Apie naujos platformos elektromobilius rašyta nemažai – čia galite susipažinti su „Volkswagen ID.4“ modeliu, čia – su bendraplatformiu „Škoda Enyaq“, taip pat rangu aukštesniu ir „Premium“ segmentą atstovaujančiu „Audi Q4 e-tron Sportback“ bei įprasta jo versija. Gamintojas šią platforma naudoją ir mažesniųjų „Volkswagen ID.3“ ir „Cupra Born“ elektromobilių gamybai.
Bet kodėl nusprendžiau, kad būtent „ID.5“ yra geriausias gamintojo elektromobilis ir ką dar įmanoma naujo apie jį parašyti, kai atrodo viskas jau seniai žinoma ir išnarstyta iki paskutinės mikroschemos?
Ogi todėl, kad bent jau man tai yra pirmasis gamintojo elektromobilis, kurio multimedijos sistema veikia nesiožiuodama, lygiai taip pat kaip ir viso testo metu visos funkcijos veikė kaip ir priklauso. Kodėl akcentuoju šiuos dalykus? Nes jei esate susipažinę su ankstesniais modeliais, žinote, kad didžiausi priekaištai jiems būdavo būtent dėl programinės įrangos – parinktys liečiamajame ekrane strigdavo, dalis funkcijų tiesiog neveikdavo.
Žodžiu, jausdavaisi lyg įsigijęs bandomosios beta versijos automobilį. Ir įsigijęs brangiai – šiandien net ir įprastų mašinų su vidaus degimo motorais kainos nesustodamos auga, tad ne išimtis ir šiaip iš principo gerokai brangesni elektromobiliai. Geriausias to pavyzdys – bandytame automobilyje buvęs konkretaus modelio pasiūlymas, kuriame matyti, kad vos prieš kelis mėnesius ši „GTX“ versija kainavo 2500 eurų mažiau...
„Volkswagen ID.5“ nuo „ID.4“ skiriasi madinga ir labiau į galą žemėjančia stogo linija, nors praktiškumas dėl to nenukentėjo – maksimali bagažinės talpa sumažėjo vos 14 l, o nenulenkus galinių sėdynių atlošų ji yra netgi didesnė! O bandyta „GTX“ versija reiškia, kad tai yra galingiausias 299 AG modelis, turintis po elektros variklį kiekvienai ašiai.
Ir tai yra vienas privalumų, jei nemažai važinėjate užmiestyje – bazinėje versijoje tik galiniais ratais varomas elektromobilis yra tiek mažiau dinamiškas, tiek ir esant slidžiai kelio dangai neužtikrins tokio gero sukibimo kaip visų varančiųjų ratų sistema. Kuri ir gerokai dinamiškesnė, iki 100 km/val. padėdama įsibėgėti per 6,3 sekundes.
Tiesa, elektromobilis yra palyginti sunkus ir šioje versijoje su dviem elektros varikliais sveria 2243 kilogramus – palyginimui, vieno pagrindinių konkurentų „Kia EV6“ su identiškos talpos akumuliatoriumi ir dviem elektros varikliais svoris yra 2015 kilogramų. „Toyota bZ4X“ elektromobilis sveria 2065 kilogramus.
Ir, manau, dalį papildomo svorio sudaro nemažai „Volkswagen“ garsą izoliuojančių medžiagų. Nors didesnis svoris reiškia prastesnę dinamiką ir didesnes energijos sąnaudas, bet važiuoja jis solidžiai lyg „Premium“ segmento atstovas, o tyla salone kartais net baugina – čia yra ne tik priekinis, bet ir šoniniai garsą izoliuojantys laminuoti stiklai, triukšmas nuo ratų taip pat nedidelis.
Be to, palyginti su vien tik galu varomu modeliu, energijos sąnaudos nėra labai didesnės – įprastu režimu jis taip pat varomas tik galiniu varikliu, o priekinio prisireikia dinamiškiau bėgėjantis ir praslydus galiniams ratams. Elektromobilis valdomas smagiai, suteikia daug pasitikėjimo prie vairo, o itin plačiu diapazonu nustatoma reguliuojamo standumo pakaba leidžia pasirinkti norimą amortizavimą bet kokiame kelyje.
Tiesa, elektromobiliui vis dar reikia pasitempti kalbant apie autonominio važiavimo funkcijas – įjungus važiavimo eismo juosta palaikymą, jis tiek kartais užvažiuodavo ant nežymėto kelkraščio, tiek ir ne visada posūkiuose matydavo eismo juostas skiriančią liniją – pasitikėti šia sistema galima nebent važiuojant daugmaž tiesiu keliu. Bet galiu pagirti už tai, kad automobilis parinkdavo greitį pagal eismo ženklus, pats suprasdamas, kad užmiestyje jų galiojimas baigiasi už sankryžos.
Žinoma, norą rinktis šį elektromobilį ataušina kaina, prasidedanti nuo 67 168 eurų („Sixt Leasing“ veiklos nuoma – nuo 1021 euro), elektromobilių su galiniais varančiaisiais ratais kaina yra nuo 58 102 eurų. Bet, kaip ir sakiau, ištaisius programinės įrangos klaidas, dabar priežasčių skųstis liko gerokai mažiau.
Daugiau apie naują „Volkswagen ID.5 GTX“ elektromobilį žiūrėkite vaizdo medžiagoje.