Kompaktiškų hečbekų segmentas Senajame žemyne vis dar yra vienas iš nedaugelio mohikanų, kurių nenumarino visą planetą apėmusi SUV bacila, tačiau ir konkurencingumas jame didelis. Vadinamojo „golfų“ segmento vadinamasis pavadinimas aiškiai sufleruoja, kas čia diktuoja pagrindines madas, o pardavimais įkandin pernai sekė „Škoda Octavia“, „Opel Astra“ ir tas pats „Ford Focus“, už savęs palikdami dar keliolika modelių.
Be to, čia pastarąjį dešimtmetį itin aktyviai ima reikštis Pietų Korėjos atstovai, tad išvada paprasta – atkakli kova, kurioje reikalinga solidi artilerija.
Ką šiuo klausimu paruošė amerikiečiai?
Globalizmas
Na, gal pradėkime nuo to, kad amerikiečiai nieko neruošė. Ketvirtosios kartos (šiemet šiam modeliui kaip tik suėjo 20 metų) „Focus“ modelis gimė kompanijos būstinėje Kelne, o gaminamas jis taip pat bus Vokietijoje. Tiesa, automobilio dizaino kalba akivaizdžiai išduoda, kad tai yra globalus produktas, pasieksiantis beveik kiekvieną pasaulio užkampį. Galbūt todėl žvelgiant į jo siluetą gali atrodyti, kad tai daugybės skirtingų projektų sąskambis.
Vis dėlto, kaip pristatymo metu mums paaiškino už eksterjero dizainą atsakingas Jordanas Demkiwas, daugybė pasirinkimų yra itin praktiški: tiek didesnės radiatoriaus grotelės, tiek specialios oro įsiurbimo angos ar švelnesnės vingių linijos kėbulo profilyje, papildančios skulptūrišką jo išvaizdą su ilgesniu variklio dangčiu ir trumpesniais kėbulo išsikišimais – visi sprendimai prisidėjo gerinant aerodinamiką, valdymo savybes ir sukuriant norimus įvaizdžius.
Nuo sportiškojo „ST-Line“ ar pravažesnio „Active“ (30 mm aukštesnė važiuoklė, plastikinės kėbulo apsaugos) iki prabangesnio „Vignale“ - visi automobiliai pasižymi šiek tiek besiskiriančia išvaizda.
Pastarosios versijos apdaila paženklinta solidesnėmis detalėmis ir gausia įranga, tačiau kainoraštis palieka klaustukų, ar klientams Lietuvoje išsipūtusios akys staiga nepamatys D segmento automobilių. Na, arba tiesiog krosoverių. Nes prašmatniausia naujojo „Focus“ versija „Vignale“ Lietuvoje kainuos nuo 24 471 euro, o jos topinis variantas pasieks net 31 373 eurus!
Kita vertus, bandymų metu matėme, kad „Vignale“ versijų įranga pradeda priminti „premium“ klasės modelių siūlymus – ši tendencija pastebima jau ne vieno gamintojo asortimente ir „Ford“ bando išryškinti savo galimybes.
Be to, kiekviena naujojo „Focus“ versija nebeapsiriboja vien atskiros įrangos ar pavaros pasiūla, bet ir skiriasi daugybe kitų detalių, pradedant nuo jau paminėtų apdailos elementų, baigiant net pakabos konstrukcinėmis ypatybėmis ar tiesiog jos reguliavimu.
Štai sportiškoji „ST-Line“ versija pasižymi 10 mm žemesne pakaba, standesniais amortizatoriais ir spyruoklėmis bei stabilizatoriais – važiuojant dinamiškai šie nustatymai aiškiai juntami, nes automobilio valdymas tampa dar aštresnis. Tarp žurnalistų ji buvo populiariausias pasirinkimas, o kainoraštyje „ST-Line“ startuoja nuo 20 516 eurų ir kopia iki 27 418 eurų.
Ir šios kombinacijos jūs neįsigysite su kitokios komplektacijos „Focus“ automobiliu, (bet gausite dar bent dešimtį galimų kitokių variacijų), tad naujasis modelis taps tam tikru iššūkiu ir pardavėjams – jiems reikės įtikinamai išaiškinti gana painią automobilio variacijų kebeknę.
Teigiami pokyčiai
Bet grįžkime prie automobilio ir pradėkime juo važiuoti, nes būtent valdymas ir važiavimas yra tos naujosios kartos „Focus“ savybės, kurios bandymų metu paliko geriausią įspūdį. Informatyvus vairo mechanizmas, leidžiantis tiksliai jausti ratų padėtį, ir pagirtinai sureguliuota pakaba su papildomai užsakomais adaptyviais amortizatoriais vairuojant bet kurią iš bandymams pateiktų automobilių versijų suteikė malonumą be vargo azartiškai važiuoti kalnuotais serpentinais ir tuo pačiu su kolegomis vakare aptardami automobilį pažymėjome jo komfortiškąsias savybes.
„Focus“ vairuojasi su smagiu aštrumu, o nekokybiškos dangos kelyje pakaba elgiasi diskretiškai tyliai ir neisterikuoja – atrodo, kad inžinieriai it tyčia kūrė automobilį mūsų šalies keliams. Be sofistikuotomis amortizatorių „smegenimis“ apdovanotos pakabos automobilyje debiutavo ir naujos kartos „Ford“ inžinierių kurta stabilumo sistema, apimanti ir traukos krypties kontrolę ir pasukamumo trūkumo kompensavimą.
Šis „Focus“ yra pagamintas naujos platformos C2, kuri pasižymi 20 proc. didesniu standumu, garantuoja mažesnes vibracijas ir triukšmo lygį, pagrindu. Kalbant apie triukšmo izoliaciją, čia norisi pridėti kūrėjams iš Kelno dar vieną gerą žodį.
Be to, automobilis vidutiniškai (priklausomai nuo versijos) tapo 88 kilogramais lengvesnis (sveria nuo 1322 iki 1559 kg), o atstumas tarp ašių išaugo 52 mm iki 2700 mm, tad ir salone galima jausti daugiau erdvės – 182 cm ūgio vairuotojui atsisėdus pačiam už savęs vietos tiek kojoms, tiek galvai lieka su atsarga.
O automobilio parametrai įspūdingai nesikeitė: hečbekas tapo ilgesnis už pirmtaką 20 mm (4378), sedanas – nė kiek (4534 mm), tik universali versija pailgėjo solidžiai – 112 mm iki 4668 mm ilgio. Todėl ir jos bagažinės talpa dabar siekia visus 608 litrus (hečbeko – 375 l).
Vizualiai platesnis atrodantis “Focus” iš tiesų šiuo parametru beveik nepakito (1825 mm vietoje buvusių 1823), kiek pastebimiau sumenko hečbeko (nuo 1484 iki 1454 mm) ir sedano (nuo 1505 iki 1481 mm) aukštis, o universalas iš esmės nepakito (1483 mm vietoje 1484).
Automobilis mums buvo pristatytas penkerių durelių hečbeko kėbulu, bandymų metu taip pat turėjome progos išmėginti ir universalą. Ketverių durelių „Focus“ versija bus siūloma tik tam tikrose rinkose, kur sedanai yra populiaresni, pavyzdžiui, Kinijoje.
Paukščio akis
Vairuotojai galės rinktis trijų cilindrų „EcoBoost“ šeimos benzininius 1 arba 1,5 litro darbinio tūrio turbovariklius su vieno cilindro atjungimo esant mažoms apkrovoms funkcija didesniam ekonomiškumui pasiekti – įjungimas arba išjungimas trunka vos 14 milisekundžių.
Mažesnės apimties motoras bus siūlomas trijų galios lygių: 85, 100 arba 125 AG. Didesnysis – 150 arba 182 AG. Pastaroji versija bandymų metu ne vienam žurnalistui suteikė puikių emocijų užtaisą vingiuotuose keliuose, nors įsibėgėjant tiesiojoje ypatingų stebuklų nedemonstruoja – nuo 0 iki 100 km/val. sprintas užtrunka priklausomai nuo kėbulo tipo 8,3-8,5 sek. Tačiau gamintojas šiam motorui deklaruoja vidutines 5,5-5,7 litro benzino sąnaudas šimtui kilometrų.
Dvi turbodyzelinės 1,5 ir 2 litrų jėgainės leis rinktis tarp 95, 125 ir 150 AG galios, o joms priskiriamos sąnaudos siekia vos 3,5-4,6 litro dyzelino šimtui kilometrų. Varikliai bus derinami su 6 laipsnių mechaninėmis arba naujos konstrukcijos 8 laipsnių automatinėmis pavarų dėžėmis.
Naujojo „Ford Focus“ įrangos sąraše galima rasti priekinius žibintus su nuspėjamo ryškumo reguliavimo funkcija ir artėjančio posūkio numatymu iki 65 metrų į priekį (naudojant priekinę vaizdo kamerą), projekcinį displėjų, adaptyvią greičio palaikymo sistemą (veikia iki 200 km/val. greičio) su visiško sustojimo galimybe ir eismo ženklų atpažinimu.
Tarp įdomesnių „žaislų“ - 180 laipsnių apžvalgos galinė kamera. Sumontuota virš registracijos numerio vietos it paukščio akis ji gali sukiotis į šonus, priklausomai nuo gaunamų iš jutiklių duomenų apie aplink esančius pėsčiuosius praeivius, dviratininkus ar kitus automobilius. Be to, jeigu vairuotojas vis tiek nepastebi šių pavojų ir juda toliau, automatiškai nuspaudžiami stabdžiai – šią funkciją aktyvuoja skersinio eismo stebėjimo sistema.
„Žinome, kad beveik visiems mūsų klientams riedėjimas atbulomis yra sudėtingiausia kasdienio vairavimo dalis ir didelė dalis jų to tikrai nemėgsta. Ši mažutė kamera mums padės atlikti didelį žingsnį į priekį, palengvinant vairavimą atbulomis“, - komentavo vienas „Focus“ modelio pagrindinių inžinierių Glenas Gooldas.
Be jau minėtų saugumo sistemų, reikėtų pažymėti, kad naujajame „Focus“ taip pat gali būti įdiegti aklųjų zonų stebėjimo, eismo juostos vidurio laikymosi asistentai, taip pat vairuotojams bus siūlomi automobilio statymo asistentai, galintys visiškai perimti valdymą, o avarijos perspėjimo sistema su pėsčiųjų ir dviratininkų atpažinimu bei automatišku stabdymu po susidūrimo, kad būtų išvengta sunkesnių padarinių, jau tarytum savaime suprantamos, kaip tropikų klimatas Lietuvoje.
Gamintojų teigimu, šios kartos „Focus“ yra labiausiai sofistikuotos įrangos prifarširuotas per visą modelio istoriją. Vis dėlto, mus turbūt labiau nustebintų, jeigu taip nebūtų.
Šviežio oro gūsis salone
Salone „Ford“ pagaliau atsikratė eklektiškų formų ir siūlo modernų, pagal paskutines tendencijas horizontaliai orientuotą prietaisų panelį, kuris tapo gerokai patogesnis. Vien dėl to, kad gamintojai per pusę sumažino mygtukų kiekį, o didžiąją valdymo dalį delegavo naujajai „Sync3” multimedijos sistemai per liečiamąjį 6,5 arb 8 colių įstrižainės ekraną.
Minimalizuotą valdymo dizainą, sakyčiau, sėkmingai papildo naujosios 8 laipsnių automatinės pavarų dėžės sukamasis valdiklis, pakeitęs tradicinę rankeną ir bent vizualiai atrodantis it iš gerokai prabangesnių automobilių. Pridėkime puikaus šoninio palaikymo sėdynes, modernias ir aukštesnės kokybės medžiagas - viskas juda gera kryptimi. Melomanai automobilyje gali pasirinkti „B&O Play“ 675 vatų galios garso sistemą su dešimčia garsiakalbių – kartu su geresnėmis interjero medžiagomis dingus garso rezonansams, jos efektas tik dar labiau išauga.
Dar pristatydami naująjį „Focus“ kūrėjai akcentavo, kad visapusiškai atnaujintas automobilis pirmą kartą bus siūlomas ir su padidinto pravažumo versija „Active“ (visiškai ignoruoti SUV bacilos vis dėlto negali ir šis segmentas) bei prabangiąja „Vignale“. Įrangos lygiai prasidės nuo „Trend“ ir „Titanium“, kurie užduos toną ir kainų startui: pigiausiai kainuosiantis ketvirtos kartos „Ford Focus“ Lietuvoje atsieis 15 663 Eur, „Titanium“ versijos kainos atsispiria nuo 19 950 eur atžymos.
Naujasis „Focus“ bus surenkamas gamykloje Saarlouis mieste, Vokietijoje, į kurią prieš paleidžiant ketvirtosios kartos modelį buvo papildomai investuota 600 mln. Eur.
Kas labiausiai patiko: Važiuoklė, komfortas.
Kas labiausiai nepatiko: Prireiks laiko, norint išstudijuoti galimas automobilio variacijas. Užjaučiu pardavėjus.