Tiesą sakant, ne tik veidą – nauja čia viskas. Nors iki šiol buvusios kartos visureigis leido siekti vieno pardavimų rekordo po kito, o Lietuvos gatvėse „Toyotai“ būdingą X formos priekinę dalį ir apvalainą kėbulo dalį gali pamatyti dažniau nei dažnai, Japonijos automobilių gamintojas nusprendė, kad to neužtenka. Ir, manausi sau žvelgdama į Ispanijoje, Barselonoje, išrikiuotus visureigius, teisingai padarė.

Daugiau raumenų

Iki šiol buvusiam RAV4 modeliui – lai nepyksta visi juo važinėjantys – trūko solidumo. „Toyota“ atnaujindama šį visureigį įpuolė į makalynę, kai visi gamintojai manėsi, kad miesto visureigis turi būti žaismingas, rėksmingas, spalvotas ir truputį žaislinis. Nes gi skirtas miestui, dinamiškai gyvenantiems žmonėms. Ir tokia nuostata nieko blogo, tačiau kai taip elgiasi visi – kuo gi gali išsiskirti?

Tad naujas RAV4 yra kitoks. Solidesnis, labiau primenantis „premium“ segmento žaidėją (ir koncerno brolį) „Lexus“, nei pirmtaką. Ryški, bet ne banali, priekinė dalis, skulptūriškas siluetas žvelgiant iš šono, raumeninga galinė dalis – miesto visureigis suaugo.

Tačiau neišaugo. „Toyota“ jau prieš kurį laiką gyrėsi sukūrusi naują modulinę „Toyota New Global Architecture“ (TNGA) platformą, suteikiančią nemažai privalumų gaminant automobilius. Tad RAV4 sukurtas naudojant TNGA platformą, leidusią automobilio kėbulą sustandinti maždaug 60 proc. Be to, dėl šios platformos RAV4 tapo 5 mm trumpesnis nei pirmtakas, bet, siekiant didesnio stabilumo, 10 mm platesnis ir 10 mm žemesnis.

Nauja platforma leido iš esmės pergalvoti interjero išplanavimą. Tad pasistengta planuojant keleiviams ir vairuotojams skirtas vietas. Pavyzdžiui, vairuotojo sėdynė, o tiksliau, toji dalis, kur atsiduria vairuotojo užpakalis, nuleista žemyn 15 mm. O galimybė reguliuoti vairą reikiamomis kryptimis išaugo 50 proc. Gamintojas, kalbėdamas apie naują modelį, pasigyrė ir tuo, kad pergalvota net tai, kaip išdėlioti pedalai ir kur yra centrinis porankis.

Ant galinės sėdynės pokyčių taip pat yra. Sėdynė tapo platesnė, tad 40 mm išaugo erdvė tarp kairėje ir dešinėje sėdinčių keleivių. Atsirado daugiau erdvės kojoms, be to, padidėjo galinių durelių atidarymo kampas. Tai, sakė „Toyotos“ atstovai, itin svarbu tuo atveju, kai gale reikia sumontuoti vaikams skirtas kėdutes ir įsodinti vaikus.

Naujasis "Toyota RAV4"

Bagažinė išaugo 79 litrais, be to, jos dugnas suplanuotas taip, kad krovinius galima krauti dviem aukštais. Beje, „Toyota“ pasinaudojo kolegų patirtimi ir suteikė galimybę miesto visureigio bagažinę atidaryti mostelėjus koja. Ir smagi detalė: bagažinėje esantis dangtis turi dvi puses: viena aptraukta kilimu, antroji – guma, kuri praverčia tada, kai norite susikrauti purvinus daiktus. Vėliau galima dangtį tiesiog ištraukti lauk ir nuplauti vandeniu. Kaip pasakytų „Škoda“ – „Simply clever“ (angl. Tiesiog sumanu).

Kodėl nėra „Google Maps“?

Atsidarydama naujojo RAV4 dureles šiek tiek nerimauju. Mat prisimenu ne vieną atvejį, kai ryški „Toyotos“ išorė nepasiteisino: tiek, kiek automobilis džiugino iš lauko formomis, tiek viduje liūdino medžiagų ir derinių pasirinkimu, pigiai atrodančiais ar tepliais paviršiais. Šįkart, panašu, japonai susiprato, kad įnoringai Europai geriau nesiūlyti tegu ir racionalių bei aplinką tausojančių sprendimų, bet akies netraukiančių. Taip, kaip eksterjere gausu horizontalių linijų, vizualiai platinančių automobilį, taip ir interjere. Visi akimis ir rankomis pasiekiami paviršiai čia malonūs liesti, kokybiški.

Pačiame centre – lietimui jautrus ekranas, kuriame, staigmena, nebe senoji „Toyotos“ informacijos ir pramogų sistema, o nauja: greitesnė, modernesnė, paprastesnė vartotojui. Tiesa, čia dar nerasite „Google“ gatvės vaizdų ar žemėlapių, bet pastarųjų, atšovė man inžinieriai, ir nereikia – juk visi gali prisijungti savo išmaniuosius prie automobilio sistemų ir naudotis tuo, ką turi telefone. Taip jie paaiškina ir tai, kodėl japonai nedega noru investuoti į technologijas, kuriomis puikuojasi konkurentai iš Vokietijos: telefonai vystosi kur kas sparčiau nei automobiliai, juos turi kiekvienas, ir daug paprasčiau leisti vartotojui jungtis bei naudotis tomis sistemomis, prie kurių jie yra įpratę. Tad RAV4 mūsų bandymo metu jau vaikė „Apple CarPlay“, o „Android Auto“ turėjo netrukus atsirasti.

Tarp modernių atributų – kitoniškas galinio vaizdo veidrodėlis. Skaitmeninis. Ant RAV4 galinio stiklo įrengta kamera, tad jos transliuojamas vaizdas panaudotas tam, kad vairuotojas galėtų geriau matyti tai, kas yra už automobilio. Privalumus Japonijos inžinieriai netrunka pademonstruoti: kamerų transliuojamą vaizdą galima nuleisti itin žemai, pasirinkti platų kampą, pakelti aukščiau ir t.t. Anot jų, labiausiai šitai praverčia tada, kai automobilio bagažinė prikrauta iki lubų ir įprastu būdu nieko nesimato.

Naujasis "Toyota RAV4"

Tiesa, toks veidrodėlis yra papildomas pasirinkimas ir, tiesą sakant, nesistebiu, mat pirmiausia, ką darau sėdusi prie vairo, ieškau, kaip jį išjungti ir susigrąžinti įprastą galinio vaizdo veidrodį. Nei akiai, nei vestibiuliariniam aparatui kamerų transliuojamas skaitmeninis vaizdas nėra įprastas, tad tenka pratintis, kol drauge su kolege išgirstame, kad užtenka veidrodėlį palenkti ir vietoje skaitmeninio vaizdo matysime įprastą.

Galiausiai pagirti reikėtų ir tuos, kurie projektavo priekines sėdynes. Lai neįsižeidžia „Toyotos“ atstovai, tačiau daugumos jų parduodamų modelių sėdynės buvo plokščios, prastai išformuotos, nepatogios ilgesnėse kelionėse. Panašu, kad ir šitai lieka ženklo praeityje, nes RAV4 sėdynės turi puikias šonines atramas, patogų atlošą ir atramą galvai, yra užtektinai minkštos, tačiau ne per minkštos tada, kai norima važiuoti sportiškiau. Žodžiu, plojimai.

Kuo skiriasi Lietuva ir Ispanija

Nauja platforma leido padirbėti su automobilio kėbulo standumu, o taip pat – užtikrinti, kad svorio centras čia būtų pakankamai žemai. Be to, tikino „Toyotos“ inžinieriai, pasistengta paskirstant svorį abiem automobilio ašims – šis kone tolygus.

Visa tai lemia, kad RAV4 išties maloniai stebina kelyje. Automobilis paklusnus posūkiuose, kone visiškai nesvyra į šalis greičiau į juos įvažiuojant ir išvažiuojant, vairas – užtektinai informatyvus, kad būtų aišku, kas vyksta po miesto visureigio ratais. Didžiausias atradimas yra važiuoklė. Mat miesto visureigiai, kuriuos tenka čiupinėti, dažniausiai būna vokiškai kieti arba prancūziškai „palaidi“ – nuolat plaukiojantys. RAV4 negali priskirti nei vieniems, nei kitiems: važiuoklė standi, sugeria nelygimus, tačiau ne per kieta, kad išbarškėtų dantys važiuojant, pavyzdžiui, Molėtų plentu. Ir jokių barškesių.

Tačiau štai garso izoliacijos norėtųsi daugiau. Gamintojas tikina, kad ši pagerinta, ir juo tikrai tikiu, tačiau ketvirtosios kartos „Toyotos“ hibridinė sistema leidžia dažniau išjungti vidaus degimo variklį ir palikti veikti tik elektrinį, tad, matyt, negirdint burzgimo išlenda visi ūžesiai ir triukšmai, kurių šiaip jau negirdėtumei.

Visgi važinėdama Ispanijoje supratau, kad iš dalies dėl triukšmo kaltas yra ir grubokas pietietiškas asfaltas. Mat kelioms valandoms sėdusi į tą patį visureigį Lietuvoje įsitikinau, kad čia jis – kur kas tylesnis dėl lietuviškų kelių ypatybių. Vairuojant čia pradžiugino ir sąnaudos: mieste jos nemažo dydžio visureigiui leidžia tilpti į maždaug 6 l benzino, už miesto sąnaudos kiek didesnės, tačiau yra apie 7 l benzino 100 kilometrų. Skirtumas nulemtas hibridinės jėgainės, mat greitkelyje šiai progų įsijungti yra šiek tiek mažiau nei miesto gatvėse. Pastarosiose, nors automobilio baterija ir nepasižymi ypatinga talpa, važiuoti galima kone vien elektra.

Sąnaudos, žinoma, didesnės nei deklaruoja gamintojas, tačiau daug kas priklauso nuo vairuotojo ir jo dešinės kojos, kuria mygia akceleratorių, svorio. Kolegos, pamėginę tą patį modelį, įrodė, kad sąnaudos gali būti gerokai mažesnės nei pavyko man.

Naujasis "Toyota RAV4"

Nauja pavarų dėžė

Po RAV4 kapotu – naujas 2,5 l darbinio tūrio benzininis variklis, suporuotas su elektriniu. Jeigu automobilis varomas tik priekiniais ratais, bendra abiejų jėgainių galia siekia 218 AG. Jei visais keturiais, tuomet – 222 AG. Pavarų dėžė – dar viena staigmena. Įprasta „Toyotos“ hibriduose matyti e-CVT, dar populiariai vadinamas variatoriais, automatines pavarų dėžes. Pastarosios vairuotojus gąsdina kaukimu tada, kai su akceleratoriaus pedalu elgiamasi grubiai. Tačiau RAV4 hibridas gavo naują – „Direct Shift-CVT“. Pastaroji labiau primena įprastą automatinę pavarų dėžę. Žinoma, vargu ar galima tikėtis tokio pat greičio, kokį siūlo dvigubos sankabos automatinės pavarų dėžės, tačiau ši yra greitesnė, sklandžiau keičia pavaras ir nebekankina užsitęsusiu variklio staugimu.

Visa tai leidžia miesto visureigiui būti ganėtinai greitam. Visais ratais varoma versija iki 100 km/val. pagreitėja per 8,1 sek., o priekiniais ratais – per 8,4 sek. Ir jeigu skaitydami mano žodžius apie keturis varančiuosius ratus dabar skeptiškai nusišypsojote, turiu pasakyti, kad „Toyota“ savo naujausiame RAV4 įdiegė „Trail“ sistemą, užtikrinančią, kad miesto visureigis išsikepurnės net iš itin keblių situacijų. Pavyzdžiui, tuo atveju, jeigu užstrigti teks taip, kad ore liks suktis vienas sukibimo netekęs ratas. „Trail“ sistema, aktyvuojama paspaudus mygtuką salone, leidžia laisvai besisukantį ratą sustabdyti ir sukimo momentą perduoti į tą ratą, kuris liečia žemę. Šitai leis pajudėti iš vietos.

Galiausiai „Toyota“ pažadėjo, kad be 2,5 l darbinio tūrio benzininį variklį turinčio hibrido, rinkoje turėtų atsirasti ir 2 l darbinio tūrio benzininį variklį turinti modelio versija. Jei visais ratais varomas hibridas turi „AWD-i“ keturių varančiųjų ratų sistemą, benzininį variklį turinti versija bus aprūpinta įprasta keturių varančiųjų ratų sistema. Ir, sako gamintojas, 2 l benzininį variklį turinti versija galės būti parduodama su mechanine pavarų dėže.

Pigiausias, 2 l darbinio tūrio benzininį 173 AG galios variklį ir priekinius varančiuosius ratus turintis RAV4 kainuoja nuo 23,6 tūkst. eurų. Hibridinę jėgainę turinčio miesto visureigio kaina prasideda nuo aukštesnės kartelės – 29,7 tūkst. eurų. Keturis varančiuosius ratus turintis hibridas kainuoja nuo 32,7 tūkst. eurų.

Konkurentų – marios

Tad kiek geras naujasis „Toyota RAV4“? Jei žiūrėtumėte į miesto visureigių rinką globaliai, vargu ar šis modelis galėtų pretenduoti į „paties pačiausio“ nominaciją. Tačiau jeigu prisimenate, kaip atrodė ankstesnės kartos RAV4, iš karto pamatysite, kad naujokas – gerokai stipresnis ir tai lemia nauja „Toyotos“ prisiimta automobilių kūrimo strategija – daugiau jokių nuobodžių automobilių.

Konkurentų, tokių kaip „Volkswagen Tiguan“, „Renault Kadjar“, „Nissan Qashqai“, „Kia Sportage“, „Hyundai Tucson“, „Mazda CX-5“ šis miesto visureigis niekaip nenugalės, jei bandytumėte lygintis variklių ir pavarų dėžių pasirinkimu, dažnai – galia, taip pat ir inovacijomis. Tačiau jeigu reikės hibridinės pavaros ir užtikrinto žinojimo, kad mieste degalų sąnaudos bus juokingai mažos, greičiausiai turėsite pasirinkti vos iš poros variantų ir vienas jų bus būtent tas, apie kurį ką tik perskaitėte straipsnį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (105)