtis – visą tai galite pamatyti vaizdo medžiagoje.
Salone naujas „Range Rover“ užburia stilinga prabanga – oda, medis, aliuminis, elektra. Bet ir čia galima nusistebėti. Pavyzdžiui, kodėl tiek nedaug vietos sėdintiems gale. Iškart ir atsakysiu – ogi todėl, kad yra ir ilgesnė versija su 20 cm didesniu atstumu tarp ašių, tad į tokio automobilio galą ir sėsti patogiau, ir sėdėti smagiau kaip ir priklauso flagmane.
O sėdėti galima ir bagažinėje – tam čia yra atlenkiamos bagažinės durelės. Žinoma, valdomos elektra. Tik štai bagažinėje esantis sėdynių ir kitos įrangos valdymo blokas kliba, lygiai taip pat kliba ir klimato kontrolės valdymas prietaisų skydelyje – keista, kad tokios smulkmenos prasprūdo pro akis. O niekuo nepridengta skardinė panoraminio stoglangio pertvara atrodo mažu mažiausiai kaip nesusipratimas tokiame prabangiame salone.
„PiVi Pro“ multimedijos sistema žinoma iš kitų „Range Rover“ modelių, čia yra didžiausias gamoje 13,1 colio įstrižainės multimedijos ekranas. Sistema turi daug parinkčių ir iki šiol man ji yra gana paini – sudėtinga naudotis nustatymais tiek centriniame ekrane, tiek ir prietaisų skydelyje. O belaidė „Android Auto“ sąsaja pakibo taip, kad jokie pakartotiniai bandymai susieti telefoną nebepavyko – visa tai funkcionuoja geriau dešimt kartų pigesniuose automobiliuose.
Aišku, tai mažai jaudins šio automobilio pirkėjus, kurie žino ko nori. Tai yra tikrai išskirtinis automobilis, be to, turintis itin dideles personalizavimo galimybes – keliasdešimties puslapių lankstinuką ir visų parinkčių kainynus galite vartyti valandų valandas.
Ir visgi konkurentai už mažesnę ar didesnę kainą (visgi kaina šiame segmente turi atskirą vertę ir dažnai daugiau yra geriau nei mažiau) siūlo tarsi du automobilius viename, kuriais galima važiuoti ir komfortiškai, ir azartiškai. O su „Range Rover“ – taip kaip jis leis.
Daugiau apie naują „Range Rover“ žiūrėkite vaizdo apžvalgoje.