Negalėdamas taikstytis su tokiu vandalizmu leidausi paskui geltonąją bestiją. Kelionė kiek užtruko, tačiau gyvenimo malonumų ištvirkinto kapitalizmo grimasos mimozą už jos vieno iš keturių žiedų nučiupau Šveicarijoje. Šalyje, kur Lenino galvoje į vieną tašką galiausiai susijungė revoliucija ir vadas.
O, kad jau nučiupau, nusprendžiau papurtyti kaip reikiant – liepiau pasiaiškinti prieš darbo kolektyvą. O gal net visą partiją. Na gerai, prieš visą tautą, skaitančią DELFI. Užginiau jį į kalnus Ciuricho prieigose ir kibome į darbą – kas per velnias tas „Audi Q2“?
Užpildo vakuumą
Nors mažųjų miesto visureigių paskutiniais metais pasipylė kaip iš gausybės rago, tačiau šios klasės „Premium“ segmento padidinto pravažumo automobilių kol kas nematyti. Galima sakyti, kad „Audi Q2“ žengia pionieriaus žingsniais (ok, jau truputį atleidome už šventovės išniekinimą), tačiau Vokietijos koncerno atstovai neoficialiuose pokalbiuose leidžia suprasti, kad naivumu jų apkaltinti nepavyks.
Šiemet Ženevos parodoje kovo mėnesį pristatytas „Audi Q2“ sukurtas užkabinti jaunąją auditoriją arba tuos, kuriems patinka „Mini Clubman“ ir panašūs automobiliai. Tačiau tikrai gali patikti ir nedidelėms šeimoms, kurioms norisi kompaktiško SUV su pakankamo dydžio bagažine, moderniais varikliais bei prabangiau įrengtais salonais. Visus šiuos komponentus viename automobilyje „Audi Q2“ ir mėgina pasiūlyti.
Išorės dizainas su „išpjautomis“ briaunomis, specifiška stogo galinės dalies linija bei apdaila pretenduoja sukurti išskirtinumo įspūdį, kuris vėlgi turėtų patikti jaunesnei auditorijai. Beje, pristatymo metu apie kiekvieną automobilio sritį pasakojo išskirtinai tik jauno amžiaus (apie 30 m.) atsakingi specialistai.
Taigi, šis „Audi“ modelis išsiskiria iš bendros gamintojo gamos, leidęs sau „personalinio“ dizaino elementų, ypač – galinėje automobilio dalyje. Tačiau priekis – vis dar tas pats, gerai atpažįstamas vokiečių gamintojo veidas. Tik grotelių forma šiek tiek pasikeitė.
Vokiečiai leis automobilį rinktis iš ryškesnių spalvų paletės: pavyzdžiui, geltoną sostinės tilto „herojų“, ryškiai raudoną ar mėlyną mašiną. Iš viso bus siūloma 12 skirtingų spalvų. Be to „Audi“ leis pasirinkti keletą atskirų stogo dažymų. Automobilio pirkėjai taip pat galės rinktis iš 16-19 colių skersmens ratlankių pasiūlos.
Važiavimo džiaugsmai
Ką šių dienų „Audi“ gamintojams tikrai sekasi kurti, tai – pakaba ir vairo mechanizmas. Tuo galėjau dar kartą įsitikinti bandymų metu sėdęs prie „Audi Q2“ vairo. Tai, kaip vokiečių inžinieriams pavyko sureguliuoti šio nedidelio SUV automobilio važiuoklę ir kokį valdymo malonumą ji suteikia vairuotojui, yra verta tik pagyrų.
Automobilio pakaba tyli it Eligijus Masiulis po skandalo, vairo mechanizmas – pavyzdingai adekvatus it liberalų reitingas, tad ir valdymas – pabrėžtinai tikslus. Pakaba sureguliuota pagirtiname standumo taške, nė kiek neliūliuodama, bet ir tuo pačiu nevargindama ilgesnėje kelionėje perdėtu kietumu. Suprantama, automobilis nėra didelis, tačiau akustinio komforto važiuojant per kelio nelygumus it didžiajame SUV „Audi Q7“ iš jo nesitikėjau.
O veltui – iš esmės stipresniais garsais ar aštresniais pojūčiais Q2 važiuoklė taip ir nepasidalino. O posūkiuose automobilis itin stabilus, kas pridėjus jau minėtą puikų vairo mechanizmą (jį užtikrina kintantis mechanizmo pavaros perdavimo skaičius, priklausantis nuo vairo pasukimo laipsnio) tampa tikra palaima ir azartiškesnio važiavimo mėgėjams. Iš pradžių tuo net nepatikėjęs pradėjau ieškoti stipresnių posūkių trajektorijų ir kiekvieną kartą tekdavo konstatuoti tą patį.
Norintys dar geresnių valdymo pojūčių gali užsisakyti adaptyvius amortizatorius.
Ir iš tikrųjų – ant galinės sėdynės vidutinio ūgio vyrui pakanka vietos ir kojoms, ir ties juosmeniu, tad esant reikalui trise keliauti galima ir tolimesnį atstumą. Tačiau viskam yra ribos, tad aukštesniems nei 185 cm arba vidurkinio Lietuvos centnerinio vyro sudėjimo keleiviams gale sėdėti nesinorės. Juos bus galima suprasti, todėl kad patogiausia sėdėti komfortiškuose priekiniuose krėsluose, kuriuose „Audi“ užtikrina kiek žemesnę ir todėl sportiškesnę sėdėseną nei tikėtumeisi SUV automobilyje.
Bagažinės tūris – 405 litrai – tik dar kartą patvirtina, kad išnaudoti kiekvieną šio automobilio erdvės lopinėlį inžinieriai tikrai pasistengė.
Braziliški žirgai
Nors „Audi“ šiam modeliui siūlo šešis skirtingus variklius, mes taupydami laiką bandėme automobilius tik su tais motorais, kurie bus nuo pradžių siūlomi mūsų šalyje (pavyzdžiui, Lietuvoje neišvysime tikrai įdomaus trijų cilindrų 1 litro darbinio tūrio benzininio agregato).
Mes susikoncentravome ties 1.4 litro turbobenzininiu TFSI varikliu, kuris išvysto 150 AG galią ir 250 Nm maksimalų sukimo momentą (jau nuo 1500 aps./min.) ir 2.0 litrų turbodyzelinį TDI, kuris taip pat pasiekia 150 AG galią bei 340 Nm. Automobiliams su šiais motorais gamintojo atstovai žada didesnį pasisekimą Baltijos šalyse.
Kaip lietuviškas penkiakovininkas ir braziliškas žirgas: šis tandemas vis nepataikydavo tiksliai ir laiku išpildyti vairuotojo pageidavimus, reakcijos į akceleratorių (ypač – kalnuotoje vietovėje) vėluodavo arba pasižymėdavo trūkčiojančiu netikslumu. Iš esmės klusniau automobilis elgėsi tik greitkelyje arba tik perkopus daugiau nei 2500/min. sūkių ribą, tačiau tai keista situacija dyzeliniam varikliui, mat ekonomija tada lieka antrame plane.
Be abejo, įsibėgėjant lėtai ir elgiantis smarkiai į priekį prognozuojamo važiavimo režimu didesnių bėdų nekyla. Bet juk čia jaunatviškas automobilis entuziastingam vairuotojui! Ar mes kažką ne taip supratome?
Ne, viskas gerai ir mes viską tiksliai supratome. Tai tapo aišku sėdus prie automobilio su benzininiu motoru vairo. Šis 1.4 litro variklis turbūt labiausiai dera „Audi Q2“ tikrajam charakteriui: suteikia smagios dinamikos pojūtį, greitai kopia iki aukštesnių sūkių ir tuo pačiu smarkiai „valgyti“ neprašo. Vienintelis nesmagumas – ta pati „S-Tronic“ pavarų dėžė, vis dar ribojanti visos likusios galios sistemos agregatų vairuotojui norimą suteikti malonumą.
Tačiau netrukus problemą apėjome paprastuoju būdu. Kalnuose persijungus į rankinį pavarų valdymą svirtelėmis prie vairo bei pasirinkus sportiško vairavimo parinktis visureigis su benzininiu varikliu atsiskleidė visomis spalvomis (įsibėgėjimas iki 100 km/val. per 8,5 sek.) ir leido pamiršti visus nesklandumus.
Dar bandėm ir galingiausias 2 litrų motorų versijas (TDI: 190 AG ir 400 Nm bei TFSI: 190 AG ir 320 Nm,). Automobiliai su šiais varikliais jau bazinėje įrangoje aprūpinti visų ratų varančiąja „quattro“ pavara. Tačiau tokia galia vos 1,2 tonos sveriančiam (tuščiam) automobiliui tikrai nereikalinga – pasirinkus mechaninę 6 laipsnių pavarų dėžę arba „S-Tronic“ su rankiniu valdymu prie vairo mažesnės galios varikliai, sakyčiau, yra optimalūs. Be to, „quattro“ pavarą galima gauti ir su jais – tereiks užsakyti papildomai.
„Q2“ taip pat bus siūlomas ir su 1.6 litro 115 AG dyzeliniu varikliu.
Užsakoma „Audi drive select“ sistema leidžia vairuotojui pasirinkti vieną iš keturių važiavimo režimų: „auto“, „comfort“, „dynamic“ ir „efficiency“. Iš jų pavadinimų nesunku suprasti, kad šios parinktys derina automobilio sistemas prie pageidaujamo stiliaus.
Pavyzdžiui, važiuoklė su adaptyviais amortizatoriais leidžia rinktis tarp komfortiškos ir dinamiškos parinkties – tuo įsitikinome ir patys kelyje. Be to, dinamiško vairavimo parinktis atitinkamai reguliuoja pavarų perjungimo charakteristiką, vairo mechanizmo darbą ir akceleratoriaus algoritmą.
Laukia pasiturinčio jaunimo
Pristatymo metu gamintojo atstovai akcentavo, jog automobiliai orientuojami į jaunimą, kuris jau šio to pasiekė gyvenime, todėl jame komplektuojama nemažai sistemų iš aukštesnių modelių. Pavyzdžiui, priekinėje mašinos dalyje esančiais sensoriais besiremianti sistema „Audi pre sense“ atpažįsta kritiškas situacijas, kai prieš automobilį išbėga pėstysis, ir gali pati staigiai stabdyti iki visiško sustojimo, kai greitis yra nedidelis. Ši įranga montuojama jau bazinėje „Q2“ versijoje.
Pasirinkus „MMI plius“ multimedijos sistemą su internetu vairuotojas gaus „Audi Connect“ programėlę, kurios pagalba tiesiai į centrinės konsolės ekraną galima realiu laiku gauti įvairios naudingos informacijos: kuro kainas, futbolo rungtynių rezultatus bei viso pasaulio naujienas, kurias tiekia agentūra AFP.
Vis dėlto mūsų šalyje šio serviso pasiūla dar labai apribota, mat tam „Audi“ reikalingi atitinkamų paslaugų tiekėjai kiekvienoje šalyje. Gamintojo atstovai mums pasakojo, kad Lietuvoje šios derybos dar procese.
Kol kas tikslių „Audi Q2“ kainų gamintojai mūsų šaliai dar nepateikė, tačiau atskaitos taškas jau žinomas. Žadama, kad Lietuvoje siūloma bazinė versija kainuos nuo maždaug 24 tūkst. eurų. Ir tai bus modelis su bandymų metu žurnalistų gero žodžio susilaukusiu 1.4 litro TFSI motoru ir mechanine pavarų dėže.
Numatoma pardavimų pradžia – spalio mėnesio pabaiga.
Kas labiausiai patiko: Automobilio valdymas.
Kas labiausiai nepatiko: Automatinė pavarų dėžė.
Papildomos pastabos:
1. Multimedijos sistema valdoma ratuku ir papildomais mygtukais ant centrinio tunelio – ir patogu, ir pakankamai intuityvu, veikia greitai ir sklandžiai. Be to multimedija suteikia galimybes turėti visą išmaniųjų telefonų funkcionalumą tiek „iOS“, tiek „Android“ vartotojams.
2. Šis automobilis yra akivaizdžiai orientuotas į pozityvius, gyvenimu besidžiaugiančius žmones. Kaip ir ši apžvalga, atitinkamai.