Iki šiol gamintojas iš Japonijos Senojo žemyno gyventojų dideliais automobiliais nelepino – nebegaminamą „Avensis“ pakeitė nelabai rinkoje aktualus sedanas „Camry“, o mūsų regione didžiausi iki šiol siūlyti SUV buvo „RAV4“ ir „Cruiser“. Pirmasis – kompaktinis krosoveris, antrasis – vienas iš vos kelių pasaulyje tebegaminamų rėminės konstrukcijos visureigių.
Ir Europa – ne Amerika ar kitos pasaulio šalys, kur „Toyota“ turi daug didelių ir egzotinių versijų, kurios ankštose Europos miestų gatvėse neturėtų jokios prasmės. Tad norintiems didelio „Toyota“ SUV automobilio pasirinkimas buvo beveik vienintelis – dairytis naudoto automobilio kitoje Atlanto pusėje.
Iki dabar – nors ir ne milžinas, bet visgi 5 metrų ilgio „Highlander“ yra septynvietis automobilis. Tiesa, trečios eilės sėdynės kaip dažniausiai ir būna tokiais atvejais labiau pritaikytos tik trumpoms kelionėms. Daugiausiai dėl to, kad po antra sėdynių eile sumontuoti hibridinės sistemos akumuliatoriai, tad nors pačias sėdynes ir galima pastumti į priekį, sėdintiems trečioje eilėje tiesiog nebus kur dėti kojų.
O dar „Highlander“, nors ir turi visų ratų pavarą, tačiau Europoje modelis parduodamas tik su hibridine sistema, todėl, skirtingai nuo toje pačioje JAV parduodamų versijų su V6 motorais, visų ratų pavara yra žymima kaip „AWD-i“, kur akcentas yra ties paskutine „i“ raide.
O tai reiškia, kad be pagrindinės priekinių ratų pavaros papildomu trečiu hibridinės sistemos 40 kW elektros varikliu pagal poreikį varomi ir galiniai ratai. Tokia sistema neturi tiesioginės mechaninės sąsajos tarp priekinių ir galinių ašių, tad į didelę bekelę ruoštis neverta. Bet galiu patikinti, kad su papildomai elektros variklio sukamais galiniais ratais užtikrinamas tiek geresnis sukibimas slidžiame kelyje ar greitai pajudant, tiek ir pavyks pravažiuoti ten, kur vienos ašies ratai nebegelbės.
O priekyje – „Toyota“ ketvirtos kartos hibridinė pavara su šioje versijoje montuojamu 2,5 l atmosferiniu motoru ir dviem elektros varikliais – vienas veikia kaip generatorius, kitas – tiek rekuperuoja energiją, tiek ir perduoda papildomą galią į ratus. Tad bendrai sistema su vidaus degimo varikliu ir trimis elektros motorais pasiekia 248 AG ir nuo čia prasideda iš esmės vien tik geros naujienos.
Na, gerai – įpratusiems prie tradicinio hidraulinio ar dviejų sankabų „automato“, elektrinės kintamo perdavimo transmisijos siunčiama galia į ratus nebus tokia natūrali, bet „Toyota“ hibridų vairuotojams viskas bus įprasta. Visgi ir įsibėgėjimas iki 100 km/val. yra pakankamas ir siekia 8,3 s, maksimalus greitis apribotas ties 180 km/val. Bet tikriausiai neturėsite jokio noro rėkdinti hibridinės pavaros aukštais sūkiais, net jei čia yra tiek „Sport“ režimas, tiek ir galimybė svirtelėmis prie vairo perjungti „pavaras“.
Visa tai netinka prigimtiniam šios vidaus degimo ir elektros variklių derinio principui – hibrido savininkus lepinti mažomis benzino sąnaudomis. Kaip sakiau vaizdo medžiagoje, tūkstančiai taksistų, sėdinčių prie „Prius“ vairo, klysti negali. Šioje komplektacijoje gamintojas nurodo 7,1 l/100 km vidutines degalų sąnaudas – važinėjant tiek apsnigtais miškų keliais, tiek užmiestyje ir mieste, jos buvo 8,2 l – puikus rezultatas, įvertinant, kad važinėta žiemą su papildomomis energijos sąnaudomis.
Vertinant automobilį kaip penkiavietį, jis tikrai erdvus – didelė bagažinė ir daug vietos ant antros sėdynių eilės. Kaip ir kituose naujausiuose „Toyota“ modeliuose, man patinka salono apdailos kokybė ir dizainas, o didelis 12,3 colių liečiamasis multimedijos ekranas atrodo šiuolaikiškai. Vienintelis priekaištas – nesiūloma belaidė „Android Auto“ ir „Apple Car Play“ sąsaja.
Bet jei dairotės erdvaus SUV automobilio su efektyviai veikiančia ir visus ratus sukančia hibridine pavara, „Highlander“ tikrai vertas būti kandidatų sąraše. Komfortiškas, erdvus, saugus, efektyvus ir netgi išvaizdus, kas kuriant didelius SUV dizaineriams ne visada pavyksta. Aišku, nuo 45 000 siekianti kaina nėra maža, bet šioje septynviečių modelių klasėje didelio pasirinkimo taip pat nėra.
Visą „Toyota Highlander“ apžvalgą pamatysite vaizdo medžiagoje.