Pirmuosius įspūdžius iš elektrinio „Renault Megane“ pristatymo jau esu aprašęs čia ir pagaliau jį pavyko išbandyti kelyje.
Trumpai pasikartosiu apie pagrindines naujojo „Renault Megane E-Tech“ savybes. Modelis gaminamas naudojant naują elektromobiliams pritaikytą „CMF-EV“ platformą ir savo techniniais sprendimais yra giminingas taip pat neseniai debiutavusiam aljanso bendraplatformiui „Nissan Ariya“. Tiek tik, kad pastarasis yra ir didesnis, ir varomas dviem elektros varikliais, sukančiais priekinius ir galinius ratus.
O štai elektrinis „Megane“ bent jau kol kas turės tik vieną elektros variklį, varantį priekinius ratus. Toks sprendimas turėti pagrindinį elektros variklį priekyje, o ne gale važiavimo metu kėlė klausimų, kadangi dabartinis sprendimas primena įprastų modelių su vidaus degimo varikliais konstrukciją, turinčią priekinius varančiuosius ratus.
Elektrinis „Megane“ galimas su 40 arba 60 kWh akumuliatoriumi ir 130 arba 220 AG elektros varikliu, ir vienu įkrovimu gali nuvažiuoti iki 470 kilometrų. Žinoma, tai – gamintojo duomenis. Ir kadangi modelis pagamintas naudojant elektromobilių platformą, tikriausiai atsakymas akivaizdus, kad versijų su vidaus degimo varikliais laukti neverta.
Ir nors atrodytų nelogiška atsisakyti vieno populiarių gamos modelių (tas pats lyg vokiečiai pasakytų, kad nuo šiol visi „Volkswagen Golf“ bus elektriniai), tačiau sulaukiau atsakymo, kad dar kelis metus bus gaminamas ir ketvirtos kartos „Megane“ su tradicine pavara. Na, o kaip bus ateityje, parodys laikas ir priimti sprendimai – pasak gamintojo atstovų, akivaizdų, kad tradicinių hečbekų ir universalų segmentas sparčiai traukiasi, o vis griežtesni ekologiniai apribojimai verčia gamintojus rinktis elektrą.
Stilistiškai naująjį „Megane“ galima įvardinti kaip krosoverį, nors kėbulo aukštis siekia tik 150 mm ir tai yra net žemiau nei „Zoe“. Bet dėl tokių proporcijų ir, atitinkamai, mažesnio aerodinaminio pasipriešinimo ir mažesnių energijos sąnaudų (kuo įsitikinau bandymų metu) reikia dėkoti itin plonam, vos 11 cm storio ličio-jonų akumuliatoriui, sumontuotam automobilio dugne.
Bet pažiūrėkite kaip efektingai atrodo elektromobilis ir net nepasakytum, kad jo ilgis siekia vos 4,2 metro – tai yra kažkur tarp B (mažų) ir C (kompaktinių) segmento modelių. Atstumas tarp ašių yra 2,7 m. Ir štai čia turiu vieną pastebėjimą – jei bagažinės dydžiui priekaištų nėra (į ją telpa 440 l), tai, pasak gamintojo, vietos ant galinių sėdynių yra tiek pat kiek ankstesniame „Megane“, o tai reiškia...
O tai reiškia, kad nėra jos čia labai daug. Tad gale sėdėdamas rėmiausi kojomis į priekines sėdynes, pačios antros eilės sėdynės dėl nedidelio automobilio aukščio yra sumontuotos žemai, tad kojas tenka gana stipriai pariesti. Jei trumpai, tai „Volkswagen“ šeimos bendraplatformiuose elektromobiliuose „ID.3: ir „Cupra Born“ gale vietos tikrai daugiau.
Bet stilinga išorė puikiai dera su moderniu ir kokybišku, aukštesnio lygio automobilius primenančiu salonu – skaitmeninis prietaisų skydelis yra sujungtas su patogiu naudotis vertikaliu multimedijos ekranu su „Google“ sukurta intuityvia „Android Automotive“ operacine sistema, kuriame visi nustatymai randami itin greitai. Apačioje po ekranu yra fiziniai klimato kontrolės valdikliai, viršuje – skaitmeninis galinio vaizdo veidrodėlis. Trūkumas – po multimedijos ekranu esančia niša telefonui naudotis nepatogu.
Vėlgi, reikalas ne esminis (o gal ir pirštai ne patys ploniausi) – kur kas svarbiau, kad elektromobilis valdomas smagiai, o vairo sistema veikia tiksliai ir sportiškai – tikrai patiks mėgstantiems azartišką važiavimą. Tuo labiau, kad ne itin sunkaus elektromobilio (1624 Kg) dinamika yra pakankama, iki 100 km/val. įsibėgėjant per 7,4 sekundes. Tiesa, azartą ataušina mažo pasipriešinimo riedėjimui padangos, kurios padeda taupyti energiją, bet neužtikrina pakankamo sukibimo, ypatingai kai automobilis yra varomas priekiniais ratais.
Pasigedau ir reguliuojamo standumo pakabos – visgi gamintojas (vėlgi, skirtingai nuo vokiečių koncerno), nesiūlo tokios net pasirinkimų sąraše, tad elektromobilis labiau patiks mėgstantiems sportiškesnį važiavimą, bet blogame kelyje tai turės įtakos komfortui.
Visgi neskaitant kai kurių išlygų, „Renault“ pagamino gerą elektromobilį, ypatingai džiuginantį ne tik efektinga išvaizda, bet ir nedidelėmis energijos sąnaudomis. Kol važiavau palyginti negreitai, jos buvo tik 14,3 kWh – žinoma, žiemą Ispanijoje temperatūra kitokia nei Lietuvoje, bet galiausiai su netrumpomis dinamiško važiavimo atkarpomis, gavosi daugiau nei priimtinos 17,6 kWh / 100 km energijos sąnaudos – nemažai prie to prisidėjo ir gera aerodinamika, ir palyginti nedidelis svoris.
Naujo „Renault Megane E-Tech Electric“ kainos be kompensacijos prasideda nuo 34 485 eurų, geriausios „Iconic“ komplektacijos „Megane“ atsieis 44 165 eurus. Automobilių nuomos „Sixt Leasing“ duomenimis, tokio automobilio veiklos nuoma mėnesiui atsieis nuo 518 eurų, palyginimui, „Volkswagen ID.3“ mėnesio įmoka būtų 528 eurai, „Cupra Born“ – 499 eurai.
Daugiau apie naująjį „Renault Megane E-Tech Electric“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.