Taip pat teko bandyti ir prailgintos versijos „Ghost Black Badge“. Tačiau viskas gimsta palyginime, todėl po kelionėje pakaitomis vairuotų „Phantom“ ir „Ghost“ leidau sau šventvagišką mintį, kad, palyginti su flagmanu, mažesnysis „Rolls-Royce“ atrodo, na, lyg įprastas automobilis.
Nieko keisto – bandytas „Phantom“ turėjo tuo metu tik debiutavusią visiškai naują „Architecture of Luxury“ platformą, o štai pirmos kartos „Ghost“ po ištaigingu kėbulu slėpė F01 kartos septintos serijos BMW techninius sprendimus. Skirtumas tarp dvejų „Rolls-Royce“ modelių buvo milžiniškas.
Tad didžiausias atradimas buvo sėdus prie antros kartos „Ghost“ vairo. Nors nuo paskutinio važiavimo šiais ištaigingais angliškais automobiliais praėjo keli metai, įspūdžiai sugrįžo lyg vakar – naujasis „Ghost“ lyg diena ir naktis skiriasi nuo savo pirmtako. Nieko keisto – jis taip pat (kaip ir SUV „Cullinan“) turi tą pačią platformą, tad yra tarsi mažesnioji „Phantom“ versija. Sutikime, šįkart tai skamba kur kas mažiau ereziškai.
Žinoma, flagmanas lieka flagmanu – tam jis ir didžiausias, ir geriausias – nei vienas kitas automobilis pasaulyje negali prilygti jam komfortu (o dar galima ir prailginta EWB versija). Po kelionės iš Varšuvos aš jam turėjau bene vienintelį priekaištą – vairo sistema veikė pernelyg lengvai, tad vairuoti reikėjo lyg jachtą lengvais plono vairo apvado pasukimais.
Bet nuo šiol atnaujintas „Phantom“ (vadinamas „Series II“ ) turi tiek storesnį vairo apvadą, tiek ir kitokius, standesnius vairo nustatymus – važiuojant jautiesi kur kas užtikrinčiau. Na, o impozantiško stoto britas užburia savo pneumatine pakaba (kuri ties viršutinėmis pakabos svirtimis turi papildomus vibracijų slopintuvus gesinti žemo dažnio vibracijas, kurių „nepastebi“ su didesniais nelygumais puikiai susitvarkanti pneumatika).
Taip pat čia veikia ir „Flagbearer“ sistema – kameros stebi priekyje esančio kelio būklę ir iš anksto parengia pakabos veikimą, o transmisija, naudodama GPS duomenis, atsižvelgia kokiu keliu – vingiuotu ar tiesiu – važiuojama, ir pagal tai pritaiko pavarų perjungimo algoritmą.
Dar „Phantom Series II“ flagmanui buvo atnaujintos grotelės, kurios kaip ir naujame „Ghost“, nuo šiol yra apšviestos, LED juostomis paryškinti žibintai – subtilūs pakeitimai jam tinka, nors iš esmės tai ir liko tas pats 2016 metais debiutavęs „Phantom“. O kaip gi naujasis „Ghost“, prie kurio vairo sėdau pirmą kartą?
Kaip jau užsiminiau, turėdamas tą pačią platformą kaip ir „Phantom“, jis dabar žymiai mažiau skiriasi nuo vyresniojo brolio, tad šiuo atveju kompromisų gerokai mažiau nei anksčiau jei kalbėti apie važiavimo savybes – čia sumontuotos tokios pačios technologijos.
Žinote, kiek yra galimų kėbulo dažymo spalvų? Ogi 44 tūkst. variantų ir dar kiek tik jums šaus į galvą – viską lemia jūsų vaizduotė ir, žinoma, finansinės galimybės. Kurios, akivaizdu, turi būti neblogos, nes „Ghost“ kainuoja nuo 365 420 eurų („Sixt Leasing“ veiklos nuoma – nuo 4642 eurų), „Phantom“ kaina – nuo 490 050 eurų (veiklos nuoma – nuo 6157 eurų).
Galios tikrai nepritrūks – abu modeliai turi V12 6,75 l motorą, pasiekiantį 571 AG, bandytoje „Ghost Black Badge“ versijoje – ir visas 600 AG su 900 Nm, o tai iki 100 km/val. leidžia įsibėgėti per 4,7 sekundes. Žinoma, tai vyksta visiškai nepastebimai, o ir greičio dideliame automobilyje tiesiog nesijaučia. Tikriausiai ir stabdžiai dėl to suderinti ne taip kibiai kaip norėtųsi – norint aktyviau sustabdyti šią 2,5 tonos masę, reikia gerokai nuspausti pedalą.
Ar gali būti priekaištų tokiam fantastiškam automobiliui? Vienas kitas, gal labiau prisimenant anekdotinę situacija kai kažkada „Rolls-Royce“ savininkas buvo pasipiktinęs, kad laikrodis salone veikia per garsiai. Taip ir man pasirodė veikiantis sėdynių vėdinimas per garsus – inžinieriai sako, kad tokioms masyvioms sėdynėms tiesiog reikia galingų ventiliatorių, kurie sukuria girdimą oro srautą.
O dar nustebino, kad čia nėra aktyvaus važiavimo eismo juosta palaikymo – tie patys inžinieriai teigia, kad kol kas šios sistemos veikia taip, kaip netinka kilmingam „Rolls-Royce“. Bet štai įpratus prie šiuolaikinių automobilių saugumo sistemų man jos nebuvimas yra trūkumas. Dar paminėsiu, kad čia nėra „Android Auto“ telefono sąsajos, tik „Apple CarPlay“ – bet dėl tokio automobilio pasikeisti telefoną tikrai bus ne problema.
Žinoma, būtina paminėti, kad čia yra milžiniškos salono apdailos galimybės – ji gali būti atlikta tiek iš tauriausių medžiagų, tiek ir iš jūsų sode augančio medžio. Beje, nuo šiol ir „Ghost“ kaip „Phantom“ galimas su žvaigždynais nusėtomis lubomis (kuriose gali būti išdėstytas ir jūsų Zodiako ženklas) ir krentančiomis žvaigždėmis. Pildančiomis svajones.
Daugiau apie „Rolls-Royce Ghost“ ir „Phantom“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.