Kai Aukštaitijos nacionalinio parko miško keliuke, išvažinėtame miškovežių, gilios provėžos staiga pasisuko ir iš už medžių atsivėrė stati įkalnė, mąstyti nebeliko kada – arba dabar, arba strigsime. Tad tiesiog nuspaudžiau akceleratorių ir atsidaviau „Subaru“ visų varančiųjų ratų pavaros malonei.
Kuri nuo šiol, kaip ir anksčiau bandytame „Subaru Forester“ (https://www.delfi.lt/auto/testai/naujas-subaru-forester-ar-mylesi-dar-mane-lietuvi.d?id=83248805), naudojasi ir papildomo 12 kW elektros variklio galia. Kuris ne tik mažina degalų sąnaudas ir gerina dinamiką, bet ir nuo mažiausių sūkių užtikrina papildomą sukimo momentą, padedantį tiek pajudėti be ratų praslydimo, tiek ir labiau užtikrintai važiuoti bekele.
Tad neplanuotas eksperimentas viduryje miško baigėsi laimingai, „Subaru“ užtikrintai įvažiavo į statų ir smėlėtą kalną, o aš dar kartą įsitikinau, kad geriau gal ir ne toks modernus, bet patikimas automobilis. Ir itin saugus – „Subaru“ gali ne tik pasigirti itin didele saugumo įranga, bet ir yra labai gerai įvertintas daugybėje saugumo bandymų.
Kitas klausimas ar norėčiau kasdien važinėti šiuo automobiliu? Jei vertinti jo įrangos ir multimedijos sistemos valdymą, tai atsakymas būtų ne – daugybė mygtukų, kuriais nustatomos, išjungiamos ir įjungiamos vienos ar kitos funkcijos, rodoma viena ar kita informacija, sudaro įspūdį, kad automobilis buvo kurtas prieš mažiausiai 10 metų. Kitaip tariant, tarp konkurentų šis japoniškas krosoveris tikrai neatrodo šiuolaikiškai.
Mane dar stabdytų atkakliai gamintojo naudojama „CVT“ bepakopė transmisija – net ir su hibridine pavara mieste mažesnių kaip 10 l/100 km degalų sąnaudų nemačiau, o po daugiau kaip pusės tūkstančio daugiausiai užmiesčio keliais nuvažiuotų kilometrų jos buvo 7,5 l/100 km – nors tai netgi mažiau nei gamintojo pagal WLTP deklaruojamos vidutinės degalų sąnaudos (7,9 l/100 km), visgi norėtųsi, kad užmiestyje jos būtų bent litru mažesnės (įvertinant, kad čia yra visų ratų pavara).
O tikriausiai didžiausias pasirinkimo iššūkis būtų kaina. Ir net ne lyginant su konkurentais – dauguma pigesnių kitų gamintojų modelių siūlomi tik su priekinių varančiųjų ratų pavara, kurios šiaip jau gyvenantiems mieste daugiau nei pakanka. Tačiau su šiemet debiutavusia hibridine „2.0 e-Boxer“ pavara „XV“ kainuoja net nuo 29 900 eurų (pigesnio modelio su 1,6 l motoru rinktis nerekomenduoju dėl itin prastos dinamikos ir, atitinkamai, didelių degalų sąnaudų) – didesnis tokios pačios „Active“ komplektacijos „Forester“ kainuoja vos 1000 eurų, „Outback“ (su 2,5 l varikliu) – tik 2000 eurų brangiau. Būtų apie ką susimąstyti net ir ištikimiausiems „Subaru“ gerbėjams.
Daugiau apie „Subaru XV e-Boxer“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.