Ir jei anksčiau tarp vokiškų konkurentų atrodęs kaip ponas Kuklusis, naujasis „Lexus RX“ stebina savo ryškia išvaizda lyg madingas neformalas Tokijo gatvėse. Ne visiems ji patiks, bet akivaizdu, kad toks ir buvo tikslas – išsiskirti iš vis labiau vienas į kitą panašėjančių automobilių ir itin sparčiai didėjančios konkurencijos SUV automobilių segmente.
Kas čia per išvaizda?
Nors naujojo RX išorė kažkiek primena ankstesnės kartos modelį, o įspūdingos priekinės grotelės – tiesiog drastišką stiliaus atnaujinimą, šiuos automobilius skiria amžiai (ypatingai tas pasakytina apie automobilio saloną) – buvęs modelis yra daug kartų tobulinta XX amžiaus mašina, tuo tarpu ketvirtos kartos RX – tikras XXI amžiaus atstovas.
Ir jei primiršote, koks gi buvo paskutiniosios kartos didžiausias „Lexus“ SUV po atnaujinimo 2013 metais (tiesa sakant, iki pernai debiutavusio NX modelio – ir vienintelis tokio tipo automobilis gamoje), galite pasiskaityti šio automobilio apžvalgą.
Ir, žinoma, kaip gi čia nepaminėsi pirmiausiai į akis krentančių priekinių radiatorių dengiančių grotelių – turiu pasakyti, kad „gyvai“ jos atrodo kur kas labiau organiškai, nei nuotraukose.
Žinoma, joms abejingų nėra – kam patinka, kam ne, kas akcentuoja, kad jos suteikia per daug agresyvumo automobiliui, o kas žavisi moderniu stiliumi. Dėl skonio nesiginčijama, bet pats sau padariau atradimą, kad tikriausiai be šio firminio elemento, taip pat kaip ir be aštrių lyg japonų kardo katanos formos LED žibintų, nebeįsivaizduočiau naujų „Lexus“ markės automobilių – tokiais išskirtiniais bruožais pasižymi ir naujieji IS, NX, taip pat RC modeliai.
O dar efektingą stilių pabrėžia originalus nuožulnus galinis statramstis su įstiklinta dalimi, nuo 18 iki 20 colių skersmens siekiantys ratlankiai, ne tik gale, bet ir priekyje iš centro į išorę „bėgančios“ LED posūkių šviesos – atrodo išties dailiai ir moderniai.
„F Sport“ modifikacija pasižymi dar labiau ekstravagantiška išvaizda su kitokiais bamperiais ir radiatorių dengiančiomis grotelėmis. Tad akivaizdu, kad originalumu „Lexus“ gali prilygti nebent švediškas „Volvo XC90“.
Ar tai tikrai RX?
Ir jei visi trys ankstesnės kartos RX modeliai buvo tikri SUV „amerikonai“ – su aukšta lyg laivo kapitono sėdėjimo padėtimi, tarsi Valstijose populiariausio tipo automobilyje – pikape nuožulniai sumontuotu ir mažu kampu reguliuojamu vairu, centrinės konsolės viršuje styrančia pavarų perjungimo svirtimi, kietu plastiku, slidžios odos sėdynėmis be tinkamo šoninio prilaikymo, naujajame RX viso to nerasite.
Pravėrus dureles salonas pasitinka minkšta, bet neslidžia oda aptrauktomis sėdynėmis ir kaip ir išorė efektingai atrodančiu dviejų lygių prietaisų skydeliu, kurio dalis taip pat apsiūta oda.
Vairas sumontuotas arčiau vairuotojo ir statesniu kampu – pagaliau tai šiuolaikinis lengvasis automobilis, atitinkantis aukštus „Premium“ SUV klasės standartus.
Be to, priekiniai siauresni statramsčiai padeda geriau matyti posūkio kampus ir vizualiai salonui suteikia dar daugiau erdvės (papildomai galima užsisakyti ir panoraminį stoglangį). Netrūksta čia ir praktiškų sprendimų – pavyzdžiui, belaidžio telefono įkrovimo vieta.
Taip pat priekyje esantys du puodelių laikikliai turi aukščio reguliavimą, tad juose galima laikyti tiek kavos puodelius, tiek ir didelius gėrimų butelius. Priešais vairuotojo akis ant lango projektuojamas net 10 colių skersmens spalvotas ekranas su visa reikalinga informacija, o vietoje bazinio 8 colių ekrano prietaisų skydelio viduryje, galima pasirinkti milžinišką 12,3 colio ekraną.
Šiame ekrane informacija valdoma atnaujintu valdikliu, kuris visgi nėra toks patogus kaip BMW „iDrive“ ar Audi MMI sistemos valdikliai. Dar įdomu tai, kad pernai debiutavusiame NX informacija pasirenkama pirštu vedžiojat po lietimui jautrų plotą, o vyresniajame SUV buvo paliktas fizinis valdiklis.
Gale – patogi erdvė mažiausiai dviem keleiviams (automobilis platesnis už pirmtaką), o ir trise galima keliauti nesusipaudus. Be to, viduryje sėdinčio kojoms netrukdys transmisijos tunelis.
Antros eilės sėdynių nugarėles galima nulenkti elektra – mygtukai yra tiek ant šono, tiek bagažinėje, taip pat ir šalia vairuotojo.
O štai septyniese keliauti nepavyks – skirtingai nuo konkurentų, RX siūlomas tik penkių vietų – dėl to galima „dėkoti“ itin stipriai žemėjančiai stogo linijai, taip pat hibridinėje versijoje gale montuojamam varikliui.
Tad ne rekordinio dydžio ir bagažinė – dėl minėtos hibridinės sistemos čia gana didelis pakrovimo aukštis, o ir į pačia bagažinę tilps nuo 553 iki 1626 litrų (į hibridinį modelį telpa nuo 539 l iki 1612 l).
Šiuo atžvilgiu konkurentai siūlo didesnes pakrovimo galimybes – į BMW X5 telpa nuo 650 l iki 1870 l, „Volvo XC90“ – nuo 677 l iki 1899 l, o „Audi Q7“ – net nuo 890 l iki 2075 l.
Kaip ir konkurentų automobiliuose, bagažinės dureles galima atidaryti nekontaktiniu būtu. Tik šiuo atveju, turint raktelį su savimi, reikės ne mosuoti koja po galiniu bamperiu, o plaštaka, alkūne ar kita jums patogia kūno vieta pravesti ties galiniu automobilio logotipu ir bagažinės durelės atsidarys pačios.
Hibridas ar ne hibridas?
Sakome „Lexus“, turime mintyje hibridinę jėgainę – tai lyg aksioma, kalbant apie šią prestižinę „Toyota“ gamintojui priklausančią markę. Ne išimtis ir RX modelis – nieko keisto, kad daugiau kaip pusę parduodamų „Lexus RX“ modelių sudaro būtent hibridiniai automobiliai. Bet yra ir pigesnių alternatyvų.
Lietuvos rinkoje bus siūlomi du modeliai. Pigiausias – nuo 56000 eurų kainuojantis „RX 200t“ su turbobenzininiu varikliu, pasiekiančiu 238 AG galią. Būtent šį modelį ir pasirinkau išbandyti pirmąjį.
Ką gi – 9,5 sekundės iki 100 km/val. – nėra kažkoks svaiginantis rezultatas brangiam SUV automobiliui. O ir su adaptyvia pakaba (pirmą kartą montuojama į RX modelį) automobilis, norint važiuoti dinamiškiau, reikalaudavo palaikyti aukštas apsukas, pasirinkus sportišką režimą (valdikliu galima pasirinkti skirtingo algoritmo važiavimo režimus), imdavo nemaloniai purtyti, o ties galimybių riba kenčiančio variklio garsas trikdydavo šiaip jau itin gerai izoliuoto nuo pašalinių garsų salono idilę.
Ir nors vairo sistema veikia kur kas geriau nei pirmtake, visgi automobiliui sportiškas režimas netinka iš principo – nors ir tikslesnė vairo sistema, automobilis į posūkius važiuodavo nenoriai, tad greitai įsivyraudavo visiška disharmonija – greitai įveikinėti „aštrius“ posūkius – visai ne „Lexus“ stichija...
...Ir jam kur kas labiau tinka antrasis mūsų rinkoje siūlomas modelis – hibridinis „RX 450h“ variantas, kurio kaina prasideda nuo 64350 eurų. Su V6 3.5 l benzininiu varikliu ir elektros motorais, kurių bendra galia siekia 313 AG, ir automatine CVT kintama transmisija jis atskleidžia pilną „Lexus“ harmoniją (žinoma, jei nesistengti akceleratoriumi išminti įdubos dugne) – 30 procentų standesnis kėbulas leidžia automobiliu važiuoti nepalyginamai smagiau nei ankstesnės kartos modeliu, o pati hibridinė versija pasižymi kur kas žvalesne dinamika (7,7 sek. iki 100 km/val.) nei turbobenzininis modelis.
O be to, kaip ir pastarajame, hibrido salone dominuoja absoliuti tyla, kurią dar galima sustiprinti, pasirinkus vien tik elektros režimą ir be garso riedėti eismo spūstyse. Bene vienintelis priekaištas – važiavimo pasirinkimo režimas keičia parametrus gana nežymiai, sportiškame režime „Lexus“ neprilygsta nei BMW, nei „Audi“, o ausis užgula dirbtinai sustiprintas variklio garsas.
Tad nors ir papildomai galima užsisakyti aktyvų stabilizatorių („F Sport“ komplektacijoje jis, kaip ir AVS reguliuojama pakaba, yra bazinėje komplektacijoje), kuriame elektronika įvertina kelio nelygumus ne tik posūkiuose, bet ir važiuojant tiesiai ir apskaičiuoja kiek panaudoti priešingos jėgos, siekiant išlyginti kėbulo svyravimus, taip pat papildomai galinius ratus suka 68 AG elektros variklis, „Lexus“ tikrai nėra „sportininkas“.
Bet to, neabejoju, iš jo niekas ir nereikalauja – užtenka, kad dabar jo vairo sistema veikia tiksliai, kelyje jis važiuoja greitai ir užtikrintai, o salonas džiugina ne tik aukščiausia kokybe, bet ir ypatingu komfortu.
Ir nors „Lexus“ nesiūlo dyzelinių modelių (absoliuti dauguma konkurentų parduodami būtent su tokio tipo varikliais), nekyla jokių abejonių, kad hibridai „veikia“ – net ir važinėjant itin neekonomišku režimu (o kaip kitaip išbandysi visas automobilio savybes), po beveik 300 kilometrų kelionės kalnuotomis Lisabonos ir Atlanto vandenyno pakrantės apylinkėmis švietė 9,8 l/100 km degalų sąnaudos.
Nors tai ne gamintojo nurodomi 5,2 l/100 km (įskaičiuojant ir elektra nuvažiuojamą atstumą), iš patirties galiu pasakyti, kad važinėjant įprastu režimu jos neturėtų viršyti 7,5 l/100 km – puikus rezultatas beveik 5 metrų dydžio ir 313 AG pasiekiančiam SUV automobiliui su visų varančiųjų ratų pavara.
Ar man jį verta pirkti?
Norint atsakyti į šį klausimą, reikia žinoti, kokie yra jūsų poreikiai ir prioritetai. Jei ieškote septynviečio SUV, „Lexus RX“ galite braukti iš sąrašo.
Jei kartais išvažiuojate į daugiau ar mažiau didesnę bekelę, šis modelis taip pat vargu ar tiks – jis neturi nei prošvaisos padidinimo galimybės, nei skirtingų važiavimo bekele režimų (tik nominalų elektronika blokuojamą tarpašinį diferencialą, kuris iš esmės geriausiu atveju padės įvažiuoti į slidesnį kalnelį žiemą), tad tai yra stilingas miesto automobilis, neskirtas nuotykiams gamtoje.
Palyginti su konkurentais jis yra mažiau praktiškas – siūlo tik penkias sėdimas vietas ir mažesnės talpos bagažinę, o tokiems šio segmento flagmanams kaip „Audi Q7“ ir „BMW X5“ nusileidžia sportiškomis važiavimo savybėmis.
Bet jį galima pagirti dėl išties originalios išvaizdos, efektyvios hibridinės jėgainės ir itin kruopščiai surinkto aukščiausios klasės salono. Tad atrodo, kad didžiausias šio automobilio konkurentas Europos rinkoje bus naujasis „Volvo XC90“ – abu nėra greičiausi tarp didžiųjų SUV automobilių, bet siūlo savitą eksterjerą ir interjerą, taip pat (o tai ne mažiau svarbu), kainuoja pigiau nei konkurentai iš Vokietijos.
Neabejoju, kad „Lexus RX“ lydės sėkmė – kaip ne kaip, tai pats populiariausias šios markės modelis, kuris sudaro 30 procentų visų „Lexus“ pardavimų, o nuo 1998 buvo parduota net 2,2 milijonai šių SUV automobilių. Tad su naujomis savybėmis jis neabejotinai ras dar daugiau gerbėjų.
Įvertinimas 9/10 (vertinamas lyginant su tos pačios klasės automobiliais)
„Lexus RX 450h AWD“ vizitinė kortelė
Benzininio variklio darbinis tūris: 3456 cm³
Galia: 193 kW/262 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 335 Nm/4600 aps./min.
Elektros motoro galia (priekis): 123 kW/167 AG
Elektros motoro galia (galas): 50 kW/68 AG
Bendra hibridinės sistemos galia: 230 kW/313 AG
Pavarų dėžė: automatinė E-CVT
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4890 mm
Plotis: 1895 mm
Aukštis: 1685 mm
Važiuoklės bazė: 2790 mm
Svoris: 2100 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 7,7 sek.
Maksimalus greitis: 200 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,2 l/100 km
CO2 emisija: 120 g/km
Bagažinės tūris: 539/1612 l
Kaina: nuo 64350 Eur (bazinė versija – nuo 55990 Eur)