Ir „Scala“ yra vienas tų automobilių, kurie mane pernai gerokai nustebino. Tiksliau, tai buvo modelis, iš kurio nieko ypatingo nesitikėjau. Na, „Škoda“, na, nebrangus (kainuoja nuo 15 000 eurų) – 4,35 m ilgio kompaktinės klasės atstovas, iš kurio tikiesi nebent praktiškų savybių, bet nieko išskirtinio.

Bet visgi, kad ir kaip būtų keista pripažinti, jis man tapo vienu iš praeitų metų atradimu. O kasmet išbandau apie 30-40 naujų ir atnaujintų automobilių. Tad kuo „Scala“ yra išskirtinis?

Na, pirmiausiai savo išvaizda – kaip ir pirmtakas „Rapid“, jis turi nestandartinį kėbulo tipą, pasižymintį hečbeko ir universalo savybėmis. Taip pat modelis galimas ir su padidinta prošvaisa. Žinia, dėl skonio nesiginčijama, bet tikriausiai ne šiaip sau „Scala“ pelnė „Red Dot“ apdovanojimą už dizainą.

O dar jis ir praktiškas (akivaizdu). Į bagažinę telpa nuo 467 iki 1410 l, ant galinių sėdynių dėl aukštos stogo linijos galima sėsti praktiškai nepalenkiant galvos, vietos kojoms pačiam už savęs yra daugiau nei pakankamai, įvertinant, kad tai yra tik 4,3 m ilgio automobilis su 2,65 m atstumu tarp ašių.

Salone maloniai nustebina iš minkšto plastiko pagamintas prietaisų skydelis – tokio tikrai nesitiki ekonominės klasės automobilyje. Čia „Škoda“ ir vėl pralenkė savo bendraplatformius iš Volfsburgo – tokio nerasi nei „Volkswagen Polo“, nei „T-Cross“ ar net „T-Roc“. O dar čia yra tokie tik „Škoda“ siūlomi sumanūs sprendimai kaip benzino bako durelėse montuojamas grandiklis, į priekines dureles įdedamas lietsargis ar langų plovimo skysčio talpos dangtelis-piltuvėlis. Smulkmenos, bet malonios.

Ergonomika „vokiška“ ir beveik nepriekaištinga – norėtųsi nebent didesnio išilginio vairo reguliavimo diapazono. Viskas po ranka, o multimedijos ekranas sumontuotas aukštai – nereikia nukreipti žvilgsnio. Iki pilnos laimės man pritrūko nebent skaitmeninio prietaisų skydelio (papildomai kainuoja 532 eurus) – su juo salonas atrodo moderniau. Tiesa, vietoje įprastų USB jungčių čia yra tik „Type-C“ lizdai, tad už 297 eurus užsakomas (arba įrengiamas kartu su „Amundsen“ navigacijos sistema) belaidis telefono įkrovimas tikrai nepamaišys.

Bet dar labiau nustebina važiavimo savybės. Aišku, brangiausia ir galingiausiai versija su 1.5 TSI 150 AG turbobenzininiu keturių cilindrų varikliu ir DSG „automatu“ važiuoja energingai, „srebia“ nedaug (variklis turi dviejų cilindrų atjungimo funkciją), bet ir kainuoja įspūdingai – bandyta versija įvertinta net 25 000 eurų. Žinoma, tai buvo bandymams skirtas modelis, bet ar realiomis sąlygomis jums toks reikalingas?

Jei nesiruošiate kasdien lakstyti greitkeliais, verta pamąstyti apie trijų cilindrų 1.0 TSI motorą (95 arba 115 AG), kurio galingesnę versiją galima suporuoti su automatine dviejų sankabų DSG pavarų dėže. O dar labai patiko pakaba. Nors galima ir reguliuojama pakaba, bet įprastos pakabos nustatymai buvo taip meistriškai suderinti tarp komforto ir sportiškumo, kad ji yra puikiai pritaikyta visiems gyvenimo atvejams.

Tad neapsirikite – tai nėra tik praktiškas ir nebrangus automobilis. Važiuojant juo atrodo, kad esi klase aukštesniame automobilyje, kuris maloniai stebina ne tiek savo praktiškumu (kurio pagrįstai tikiesi iš „Škoda“ automobilių), kiek tobulai suderintomis važiavimo savybėmis ir kokybiška apdaila.

Daugiau apie „Škoda Scala“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.