O geriausia žengti mano keliu – pasiskolinti automobilį visam savaitgaliui ir išbandyti jį visur: greitkelyje, baisiausiame Lietuvos kelyje, miškų keliukuose ir net gabalėlyje žvyrkelio.

Bet apie viską pradėkime nuo pradžių. C klasės modelis yra antras, kurį „Mercedes-Benz“ pristatė kaip 2021 metų automobilį. Pirmasis buvo ypač prabangus S klasės automobilis, o patikrinę technologijas ir sprendimus, vokiečiai pristatė ir vidutinio dydžio C klasės modelį. Pastarasis, beje, siūlomas ir sedano, ir universalo kėbulu. Jeigu gamintojo sprendimas po S klasės imtis ne kokio nors visureigio ar, tarkime, didesniojo E klasės modelio, paaiškinti viską galima skaičiais: C klasės modeliai pastarąjį dešimtmetį sudarė „Mercedes-Benz“ pardavimų liūto dalį.

Kuris kėbulo tipas – sedano ar universalo – gražesnis, galima ginčytis iki išnaktų. Pirkėjai taip pat balsuoja piniginėmis. Pavyzdžiui, Kinija, kuri yra didžiausia C klasės sedano pardavimų rinka, renkasi klasikinį variantą, o Vokietijoje du iš trijų parduotų šių modelių – universalo kėbulu.

Daug ką pasiskolino iš S klasės

Vaikštant aplink automobilį dėmesį pirmiausia atkreipia pakitęs išorės dizainas. Pavyzdžiui, radiatoriaus naujos formos radiatoriaus grotelės (beje, atkreipkite dėmesį, jose – gausybė ženklui būdingų trikampių žvaigždžių), agresyvūs priekinio buferio linkiai C klasei suteikia „piktesnę“ išvaizdą – automobilis atrodo žemesnis, platesnis ir, tuo pačiu, kiek agresyvesnis.

Beje, padidėjimą rodo ir skaičiai: ratų bazės ilgis išaugo 2,5 cm, o tai reiškia – daugiau vietos ir sėdintiems priekyje, ir sėdintiems gale. Sedano versija lyginant su pirmtaku pailgėjo 6,5 cm, universalo – 4,9 cm. Modelio plotis išaugo 1 cm, o aukštis sumažėjo iki 1 cm.

Dinamiškumo prideda aiškiai matomi linkiai šone, akcentuotas slenkstis, o užpakalinė dalis įgavo absoliučiai naują dizainą: jei ankstesnės kartos modeliui „Mercedes-Benz“ dizaineriai negailėjo aptakumo, nuožulnumo ir lengvai apvalainų formų, dabar C klasės „užpakalis“ demonstruoja, kad automobilis išties įgavo charakterį.

Visgi jeigu „Mercedes-Benz“ išorė jūsų nežavi, visi „oho“ ir „vau“ prasideda tada, kai praveriamos durelės ir atkreipiamas dėmesys į saloną.

Čia – milžiniški pokyčiai. Pirmiausia, kaip ir S klasėje, „Mercedes-Benz“ atsisveikino su ganėtinai pasenusiu skaitmeninių ekranų, buvusių vairuotojui prieš akis ir centre, išdėstymu, nebeliko ir vientisų, sujungtų ekranų. Jei senesniame, W205 kodu žymimame modelyje vairuotojui prieš akis buvusiame prietaisų skydelyje užteko vietos visos reikiamos informacijos atvaizdavimui, tai multimedijos sistemos valdymui skirtas ekranas buvo ganėtinai mažas.

Naujame C klasės modelyje prietaisų skydelio centre – įspūdingo dydžio ekranas (didžiausias iki 11,9 colių skersmens), be to, įtaisytas ne horizontaliai, o vertikaliai. Būtent taip esame įpratę laikyti savo telefonus, peržiūrėti vaizdo įrašus socialiniuose tinkluose, naudotis telefonine navigacijos sistema. Galbūt todėl sėdus į automobilį toks valdymas atrodo gerokai patogesnis ir intuityvesnis nei anksčiau.

Beje, kalbant apie valdymą: ant vairo „Mercedes-Benz“ palikęs lietimui jautrius (ir taktilinį atsaką turinčius“ mygtukus, keli mygtukai yra ir prietaisų skydelio centre – jie leidžia pasiekti dažniausiai reikalingas svarbiausias funkcijas. Tačiau viską nusistatyti galima tiesiog šnekučiuojantis su automobiliu: sakote „Hey, Mercedes“ ir nurodote, ko pageidaujate.

Kiti dalykai tiems, kurie bent kartą buvo pravėrę naujesnių „Mercedes-Benz“, bus gerai pažįstami. Pavyzdžiui, sportiško silueto sėdynės, patogiai apgaubiančios, o prabangesnėse versijose – ir vėdinamos, šildomos, su masažo funkcija. Ar žinojote, kad nustatymuose galite įjungti automatinį adaptavimą ir nurodyti, koks jūsų ūgis – išmanios automobilio sistemos pačios pritaikys sėdynę taip, kad geriausiai tiktų jums. Arba begalybė apšvietimo galimybių, kai norimą salono šviesos atspalvį galima prisitaikyti pagal aprangą, dangaus spalvą ar nuotaiką.

O vieną naujovę pastebės kiekvienas, panoręs susireguliuoti sėdynę pagal savo ūgį. „Mercedes-Benz“ sėdynių reguliavimo mygtukų reikia ieškoti ant durelių – ši koncepcija priimta nuo neatmenamų laikų. Tačiau jei anksčiau buvo galima mygtuką fiziškai pastumti ir taip tarsi suvokti, kaip juda atitinkama sėdynės dalis, dabar mygtukai valdomi tik prisilietimu, arba, kitaip tariant, paspaudimu. Kaip smarkiai spausite, taip smarkiai judės ir reikalinga sėdynės dalis – kiek užtrunka, kol perpranti ir įpranti.

Ypatinga yra ir tai, kad automobilis turi išplėstosios realybės funkciją. Kaip ji veikia? Nusistatykite navigacijoje norimą maršrutą ir stebėkite, kas vyksta, kai „Mercedes-Benz“ važiuoja gatvių labirintais. Centriniame prietaisų skydelio ekrane įjungiamas vaizdo kamerų, įrengtų automobilyje, transliuojamas vaizdas, ir išplėstosios realybės sistema tiesiog gyvame vaizde rodyklėmis, linijomis rodo, kur reikia pasukti, kurią eismo juostą pasirinkti, kuris išvažiavimas tinkamas. Pravartu, ypač ten, kur tenka orientuotis tarp daugybės išvažiavimų, įvažiavimų ir eismo juostų.

Gali nustebinti net visko mačiusius

Galiu lažintis, kad daugelis matė, kaip įvairūs nauji automobilių modeliai, pravėrus dureles, ant žemės suformuoja gamintojo logotipą, norimą užrašą ar kitką – tas padaroma pasitelkiant apšvietimo sprendimus.

Tačiau „Mercedes-Benz“ idėja panaudoti šviesos projekcijas ant kelio ne šiaip pramogai, o naudingai, yra bent dviem žingsniais toliau nei jau matyti sprendimai. Ne, čia nekalbu apie tai, kad šie žibintai automatiškai perjungia tolimąsias šviesas į artimąsias ir neakina vairuotojų, nei važiuojančių priešais, nei atvažiuojančių priešpriešėmis.

Pasirinktinai į automobilį gali būti montuojami „Digital Light“ žibintai, kurie geba vairuotoją perspėti apie pokyčius kelyje, suformuodami šviesos projekcijas. Pavyzdžiui, tamsiame kelyje eina pėstysis: C klasės radarai ir jutikliai aptikę žmogų kelyje, ne tik apie jį perspės, bet ir suformuos šviesų projekciją, nurodančią, kur žmogus yra.

Tas pats ir su kelio darbais – automobilis ne tik šviesos projekcija perspės apie juos, bet, jeigu eismo juostos susiaurintos, iš šviesų suformuos savotišką stačiakampį, leisiantį vairuotojui įvertinti, kokio siaurumo eismo juosta yra.

Arba ši sistema gali perspėti nurodydama kryptį, kuria reikėtų važiuoti, jei vairuotojas bando pasukti į viekrypčio eismo gatvę, važiuoti prieš eismą, ten, kur kelias pažymėtas draudžiamais važiuoti ženklais.

Dar viena ypatybė, kuri tikrai nustebins, yra galimybė automobilį susieti su išmanių namų sistemomis. Kaip skelbia gamintojas, sutartys pasirašytos su „Bosch“ ir „Samsung“, bet ateityje bus ir daugiau gamintojų. Ką gi reiškia ta sąsaja? Ogi tai, kad tiesiog būdami automobilyje galite jo pasiklausti, ar kas nors yra namuose, ar atidaryti langai, nurodyti, kur įjungti šviesas ar užtraukti užuolaidas, kokią temperatūrą nustatyti ir t.t.

„Mercedes-Benz“ skelbia, kad ši funkcija kol kas veikia tik vokiečių, kinų, amerikiečių anglų ir britų anglų kalbomis, vėliau, be abejonės, bus galima pasirinkti ir daugiau kalbų variantų.

Paskutinis šiuolaikinių technologijų klyksmas yra piršto atspaudo skaitytuvas, įtaisytas tiesiai po centriniu ekranu. Šis skirtas tiems, kurie tingi ieškoti įrašyto savo naudotojo profilio: priglaudus pirštą vartotojas sistemos atpažįstamos ir automobilis nustatomas taip, kaip reikia konkrečiam vairuotojui.

Tokia galimybė, beje, leidžia patikimai apsaugoti kalendoriaus įrašus, informaciją apie populiariausius maršrutus ir kitką, nuo kitų automobilio naudotojų.

Beje, pratusiems prie to, kad išmanieji telefonai atsinaujina tiesiog internetu, nereikia jų niekur nešti ar vežti, patiks ir C klasė: automobilio informacijos ir pramogų sistema taip pat atnaujinama nuotoliniu būdu, o tai reiškia, kad į modelį gali būti įdiegti ir tie sprendimai, kurie kol kas net nėra pristatyti.

Plati modelių gama

Visgi, kiek automobilis bebūtų pažangus, esminis dalykas, ko iš jo tikimasi, yra tas, kad jis – gerai važiuos. Ir C klasė važiuoja.

Pirmasis pokytis – užpakaliniai vairuojami ratai, galintys pasisukti iki 2,5 laipsnio kampu. Važiuojant lėtai toks sprendimas padidina pasukamumą, važiuojant greičiau – mažina apsisukimo spindulį. „Mercedes-Benz“ suskaičiavo, kad atsiradusi naujovė leido sumažinti apsisukimo spindulį net 43 centimetrais – iki 10,64 metro.

Dar vienas esminis pokytis – elektrifikacija. Dabar iš esmės visi naujosios C klasės varikliai yra elektrifikuoti, o tai leidžia sumažinti degalų sąnaudas. Ir ne tik: tai, kad jėgainė elektrifikuota, labiausiai justi tada, kai suveikia automobilio „Start-Stop“ sistema, mat mašina be sudrebėjimų, suvirpėjimų nutyla, variklis išsijungia, o prireikus pajudėti – vėl užsiveda.

Man važinėtis teko su C200 modeliu – 1,5 l darbinio tūrio 150 kW galios variklį turinčia versija, kurios sukimo momentas siekia 250 niutonmetrų (Nm). Ir jeigu ne prietaisų skydelis prieš akis, matant degalų sąnaudas buvo galima galvoti, kad važiuoji su dyzeline C klasės versija – kiek virš 6 l benzino 100 kilometrų.

Ir ši versija – toli gražu ne vienintelė. „Mercedes-Benz“ išleido visą gamą C klasės modelių: silpniausios benzininės versijos turi 1,5 l darbinio tūrio keturių cilindrų turbininius variklius, galia siekia 125-150 kW, iki 100 km/val. šie modeliai pagreitėja per 7,1-8,6 sek. Galingesnės benzininės versijos – C300 ir „C300 4Matic“ – turi 2 l darbinio tūrio variklius su turbinomis ir jų galia siekia jau 190 kW. Iki 100 km/val. ir versija su dviem varančiaisiais ratais, ir versija su visais keturiais varančiaisiais ratais pagreitėja per 6 sek.

Galiausiai, siūlomos ir dvi dyzelinu varomos C klasės versijos: „C220 d“ ir „C300 d“ modeliai. Pastariesiems po kapotu montuojami 2 l darbinio tūrio varikliai, silpniausios versijos galia siekia 147 kW (440 Nm), galingiausios – net 195 kW (550 Nm). Jei silpnesnysis variklis leidžia automobiliui iki 100 km/val. pagreitėti per 7,3 sek., tai galingiausias dyzelinis C klasės modelis iki 100 km/val. įsibėgi per 5,7 sek.

Kurią versiją rinktis? Nors pasaulyje pirštu grūmojama važinėjantiems dyzelinu, naujausios kartos dyzeliniai modeliai yra ypač draugiški aplinkai. Pvz., „Mercedes-Benz“, pristatydami C klasės dyzelinius modelius, pabrėžė, kad juose yra NOx daleles sulaikantys ir jų patekimą į aplinką sumažinantys kataliziniai konverteriai, taip pat DPF filtrai, SRC kataliziniai konverteriai ir dar naudojamas „AdBlue“ skystis, leidžiantis sumažinti teršalų patekimą į aplinką.

Atrodytų, žinant tai, turėtų galioti ta pati taisyklė: važiuojantiems didelius atstumus rekomenduojama rinktis dyzelines versijas dėl taupumo degalams, važinėjantiems miestuose – benzininius modelius. Visgi matant, kaip susitraukė benzininių variklių degalų sąnaudos, pasirinkti greičiausiai teks kliaujantis ne taisyklėmis, o tiesiog nusprendus, kas labiau patinka.

Manevringas ir tikslus

Įsėdus į naująją C klasę nesunku suprasti, kodėl ši dar vadinama mažąją S klase: automobilio sėdynės tvirtai apglėbia, variklis murkia taip tyliai, kad reikia gerokai įtempti ausis, jog išgirstumei, ar šis dar veikia. Prieš akis – orlaivio saloną primenantys valdikliai, išmaniai sukonfigūruota šviesų animacija, priverčianti aiktelėti net dėl tokių smulkmenų, kaip, pavyzdžiui, panorus pasididinti į saloną pučiamo oro temperatūrą paraudonuojančios oro pūtimo angos.

Modelis išties manevringas. Nesunku suabejoti galinių vairuojamų ratų nauda, kai prireikia apsisukti arba tiesiog aštriau sumanevruoti tarp kliūčių – C klasė ir klauso, ir laikosi prilipusi prie kelio lyg priklijuota. Vairuojant silpnesnę C klasės versiją su įjungtu normalaus vairavimo režimu norėtųsi, kad akceleratorius reaguotų aštriau į jo paspaudimus, tad tenka įsijungti sportinį režimą, „nudažantį“ prietaisų skydelį raudonai. Šiuo režimu, justi, ne tik greičio pamina, bet ir vairas pasidaro kur kas jautresnis.

Beje, modelis poruojamas su 9 laipsnių automatine pavarų dėže ir modeliuodami šią „Mercedes-Benz“ inžinieriai pasistengė sumažinti agregato svorį. Pavyko net ik tai, bet ir trečdaliu pagerinti jos veikimo efektyvumą. Pavaras ji keičia sklandžiai ir iš esmės – nejuntamai, be to, spaudžiant akceleratorių iki dugno, tuomet stabdant ir vėl kartojant veiksmus – tiksliai.

Galop, kaip gerai bevažiuotų šiuolaikinis automobilis, antrasis elementas, ko iš jo reikalauja vartotojai – saugumas. Vokiečių inžinieriai į C klasę įdiegė labai daug kelią, kelio ženklus, aplinkinį eismą ir jo dalyvius stebinčių sistemų. Tačiau be to, ką jau visi esame įpratę matyti, yra ir naujovių.

Pavyzdžiui, „Mercedes-Benz“ kelio ženklų atpažinimo sistema reaguoja į sudėtinius ir sąlyginius kelio ženklus. Na, tarkime, tuos, kurie nurodo, kad nurodytas greičio limitas galioja tuomet, kai kelio danga drėgna. Be to, modelis dabar perspėja ir apie įsižiebusį raudonos šviesos signalą, ir apie „Stop“ ženklą.

Arba dar – sekti paskui kitą automobilį automatiškai palaikydamas saugų atstumą C klasės modelis gali visokiausiuose keliuose: ir mieste, ir žvyro keliuose, ir užmiestyje.

Galiausiai, Europoje parduodamos C klasės versijos turi ir centrinę oro pagalvę, kuri, eismo įvykio atveju, išsiskleidžia tarp vairuotojo ir keleivio, šitaip apsaugodama nuo galimybės, kad dėl smūgio viduje sėdinčių žmonių galvos susidauš.

Kas laukia ateityje?

Lietuvoje C klasės sedanas siūlomas nuo 45 tūkst. eurų – tiek sumokėsite už C180 modelį su benzininiu 125 kW varikliu. Jeigu norisi dyzelinio modelio, žvalgytis galite pradėti nuo „C220 d“ modelio, už kurį teks sumokėti nuo 50 699 eurų.

Pati brangiausia versija – keturis varančiuosius ratus ir 2 l turbobenzininį variklį turintis „C300 4Matic“ modelis, kurio kaina prasideda nuo 52 877 eurų.

Ateityje Lietuvą pasieks ir universalo kėbulą turintys modeliai, o gamintojas žada nuo konvejerio nuridenti ir dar vieną elektrifikuotą C klasės versija – iš tinklo įkraunamą hibridą. Pastarasis, žada „Mercedes-Benz“, elektra galės nuvažiuoti iki 100 km, o elektros variklio, poruojamo su degalais varoma jėgaine, galia sieks iki 95 kW.

Daug detalių kol kas „Mercedes-Benz“ neatskleidžia, tačiau dalinasi, kad iš tinklo įkraunamo hibridinio modelio vidaus degimo variklio (beje, bus galima rinktis ir dyzelinę, ir benzininę versiją) galia prasidės nuo 147 kW, o sukimo momentas – nuo 320 Nm, elektros variklio galia sieks iki 95 kW, o sukimo momentas – iki 440 Nm. Elektros baterijos, montuojamos virš galinės automobilio ašies, talpa sieks iki 25,4 kWh, o ją įkrauti greitos įkrovos stotelėse bus galima per 30 minučių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (96)