Iš pradžių tai gali atrodyti kaip nereikalingas tiek organizatorių lėšų, tiek žurnalistų laiko švaistymas. Tačiau tik tuo atveju, jei nepaisytume vieno fakto – „Volvo“ kompanijai šio modelio debiutas yra itin reikšmingas įvykis, kadangi naujos kartos S60 yra pirmasis lengvasis „Volvo“ automobilis, pagamintas JAV.
Taip, taip – ne vieną dešimtmetį už Atlanto parduodamas ir ten sėkmingai su kitais modeliais iš Europos konkuruojantis automobilis buvo plukdomas iš Europos (čia „Volvo“ savo gamyklas turi Švedijoje ir Belgijoje). Bet įgyvendinant naują globalios strategijos planą, šiemet Pietų Karolinos valstijoje esančiame Čarsltone buvo atidaryta pirmoji JAV gamykla, kur bus surenkami šie ir kiti „Volvo“ (be 60-os serijos nuo 2021 metų čia bus gaminamas naujos kartos XC90).
Ir naujasis S60 iš kitų gamintojo modelių išsiskiria ne tik tuo, kad yra surenkamas Naujajame žemyne, bet ir tuo, kad tai yra pirmasis „Volvo“, kuris nesiūlomas su dyzeliniu varikliu – visi S60 turės tik benzinines ir hibridines jėgaines. Viskas pagal planą – gamintojas yra paskelbęs, kad jau nuo 2019 metų visi nauji modeliai turės elektros pavarą.
Tad naujasis S60 yra tarsi etaloninis šios strategijos pavyzdys – jei jo bendraplatformis universalas V60 (60-os ir 90-os serijos modeliai turi tą pačią modulinę SPA platformą) galimas ir su dyzeliniu motoru, tai sedanas – išimtinai tik su benzininiais varikliais ir hibridinėmis sistemomis.
Su kuriomis sportiškoji S60 versija ir debiutuoja. Tai T6 ir T8 „Twin Engine“ iš tinklo įkraunamos jėgainės, pasiekiančios atitinkamai net 350 ir 400 AG (o „Polestar“ versijoje – ir visas 415 AG) – šis „Volvo“ yra visų laikų greičiausias gamintojo iš Švedijos modelis ir pats sportiškiausias automobilis per daugiau nei 90 metų trunkančią gamintojo istoriją.
Ir jei anksčiau bandytas V60 pasirodė žymiai azartiškesnis nei bendraplatformis SUV XC60, tai ką jau kalbėti apie S60 su tokios galios pavara – tokį „Volvo“ dar prieš penkerius metus būtum sunkiai įsivaizdavęs. 4,7 sek. iki 100 km/val., milžiniškas pagreitis ir pagirtinas valdymas – švedų inžinieriai šiam smarkuoliui suteikė pačius karščiausius bruožus.
O norintiems ekologijos – per nuo 3 iki 7 val. iš 220 voltų elektros tinklo įkraunami 10,4 kWh talpos akumuliatoriai, leidžiantys vien tik elektra nuvažiuoti iki 45 kilometrų. Žinoma, tam kur kas labiau tinkami įprasti elektromobiliai, o čia galinėje ašyje sumontuotas 65 kW motoras užtikrina geresnę dinamiką.
Todėl nieko keisto, kad testo pabaigoje vidutinės degalų sąnaudos siekė iki 11 l/100 km. Bet nepamirškime, kad kalbame apie sportišką modelį su daugiau kaip 400 AG. Ir iš atrodytų gana banalus testo, tai tapo vienu smagiausiu automobilių bandymų – daugiau apie naująjį „Volvo S60“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.