Kodėl akcentavau, kad tai yra pirmasis „Toyota“ sukurtas akumuliatorinis elektromobilis (BEV arba Battery Electric Vehicle angl.) ir kodėl „bZ“? Pirmiausiai, „Toyota“ jau seniai gamino elektromobilį, tik jis buvo vandenilinis „Mirai“, kurio varikliams reikalinga elektra išgaunama elektrocheminės reakcijos metu – daugiau apie jį galite sužinoti čia.
Na, o kodėl „bZ“? Todėl, kad „Beyond Zero“ arba mažiau nulio emisijų. Siekis skamba gražiai, bet ir žinant ką reiškia šios raidės bent jau man tapo lengviau įsiminti elektromobilio pavadinimą. Nors neabejoju, kad markės nemėgėjai gali pritaikyti ir kitą mūsų kalboje populiarų trumpinį.
Bet palikime lingvistiką ir pasidomėkime pačiu elektromobiliu. Jo išvaizda visiškai atitinka šiuolaikinių „Toyota“ modelių dizaino kalbą, nors man jis turi panašumų ir su korėjietišku „Hyundai Ioniq 5“. Salone nemažai avangardinių paralelių su „Prius“, tačiau kaip vėliau paaiškėjo po važiavimo, „bZ4X“ charakteris gerokai skiriasi nuo populiariausio pasaulyje hibrido.
Taigi, būdamas 4,7 m ilgio, jis konkuruos su jau minėtu korėjietišku elektromobiliu, jo bendraplatformiu „Kia EV6“, „Volkswagen ID.4“, „Škoda Enyaq“ ir kitais didesniais C ir D segmento atstovais. Tai yra pirmasis „bZ“ serijos automobilis, kurių gamoje vėliau pasirodys dar ne vienas.
Išsamius techninius parametrus rasite peržiūrėję vaizdo apžvalgą (ir rekomenduoju prenumeruoti „Motorų“ kanalą), tad trumpai – modelis galimas tiek su vienu elektros varikliu, varančiu priekinius ratus, tiek ir su dviem elektros varikliais, atitinkamai sukančiais abiejų ašių ratus. Pastarajam siūlomas ir važiavimo bekele režimas, o brastos gylis gali siekti net 0,5 metro – akumuliatorius yra gerai izoliuotas nuo vandens.
Abiejų versijų galia skiriasi minimaliai – su dviem varikliais ji yra 218 AG, su vienu – 204 AG. Atitinkamai įsibėgėjimas iki 100 km/val. yra 6,9 ir 7,5 sekundes, maksimalus greitis apribotas ties 160 km/val. Modeliai turi identišką bendros 71,4 kWh talpos akumuliatorių (gamintojas nenurodo naudojamos talpos), kuris gali būti įkraunamas tiek 11 kW, tiek ir 150 kW siekiančia galia.
Nuvažiuojamas atstumas, priklausomai nuo versijos, siekia nuo 411 kilometrų (AWD su 20 colių ratais) iki net 516 km (FWD su 18“ ratais) – Kopenhagos apylinkėse bandžiau galingiausią versiją su didžiausiais ratlankiais. Atsidarius langus ir važiuojant neskubiu tempu (Danijos keliuose daug nepriskubėsi), tačiau su keliolikos kilometrų greitkelio atkarpa, energijos sąnaudos buvo džiuginančios 15,8 kWh/100 km – stebėtinai geras rezultatas!
Žinoma, važiavau išjungęs kondicionierių, nes kitaip atstumas gerokai sumažėja. Bet visgi pagal energijos naudojimo efektyvumą jis man priminė „Tesla“. Ir ne tik efektyvumu, bet ir važiavimo savybėmis – stebėtinai stangri, tačiau pakankamai komfortiška pakaba visiškai nubraukė bet kokias asociacijas su „Prius“ – šiuo automobiliu norisi važiuoti azartiškai! Man tikrai patinka kaip paskutiniais metais „Toyota“ savo automobiliams gerokai pridėjo sportiškumo.
O ir vairo sistema skatina važiuoti smagiai – pats vairas nėra maksimaliai informatyvus, tačiau visiškai dera su stangria pakaba, leidžia tiksliai pasirinkti ir išlaikyti norimą trajektoriją, ir džiugina standžiu atsaku į pasukimą – mažiausiai ko tikėjausi iš „Toyota“ elektromobilio.
Tad juo galima važiuoti tiek ekonomiškai, tiek ir sportiškai. Na, o salonas yra praktiškas ir erdvus – milžiniška erdvė ant galinių sėdynių, todėl nulenkus atlošus galima įsitaisyti net miegoti – tą taip pat galite pamatyti vaizdo apžvalgoje. Na, o priekyje plati centrinė konsolė sukuria sportiškumo aurą, atskirdama vairuotoją, nors ir mažina erdvės pojūtį.
Tiesa, gamintojas kažkodėl nesumontavo priekinės dėtuvės ir siūlo daiktus laikyti tos pačios centrinės konsolės apačioje. Galbūt japonų filosofijoje dėtuvei neliko vietos dėl ten įdedamų ir pamirštamų nereikalingų daiktų – kiekvienas sutaupytas kilogramas leidžia mažinti ir energijos sąnaudas.
Įvertinant elektromobilio dydį, „bZ4X“ yra palyginti lengvas ir sveria nuo 1895 kilogramų – atitinkamai tai lemia ir mažesnes nei tikiesi energijos sąnaudos. Kita to pusė – važiuojant greitkeliu norėtųsi geresnės galinių ratų arkų garso izoliacijos.
Akivaizdu, kad gamintojas aiškiai susidėliojo prioritetus ko vairuotojai nori iš elektromobilio – galimybės nuvažiuoti didelį atstumą, praktiškų savybių, pakankamos galios ir, kas labai smagu, azartiškų važiavimo savybių. Aišku, visa tai kainuoja – kol kas mūsų rinkoje kaina neskelbiama, bet Vokietijoje ji prasideda nuo 48 000 eurų, preliminari „Sixt Leasing“ įmoka yra nuo 693 eurų.
Daugiau apie naują „Toyota bZ4X“ elektromobilį žiūrėkite vaizdo medžiagoje.