Atpažįstamumas ir ryškus DNR
Visais laikais „Alfa Romeo“ išsiskyrė savo dizainu ir daugeliu atvejų – gerąja prasme. Jau po Antrojo pasaulinio karo pagaminti automobiliai žavėjo minias ne tik savo išvaizda, bet ir specifikacijomis, o tokie modeliai, kaip „33 Stradele“ tapo kolekcionierių troškimu. Tik 18 pagamintų modelių anuomet kainavusių po 17 tūkst. dolerių dabar sunkiai įvertinami. Paskutiniais duomenimis, 2000 metais parduoto vieno tokio modelio vertė buvo įvertinta daugiau kaip 10 milijonų JAV dolerių.
Ne vienas sutiks, kad vienas naujausių gamintojo modelių „Giulia“ yra vienas išvaizdžiausių sedanų rinkoje. Ir nors, dažnai galima išgirsti, kad skonis draugų neturi, drįsčiau teigti, kad „Tonale“ neabejotinai taip pat gali taikyti į vieno geriausią dizainą turinčių krosoverių titulą. Jaunesnė ir mažesnė „Stelvio“ sesutė „Tonale“ turi ir į didįjį gamintojo SUV panašių bruožų bei nestokoja griežtesnių linijų. Tiesa, nors šis modelis visiškai naujas – gamintojas jam pritaikė jau sukurtus sprendimus, todėl kalbant apie dizainą, svarbu paminėti, kad „Tonale“ buvo kuriama naudojant jau turimą „Jeep Compass“ platformą.
Nors viduje aiškiai galima jausti, kad tai kompaktinis krosoveris, dizainas viduje neabejotinai žavi. Čia galima matyti, jog dėmesys buvo skirtas ne tik detalėms, nors centrinės konsolės apdailos kokybė galėtų būti geresnė, bet ir norui, kad bent kiek automobilis primintų itališkas šaknis. Ir nors dabar dažnas gamintojas stengiasi savo galimybes demonstruoti automobiliuose įmontuodamas kuo daugiau ar kuo didesnius ekranus, čia italų gamintojui norisi spausti dešinę, kad svarbiausios funkcijos ir nustatymai vis dar gali būti valdomi fiziniais mygtukais. Žinoma, svarbiausia vairuotojo ir multimedijos bei kitų nustatymų informacija čia taip pat pateikiama dviejuose ekranuose.
Manevringas ir žvitrus
Naujasis gamintojo modelis aprūpintas 1.5 l darbinio tūrio varikliu su švelniąja hibridine pavara, su kuria bendra generuojama galia siekia 160 arklio ir 240 Nm galią. Tiesa, galima ir 130 arklio galių turinti dyzelinė šio modelio versija. Prisipažinsiu, dar prieš įsėdant į „Tonale“ išgirdau minčių, kad kiek daugiau kaip 1,5 tonos sveriančiam automobiliui trūksta galios, todėl iš dalies nusiteikiau, kad gali tekti nusivilti.
Tam, kad pavyktų išbandyti automobilį ne tik miesto sąlygomis, tačiau ir važiuojant greičiau, nusprendžiau aplankyti Kauną. Na ir tik pamanykit, visos kelionės iš Vilniaus ir atgal metu, nė karto nešmėstelėjo mintis, kad automobiliui trūksta galios. Žinoma, jei mėgstate, kaip sakoma, dinamiškesnį važiavimą, arba už kiekvieno šviesoforo spaudžiate „tapkę“, šiame automobilyje tikrai galite pajusti galios trūkumą, tačiau įprastomis sąlygomis važiuojant laikantis maksimalaus leistino greičio, tiek norint pagreitėti, tiek aplenkti kitą automobilį, sunkumų nekyla.
Idealių nebūna
Tiesa, sakyti, kad automobilis – idealus, taip pat neapsiverstų liežuvis. Važiuojant mieste žavėjo automobilio manevringumas, jis žvitrus ir tiksliai reaguoja į vairo pasukimus, tačiau išvažiavus į autostradą kaip mat pasijautė garso izoliacijos trūkumas. Pasiekus 110 km/val. ar didesnį greitį automobilio viduje kyla nemažas triukšmas, o susikalbėti su sėdinčiais gale tampa sunku. Nors sėdintys priekyje gali aiškiai girdėti, ką sako sėdintys gale, priešingu atveju net kalbant pakeltu balsu sėdintiems gale būna sunku išgirsti, ką sako vairuotojas.
Be abejonės, automobilis aprūpintas svarbiausiomis saugumo ir vairuotojo pagalbos sistemomis, tačiau čia taip pat įžvelgiau vieną minusą. Palaikymo tarp eismo juostų sistema palaiko automobilį eismo juostoje, neleidžia išvažiuoti į priešpriešinę ar šalia esančią eismo juostą. Kaip ir viskas gerai, tačiau „Alfa Romeo“ šią sistemą pritaikė numatydama tris veikimo lygius: „Low“ (žemas), „Med“ (vidutinis) ir „High“ (aukštas). Važiuojant remontuojama Teodoro Narbuto gatve, teko kone kovoti su automobiliu, kad galėčiau pasukti į šoną ir važiuoti naujai išasfaltuotu keliu, o ne pagal linijas riedėčiau tiesiai į perkastą pievą. Tokia situacija privertė susimąstyti, kad galimybė šią sistemą išjungti turėtų būti privaloma.
Tikrų tikriausias miesto krosoveris
Kalbant apie komfortą, sakyčiau, kad automobilis puikiai pritaikytas kelionėms mieste. Išvažiavus į užmiestį, kur kelių kokybė nebuvo pati geriausia, norėjosi, kad automobilio pakaba būtų kiek minkštesnė, o amortizatoriai labiau sugertų dėl kelio nelygumų atsirandančius smūgius ir svyravimus. Priekyje esančioms sėdynėms priekaištų neturėjau, tačiau sėdintys gale neslėpė, kad jiems nugara pavargo gana greitai.
Gamintojas deklaruoja, kad vidutinės automobilio degalų sąnaudos siekia 6,2 l/ 100 kilometrų. Realybėje, jos iš tiesų siekia panašius skaičius. Važiuojant mišriu maršrutu, kai automobilyje sėdi tik vairuotojas, vidutinės degalų sąnaudos siekė 6,4 litro, o esant pilnam ekipažui vidutinės degalų sąnaudos pakilo iki 7,9 litro.
Tad ar šiuo atveju galima sakyti, kad gera pradžia yra pusė darbo? Manau, kad iš dalies taip. Tikiu, kad toks automobilis puikiai tiktų mažamečių tėvams arba žmonėms, kurie dažnai turi vežiotis daugiau daiktų. Dėl aukštesnės prošvaisos ir dėl to aukščiau esančių sėdimų vietų, į automobilį bus nesunku įtalpinti vaikišką kėdutę ar susidėti bagažą. Taip pat, tikiu, kad ir automobilio manevringumas sukiojantis mieste kelionėms suteiktų daugiau komforto, o žinant tai, jog dauguma vairuotojų dažniausiai keliauja vieni – šio modelio galimybių tikrai nepritrūks. Ne veltui būtent šis modelis „Metų automobilio 2023“ rinkimuose pelnė „Tautos automobilio“ titulą.
„Alfa Romeo Tonale“ kaina prasideda nuo 34 990 eurų, o bandyto modelio kaina siekia 50 990 eurų. Šiais metais taip pat turi būti pristatyta ir visus varančiuosius ratus turinti įkraunamo hibrido versija su 15,5 kWh baterija. Toks modelis generuos dar didesnę – 225 AG galią.