Pernai oficialiai debiutavęs antros kartos „Touran“ gali pasiūlyti ne tik SUV mėgėjų taip vertinamą aukštesnę sėdėseną ir padidintą apžvalgos lauką, bet ir dalykus, kurie aptinkami nedažname visureigyje: patogiau transformuojamą salono erdvę, daug vietos keleiviams bei tikrai didelę bagažinę.
Be to, mūsų bandytas modelis, būdamas vos 4,5 metro ilgio, it didelis SUV leidžia susodinti septynis žmones, už jų talpindamas dar kelis krepšius (137 l). Arba tiesiog galima lengvu judesiu nulenkti dvi galines sėdynes, jeigu jų nereikia, – tuomet vietos visai mantai į kelionę užteks didžiausiai šeimai (743 l!).
Tad šis vienatūris ne tik išsaugojo klasikines tokio tipo automobilių savybes, bet ir jas išpuoselėjo iki aukščiausio lygio.
Salonas
Erdvus automobilio salonas (atstumas tarp ašių – 2791 mm) – kaip ir priklauso šeimos vienatūriui – yra labai funkcionalus. Čia randame aibę daiktadėžių smulkiems daiktams: ant panelės, centriniame porankyje, priešais keleivio sėdynę, po sėdynėmis, tada dar dvi lubose: tiek priekinės, tiek antrosios eilės keleiviams.
CD grotuvas elegantiškai atsidaro lyg dar viena dėklė smulkmenoms, o ten pat slepiasi ir du kortelių imtuvai, vienas kurių užpildytas „Volkswagen“ navigacija.
Sėdynes galima sulankstyti daugybe konfigūracijų, nes lankstomos visos nugarėlės, o galiniai krėslai nesunkiai nulenkiami į grindis ir tada turime itin talpią, lygiu dugnu (bet be atsarginio rato) bagažinę ir vis dar penkias sėdimas vietas.
Be to, keliais nesudėtingais veiksmais galime užlankstyti ir antros linijos kėdes (jos taip pat važinėja pirmyn atgal ir pasislenka, kai reikia įleisti įsėsti ant trečios sėdynių linijos, tad tai padaryti nėra sunku) – tokiu būdu automobilio talpa staiga tampa tinkama kraustymuisi.
Žvejoti mėgstantis kolega operatorius čepsi iš malonumo pasakodamas, kaip jis į šį „Touran“ nesunkiai „įkurdintų“ amžiais niekur netelpančias meškeres, o aibėje daiktadėžių nesunkiai pasislėptų (pradedu įtarti, kad visam gyvenimui) jo nesuskaičiuojamos blizgės ir kiti žuvų kankinimo įrankiai.
Bandau kolegą grąžinti į realybę ir pakviečiu atlikti nedidelį praktiškumo patikrinimą. Savo 182 cm ūgiui patogiai susireguliuoju vairuotojo sėdynę, tada atsisėdu už savęs ir tą pati padarau su antrosios eilės krėslu. Tuomet pakviečiu 186 cm ūgio operatorių įsitaisyti trečiosios eilės sėdynėje.
Išleidžiu operatorių tęsti jam įprastesnių darbų, o tuomet dar kartą apžvelgiu saloną. Taip, tai tipiškas naujos kartos „Volkswagen“ gamos atstovas. Viskas apgalvota iki smulkių detalių, lengvai pasiekiami ir intuityvūs valdikliai, viskas be ypatingų įmantrumų, tačiau racionalu ir patogu.
Vairuotojo vieta – komfortiška, vairas – plonas, trauktas malonia lietimui ir neslidžia oda. Medžiagos – kokybiškos, jų surinkimui priekaištų rasti taip pat sunku.
Antros sėdynių linijos keleiviai gali valdyti savo oro cirkuliacijos temperatūrą. Tik išlipant duryse pritrūksta sugriebimo rankenos per vidurį ranktūrio, nes pozicija kiek per tolima. Trečios linijos keleiviai turi šonuose dar keletą mažyčių dėtuvių ir puodelių laikiklių, kad jaustųsi visaverčiai kelionės dalyviai.
Išlipam ir apsidairom lauke
Automobilio išvaizda nuo ankstesnės kartos modelio iš esmės pasikeitė perkeliant jam visus dabartinės „Volkswagen“ linijos dizaino elementus. Jeigu esate matę naująjį „Passat“, „Golf“ ar „Tiguan“, galima teigti, kad matėte ir 80 procentų „Touran“. Tad čia vokiečių gamintojai dviračio neišradinėjo, eidami jau pramintu ir pasiteisinančiu keliu.
Į akis krenta akivaizdžiai per maži šoniniai veidrodėliai. Jų forma greičiausiai labai dėkinga aerodinamikai, bet visiškai nedžiugina apžvalgumo prasme ir parkuojantis. Nors parkuojantis dar į pagalbą skuba aplinkui visą automobilį suformuoti radarų davikliai.
Vairuotojas į pagalbą naujame „Touran“ gali pasitelkti ir visą būrį asistentų: vieni jų užtikrina saugumą (perspėjimo apie aklosiose zonose atsidūrusius eismo dalyvius lemputės veidrodėliuose yra tokios didelės, kad jų mirksėjimą matai net nepasukęs galvos), kiti rūpinasi lengvesne kelione (patogi navigacijos sistema ar „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ sąsajos su telefonais).
„Volkswagen“ taip pat siūlo avarinio stabdymo perspėjimo ir miesto stabdymo pagalbos sistemas (pastaroji gali sustabdyti automobilį mieste važiuojant iki 30 km/val. greičiu) ir dar daugybę kitų pagalbininkų.
Išvažiuojam
Mūsų bandytas „Touran“ su 2 litrų darbinio tūrio 150 AG varikliu ir šešių pavarų mechanine dėže bei „Comfortline“ komplektacija (antra iš trijų galimų) su kai kuriais priedais kainuoja 33 tūkst. 701 eurus. Panašios ir Lietuvos rinkoje siūlomų bei komplektacijos lygį atitinkančių kompaktiškų SUV automobilių kainos. Mūsų bandytas modelis be priedų įkainotas nuo 27 tūkst. 526 eurų.
O bazinio lygio „Touran“ kainos skalė prasideda jau nuo visai racionalios 20 tūkst. 974 eurų sumos, pasirinkus automobilį su 1,2 litro benzininiu TSI 110 AG varikliu ir 6 laipsnių mechanine dėže bei „Trendline“ įranga.
Benzininių motorų bandyti neteko, tačiau dvilitris dyzelis, pasiekiantis 340 Nm maksimalų sukimo momentą, paliko neblogą įspūdį. Variklis akivaizdžiai vangokas mažesniuose sūkiuose (panašiai elgiasi ir akceleratorius) ir nuteikia ramiam važiavimui, bet nubunda įvairiausiomis spalvomis spustelėjus virš kelių tūkstančių apsukų, tad nenuvils ir lenkiant greitkeliuose.
Kas labiausiai patiko: Dešimt balų praktiškumui.
Kas labiausiai nepatiko: „Start/Stop“ sistemos veikimas gąsdino: ji išjungdavo variklį ir stiprintuvus automobiliui dar lėtai riedant.
Papildomos pastabos:
1. Šį kartą mažai dėmesio teko automobilio pakabai, nes ji primena gerą futbolo teisėją. Tokį, apie kurį po rungtynių nieko negalite pasakyti, vadinasi – jis tiesiog gerai ir nepastebimai dirbo savo darbą. Taip ir čia: pakaba be isterijų ir ypatingų vibracijų sugeria smulkius nelygumus, elgiasi komfortiškai kitomis sąlygomis, bet ir neužliūliuoja.
2. „Touran“ pasižymi nebloga variklio ir padangų triukšmo izoliacija, tačiau važiuojant didesniu greičiu, panašu, dėl kėbulo formos vėjas ūžauja „smagiai“.
3. Pirmosios kartos „Touran“ pasirodė dar 2003 metais, tačiau sakyti, kad ji gyvavo 12 metų it koks „Volvo XC90“ nevisiškai verčiasi liežuvis. Jeigu pirmasis „feisliftas“ 2006 metais dar buvo nelabai žymus, tai antrasis 2010-aisiais „privertė“ automobilį ne tik gerokai pakeisti išvaizdą, bet ir platformą.
4. Naujos kartos „Touran“ taip pat gaminamas pasitelkus naują platformą – garsiąją „Volkswagen Group“ architektūrą MQB. Beje, jos pagrindu kuriami ir miesto visureigiai „Volkswagen Tiguan“, „Audi Q2“, naujasis „Seat Ateca“ bei dar debiutuosiantis „Škoda Kodiaq“.