Automobilių rinkoje atvejai, kai vienu modeliu bandoma užkamšyti kelias spragas, retai kada baigiasi gerai. Tokie automobiliai būna kaip demisezoninės padangos: tada, kada labiausiai reikia, jos nei vasarą gerai stabdo, nei žiemą padeda įveikti komplikuotas eismo sąlygas. Tik ši taisyklė, panašu, „Dacia Jogger“ atveju negalioja.
Ką čia turime? Automobilį, su 20 cm prošvaisa ir, kaip dabar madinga, su ryškiomis arkų apsaugomis, sutvirtintu priekiniu ir galiniu buferiais bei „ragais“ ant stogo. Ką turime dar? Septynvietį šeimos automobilį, arba, nulenkus arba išėmus trečios eilės sėdynes, tradicinį universalą, kuriame telpa pusė gyvenimo (būtent septynvietis buvo bandomasis modelis, tačiau „Dacia“ gamoje yra ir tradicinis penkiavietis). Kitaip tariant, visko po truputį.
Be to, į mano rankas patekęs „Jogger“ turėjo komforto paketą, kurį sudarė porankis su uždara daiktadėže, aklųjų zonų stebėjimo ir perspėjimo sistema, parkavimo jutikliai, elektromechaninis rankinis stabdys, reguliuojamo aukščio vairuotojo sėdynė bei atlenkiami staliukai priekinių sėdynių atlošuose. Drauge su „Control“ paketu automobilyje atsirado „Media NAV 8“ multimedijos sistema, turinti ir išplėstinę žemėlapio versiją.
Toks 1 l darbinio tūrio turbobenzininį 81 kW ir 200 Nm variklį turintis modelis kainuoja kiek daugiau nei 20 tūkst. eurų. Pigiausia versija su septyniomis sėdimomis vietomis kainuoja kiek mažiau nei 18 tūkst. eurų.
Kad šiam modeliui iššūkis nebūtų per lengvas, nusprendžiau jį bandyti užpildydama beveik visas jo sėdynes ir pasivažinėdama su ekipažu, kurio jauniausiam nariui vos trys mėnesiai, vyriausiam – 65-eri.
Šeši ir vežimėlis
„Jogger“ bagažinė atsidaro plačiai, lyg kokie vartai, ir atrodo, kad už jų turėtų laukti milžiniška erdvė, kurioje garsiau atsidusus girdėsis aidas, tačiau tenka nustebti: vietos čia už galinių sėdynių tiek, kad tilps tik rankinio bagažo lagaminas, kurį, pergrūstą ir plyštantį per kraštus lietuviai bando įsinešti į „Ryanair“ orlaivio saloną. Tačiau svarbi detalė ta, jog toks įspūdis susidaro tik tuomet, kai trečia sėdynių eilė yra atlenkta ir naudojama.
Užtenka tas dvi sėdynes nulenkti žemyn truktelėjus už raudonų svirtelių (o jei reikia, jas galima apskritai išimti), ir atsiveria erdvė, kurią galite prikrauti iki lubų: „Jogger“ gali pavežti iki 650 kg svorį, dar 80 kg galima užsimesti ant automobilio stogo.
Būtent tai, kad trečiosios eilės sėdynes galima ne tik nulenkti, bet apskritai išimti, žavi tada, kai prisireikia keliauti su didesniu skaičiumi žmonių, o vienas iš jų – kelių mėnesių kūdikis, kuriam reikalinga daug įvairiausio bagažo. Konkrečiu atveju reikėjo ne tik automobilinės kėdutės, bet dar į bagažinę sutalpinti vežimo lopšį, ratus, krepšį su jo daiktais. Žinoma, viskas būtų tilpę ir tiesiog nulenkus vieną iš dviejų atskirų trečiosios eilės sėdynių, bet kur kas patogiau buvo apskritai vieną iš jų išimti.
Ir tilpome komfortiškai. Žinoma, daug kam smalsu, kokio ūgio buvo keleiviai, tad reikėtų pripažinti, jog dauguma jų – vidutinio ūgio, o vienas, aukštaūgis, sėdo prie vairo. Nepaisant to, antroje sėdynių eilėje vietos kojoms užteko net ir sėdint už vairuotojo, skundų nebuvo girdėti ir iš tų, kas sėdėjo trečioje sėdynių eilėje.
Variklis
Po 1,6 m aukščio ir 4,5 m ilgio automobilio kapotu – litrinis varikliukas su turbina. 81 kW galios „širdis“ turi 200 Nm sukimo momentą. Ir kai pasižiūri dokumentuose į tą „litriuką“ bei užmeti akį, koks „Dacia“ universalas nemažas, pradedi abejoti, ar tikrai tokio nedidelio darbinio tūrio variklis sugebės pavežti šešis žmones ir bus užtektinai dinamiškas tuo atveju, jei prisireiks lenkti.
Nuogąstauti neteko, mat litro variklio užtenka ir greitkelyje, ir užmiestyje. Pavyzdžiui, nemažą kelio dalį teko važiuoti dviejų juostų abiem kryptimis keliu nuo Panevėžio į Biržus. Šis kelias ne tik intensyviai naudojamas krovinius vežančių vilkikų vairuotojų, bet vasarai keliaujant į pabaigą, čia rieda ir daug žemės ūkio technikos. Tad lenkti teko ne vieną kartą ir variklis tikrai nenuvildavo: užtekdavo susižeminti pavarą ir spustelėti akceleratorių ir nekildavo jokio vargo apvažiuojant lėtesnius eismo dalyvius.
Beje, bandomame modelyje variklis buvo suporuotas su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže, kas važiuojant didesniu greičiu leido taupyti degalus. Visgi nepaisant to, sutaupyti smarkiai keliaujant greitkeliais leistinu greičiu, lenkiant, vežant nemažą svorį nepavyks. Su artipilniu 50 l degalų baku iki užsidegant lemputei, įspėjančiai apie besibaigiančius degalus (visi žinome, kad tokiu atveju dar galima įveikti 50-70 km), pavyko nuvažiuoti apie 530 km. Matematika paprasta – degalų sąnaudos automobilį naudojant greitkeliuose sieks iki 10 l 100 km.
Ko pritrūko?
Visgi kaip ir kiekvienas automobilis, „Dacia Jogger“ turi savybių, kurios privertė paraukyti nosį. Pavyzdžiui, keistai veikianti važiuoklė: lyg ir komfortiška, nekratanti, 16 colių skersmens ratlankiai ir aukštesnės, daugiau „mėsos“ turinčios, padangos sugerdavo didesnius nelygumus, bet mažesnieji apie save pranešdavo vibracija per visą kėbulą.
Sėdynių tikrai norėjosi patogesnių: šios kaip ir atlieka funkciją, daro tai, kas reikalinga, ant jų tiesiog sėdi, bet pavargsti. Mat sėdynės plokštokos, neišformuotos ir ilgainiui tiesiog pradedi rangytis ieškodamas patogesnės pozicijos savo sėdimajai.
Galiausiai kelionei pasirinkome itin karštą savaitgalį, pavėsyje termometrai šoko virš 30 laipsnių karščio ribos. Ir nors „Dacia Jogger“ turėjo automatinį oro kondicionierių, gaiviausiai važiavo tie, kurie sėdėjo priekyje, antroji sėdynių eilė šiek tiek kaito, o trečiąją vėsesnio oro gūsiai sunkiai tepasiekdavo.
Galiausiai grįžtant naktį užkliuvo tai, kad nors artimieji žibintai automobilyje LED ir puikiai apšviečia kelią, įsijungus tolimąsias šviesas šiek tiek nusivili – įprastos lemputės, rodos, nė neapšviečiančios kelio geriau, nors turėtų.
Kaina nuneša stogą
Tačiau galima burbėti, kiek tik nori, o pamačius eilutę kainoraštyje žandikaulis vis tiek atvimpa – kiek daugiau nei 22 tūkst. eurų. Tiek iš viso kainuoja toks, sodrios rudos spalvos septynvietis universalas.
Už šiuos pinigus gaunate ne tik talpų, nemažai pavežantį automobilį, bet ir lietimui jautrų ekraną, sąsają su „Android Auto“ ar „Apple CarPlay“, skaitmeninį ekraną prietaisų skydelyje priešais vairuotojo akis, be to, išmaniojo telefono laikiklį vairuotojui patogioje vietoje.
Kas dar? Saugumas. Saugos pagalvės priekyje, šonuose, užuolaidinio tipo, įdiegtas avarinio stabdymo asistentas ir aktyvi avarinio stabdymo sistema, pajudėjimo įkalnėje pagalbos asistentas, padangų slėgio stebėjimo sistema. Dar įdiegta pastovaus greičio palaikymo sistema, vadinamoji kruizo kontrolė, o vyšnaite ant torto tapo užpakaliniai parkavimo jutikliai ir galinio vaizdo kamera.
Na, ir tokios smulkmenos, kaip, pavyzdžiui, automobilis, atsirakinantis jums prie jo artėjant ir, atvirkščiai, užsirakinantis, kai nuo jo tolstate.
Tad kai pasižiūri į kainoraštį, įvertini viską, ką gauni drauge su automobiliu, nori nenori supranti, kad „Dacia“ – išties vertas dėmesio gamintojas, jei yra naujos garantinės transporto priemonės poreikis su reikalingiausiomis technologijomis ir naujovėmis. Konkurentai? Už tokią kainą vargu ar rasite Europos rinkoje kažką, kas galėtų saugiai ir patogiai vežti septynis žmones.
Techniniai duomenys
- Ilgis (mm) - 4547
- Plotis (mm) - 2052
- Aukštis (mm) - 1632
- Ratų bazė (mm) - 2898
- Prošvaisa nuo žemės be krovinio (mm) - 200
- Variklio darbinis tūris, galia, sukimo momentas (cc/kW/Nm) - 999, 81, 200
- Pavarų dėžė - 6 laipsnių mechaninė
- Krovumas, maksimali stogo apkrova (kg/kg) - 598/657, 80
- Maksimalus greitis (km/h) - 183
- Degalų bakas (l) - 50
- CO2 emisija (g/km) - 127-129
- Bandyto modelio kaina (Eur) - 20608
- Bazinė septynviečio modelio kaina (Eur) - 16847