Jei mėgstate vairuoti, o ne tik sėdėti prie vairo ir stebėti, kaip viską už jus atlieka įvairios vairuotojo pagalbos sistemos, suprasite, ką noriu pasakyti. Patirtis įsėdus į naująjį „Range Rover“ buvo visai kitokia nei važiuojant automobiliu, kuriame aiškiai galima pajusti automobilio sukibimą su kelio danga. Dabar gi, važiavimas nelygiu sostinės Laisvės prospektu labiau priminė kelionę laivu jūroje nei pasivažinėjimą Lietuvos gatvėmis.

Toks pojūtis atsiranda ne be priežasties – automobilyje sumontuota pneumatinė pakaba bei aktyvus svyravimus slopinantis elektromechaninis stabilizatorius. Būtent dėl jų veikimo važiavimas labiau priminė atostogas, todėl labiau norėjosi įsitaisyti gale ir ištiesti kojas.

Vos pradėjus važiuoti buvo itin keista, mat to liaudiškai vadinamo pojūčio „kaip automobilis stovi ant kelio“ čia nelieka, tačiau jau po 5–10 minučių pavyksta apsiprasti ir mėgautis tyla bei komfortu, kuriuo čia pasirūpinta nuo A iki Z. Tačiau apie viską nuo pradžių.

Range Rover

Dar pažangesnis

Tai yra penktos kartos „Range Rover“ modelis, kuris nuo ankstesniojo skiriasi didžiule pažanga ir visiškai nauja platforma. Gamintojas deklaruoja, kad gaminant naująjį „Range Rover“ buvo sukurta nauja MLA-FLEX platforma, kurios konstrukcijoje panaudota apie 80 proc. aliuminio, dėl ko automobilis yra dar tvirtesnis. Tiesa, šiame modelyje sumontuotas ir sąlyginai naujas variklis. Kai kuriuose modeliuose buvo naudojami „Ford“ pagaminti varikliai, o šiame, galingiausiame P530 „First Edition“ modelyje sumontuotas BMW 4,4 l V8 benzininis variklis su dviem turbokompresoriais. Tokia kombinacija automobiliui 100 km/val. leidžia pasiekti per 4,6 sek.

Vis dėlto, svarbu paminėti, kad tai tikrai nėra tas automobilius, su kuriuo reikėtų, liaudiškai sakant, „laužti“ posūkius ir tikėtis, kad važiuoti bus smagu. Šio automobilio idėja ne tokia, tad ir tikėtis to iš šio modelio nebūtų labai logiška.

Nors pirmasis „Range Rover“ modelis pasirodė 1969 metais, jis iškart užsitarnavo vardą tokio automobilio, su kuriuo ne tik nebaisu nusukti nuo kelio, tačiau ir leistis į sunkiau išvažiuojamą bekelę. Testo metu nuo kelio nenusukau, tačiau nepaisant to, kokiais keliais važiavau, kaip žinia, ne visose Vilniaus gatvėse galima džiaugtis kokybiška kelio danga, šis automobilis neleido suabejoti kelionės komfortu net ir su 23 colių skersmens ratlankiais.

Range Rover / Vytauto Šadžio nuotr.

Tiesa, vis dėlto panorus nusukti nuo kelio, 21,9 cm prošvaisą, kuri nustatoma važiuojant įprastais keliais, galima padidinti iki 29,5 cm prireikus įveikti didesnius iššūkius. Tuomet, kai vėl išvažiuosite ant asfalto ir pradėsite važiuoti greičiau – automobilis automatiškai sumažins automobilio prošvaisą, kad būtų sukuriama kuo geresnė aerodinamika, kuriai gamintojas šiame modelyje taip pat skyrė daug dėmesio. Vienas to pavyzdžių – durelių rankenėlės, kurios atrakinus automobilį „išlenda“ iš durelių“, o pradėjus važiuoti vėl susilygina su durelių paviršiumi.

Visas dėmesys patogumui

Be abejonės, prie komforto prisideda ir papildoma automobilyje sumontuota įranga pradedant patogiomis sėdynėmis, triukšmo slopinimo sistema ir priekinėse sėdynėse sumontuota masažo sistema, baigiant reguliuojamo aukščio pakaba ar visais vairuojamais ratais, kurių dėka daugiau kaip 5 metrų ilgio (5052 cm) ir daugiau kaip 2 metrų pločio (2047 cm, kai veidrodėliai užlenkti) automobilio apsisukimo skersmuo yra stebinančiai nedidelis. Būtent dėl to, kad „Range Rover“ galiniai ratai pasisuka iki 7,3 laipsnio, šio dičkio apsisukimo kampas yra apie 11 metrų, o tai yra maždaug toks, kokio prireikia apsisukti pakankamai nedideliam automobiliui.

Žinoma, vairuotojo patogumui automobilis tiesiog „prifarširuotas“ įvairiausių sistemų, kurios man bandant automobilį, veikė nepriekaištingai. Pavyzdžiui automatinė automobilio pastatymo į stovėjimo vietą sistema tikrai maloniai nustebino. Nors tai – anokia naujovė šiuolaikiniuose automobiliuose ir jau montuojama ne tik prabangiuose, tačiau ir vidutinės klasės automobiliuose, kai kuriuose jų vis dar reikia vairuotojo įsikišimo spaudant pedalus ar perjungiant pavarą. Vis dėlto, „Range Rover“ čia leidžia visiškai atsipalaiduoti ir pats be jokio vargo įsispraudžia į vietą. Ir įsispraudžia tikrai ne bet kaip, tačiau preciziškai lygiai, kad žiūrint į stovėjimo vietos liniją ir priekinės bei galinės ašių ratus, atrodo, jog jei ir yra nukrypimas, tai jis būtų vos keliais milimetrais.

Range Rover / Vytauto Šadžio nuotr.

Neabejotinai vos įsėdus į automobilį jaučiasi prabanga, visos automobilio funkcijos valdomos elektra, malonios liesti medžiagos supa iš visų pusių, o duoklė melomanams – „Meridian Signature Sound System“ garso sistema – nepriekaištingai atkuria garsus ir leidžia mėgautis aukštos kokybės muzika.

Komforto netrūksta ir prireikus atsidaryti bagažinę. Čia netrūksta ne tik erdvės, bet ir papildomų patogumų. Pavyzdžiui, galite patogiai atsisėsti ir atsiremti į bagažinėje įrengtą atlošą, kuris, užtikrinant patogumą papildytas ir patogiomis pagalvėlėmis. Taip pat įrengta speciali atrama su gumomis, kad ten galėtumėte pritvirtinti daiktus, kurie visos kelionės metu turėtų išlikti stabiliai.

Svarbu ir tai, kad bagažinėje taip pat įrengti specialūs valdikliai, kuriais galima padidinti ir sumažinti stovinčio automobilio prošvaisą taip palengvinant naštą, jei reikia įdėti sunkesnius daiktus – sumažinus prošvaisą kelti teks gerokai žemiau nei įprastomis sąlygomis. Be viso to galima valdyti elektrinę galinę užuolaidėlę bei nustatyti, kad paslėptas kablys būtų paruoštas naudojimui.

Daugiau galimybių keleiviui

Galbūt atrodytų keista, kad išvardinus tiek daug patogumų vairuotojui pradžioje sakiau, jog tai automobilis idealiai tinkantis keleiviui. Tačiau ilgiau pasivažinėjus noras įsitaisyti gale ir būtent taip leistis į kelionę – didėjo. Iškart už vairuotojo ir keleivio sėdynės sėdintiems gale sumontuoti du 11,4 colio ekranai, o per vidurį iš galinės sėdynės nusileidžia gale sėdintiems skirtas nustatymų keitimo ekranas. O nustatymų, kuriuos gali keisti keleivis – ypač daug. Žinoma, automobilyje sumontuota apsauga, kurią galima įjungti, kad gale sėdintys vaikai neišdykautų, tačiau kitais atvejais, keleivis gali ne tik susikurti idealias komforto sąlygas, tačiau ir personalizuoti savo aplinką. Galinės sėdynės taip pat valdomos elektra, todėl keleivis gali įsitaisyti pagal savo poreikius. Netgi didžiulio stoglangio valdymas suteiktas ir keleiviui, tad jam nė nereikia prašyti vairuotojo, kad stoglangis būtų uždengtas ar atidengtas, uždarytas ar atidarytas, viską jis gali valdyti pats.

Kaip jau minėjau, automobilis iš tiesų palieka įspūdį. Na, kaip ir jo kaina. Bandyto modelio kaina siekia kiek daugiau nei 198 tūkst. eurų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)