Nuo 2010 m., kai rinkoje debiutavo „Juke“, europiečiai nupirko jau daugiau nei 330 tūkst. šių automobilių. Šis modelis tapo padidinto pravažumo B segmento automobilių pradininku ir prie jo jau prisijungė „Mitsubishi ASX“ ir „Opel Mokka“. Kol kiti gamintojai dar tik pradeda suprasti, kad tokio tipo automobiliai kaip „Juke“ pasmerkti sėkmei, „Nissan“ nemiega ant laurų ir žengia dar toliau – pristatomas naujasis „Juke Nismo“, kuris, kaip tikisi japonai, bus dar vieno – sportiškų padidinto pravažumo automobilių – segmento pionieriumi.

Gamintojų teigimu, tai yra alternatyva „karštiems“ hečbekams, tokiems kaip „Mini Cooper S“ ar „Citroen DS3“. „Nissan“ atliko tyrimą, kuriuo siekė išsiaiškinti, kokios automobilio savybės yra svarbiausios besirenkantiems tokio tipo mašinas. Jeigu tikėsime apklausos išvadomis, žmonės į sportinius hečbekus sėda pirmiausiai todėl, kad jiems imponuoja dizainas, šis faktorius yra svarbesnis už tai, kokios yra važiavimo savybės, įranga ar kaina.

Tai yra viena iš priežasčių, kodėl „Nissan“ sukūrė „Juke Nismo“ versiją – atletiškai atrodantį automobilį, kuriam įvaizdis yra svarbesnis už galimybes. Ką reiškia pavadinime atsiradęs žodis „Nismo“? Toks klausimas Japonijoje skambėtų kaip pokštas, tačiau Europoje kol kas tai tarsi neatrastas „prieskonis“. „Nismo“ yra beveik prieš 50 metų Tekančios saulės šalyje užgimusi serija, kai „Nissan“ inžinieriai tiesiog nusprendė padidinti pardavimus pasitelkdami automobilių sportą ir į paprastą japonišką sedaną sumontavo galingą variklį. Taip 1964 m. gegužės 1 d. pasirodė „Nissan Skyline 2000GT“, kurio pirmasis tiražas buvo 100 automobilių. Tai buvo „Nismo“ serijos užuomazgos.

„Nissan“ teigimu, „Nismo“ pavadinimas turėtų būti žinomas jaunajai europiečių kartai, kuri užaugo su pirmaisiais „PlayStation“ žaidimų kompiuteriais. „Nismo“ automobiliai išnaudojo skaitmeninio amžiaus atveriamas galimybes, tapdami pasaulinėmis žvaigždėmis „Gran Turismo“ serijos žaidimuose, kur tarp daugybės virtualių svajonių automobilių buvo ir „Nismo“. Taip kraują kaitinantys automobiliai tapo pasiekiami ne vien turtingiesiems.

Taigi, pirmųjų „PlayStation“ karta užaugo ir „Nissan“ nutarė juos susodint į tikrus automobilius. Japonai nusprendė Europoje sukurti sportiškas savo modelių versijas ir jas pagardinti „prieskoniu“, pavadintu „Nismo“. Tai tarsi „Audi“ siūlomo „S-Line“, BMW „M Sport“ ar „Opel OPC Line“ paketų atitikmuo, kai įprastas modelis „įvelkamas“ į „sportininko“ kostiumą, inžinieriai pasirūpina lengva dopingo doze ir gaunama tai, ką išbandėme Barselonoje, „Juke Nismo“ pristatyme.

Raudoni veidrodėliai, raudonos linijos

Nuo įprasto „Juke“ sportiškesnė versija „Nismo“ visų pirma skiriasi išorės akcentais – inžinieriai specialiai šiam naujokui sukūrė aerodinaminį kėbulo paketą, kuris sudaro efektyvesnio ir patrauklesnio „Juke“ įspūdį. Priekiniame buferyje nebeliko trijų angų, šiek tiek pasikeitė variklio grotelės. Galinis buferis taip pat pat įgavo kiek kitokias formas, gale taip pat atsirado oro aptakas. Be to, „Juke Nismo“ skiriamasis ženklas – raudoni durų veidrodėlių gaubtai ir plona raudona linija, besidriekianti per buferius ir slenksčius.

Salone svarbiausiais pokyčiais tapo zomšine apdaila aptrauktos sėdynės su puikiu šoniniu prilaikymu, alkantaros intarpais dengtas vairaratis, azartą kurstantis raudonos spalvos tachometro skydelis. Visa kita liko kaip buvę – kiek ankštokas salonas ir maža bagažinė, siauru diapazonu, t.y. tik aukštyn-žemyn, reguliuojama vairo kolonėlė ir kt.

Ruošiama dar galingesnė versija

„Juke Nismo“ bus montuojamas 1.6 l, 200 AG benzininis variklis su turbina, turintis 10 AG daugiau, lyginant su galingiausia įprasta modelio versija. Tai skirtumas, kurį pajusti važiuojant nėra paprasta. Kiek lengviau įvertinti papildomus 10 Nm, kurie maksimalų sukimo momentą padidino iki 250 Nm. Todėl „Nismo“ yra kiek gyvybingesnis važiuojant daugiau nei 110 km/val., kai reikia pagreitėti lenkiant greitkelyje. Taip pat galima įvertinti tikslesnį valdymą ir standesnę važiuoklę. Tačiau iš esmės „Juke Nismo“ važiavimo savybės daug nepakito, lyginant jį su 1.6 l, 190 AG versija. 200 AG pojūtis toks, kad koks ketvirtadalis „arklių“ ganytųsi be darbo, salone taip pat triukšminga, kaip ir anksčiau, tačiau tai ne variklio nuopelnas (o jis galėtų skambėti ir efektingiau, jeigu jau norima kurti „sportininko“ įvaizdį).

Pirkėjai galės rinktis iš kelių „Juke Nismo“ variantų: su dviem varomaisiais ratais bei šešių laipsnių mechanine pavarų dėže arba su keturiais varomaisiais ratais bei CVT transmisija.

Gera žinia yra tai, kad „Nissan“ jau ruošia „Juke“ versiją, kuri ne tik atrodys sportiškiau, bet ir iš tiesų pasiūlys azartiškesnį važiavimą. Barselonoje turėjome galimybę išbandyti ankstyvo kūrimo etapo prototipą. „Nissan“ atstovai atskleidė, kad lyginant su įprastu „Juke“, jo važiuoklė bus 15 mm pažeminta, o 1.6 l variklis patobulintas iki 220 AG. Nedidelėje trasoje šiuo bandomuoju automobiliu apsukus keletą ratų nesunku suprasti, kad tai bus kur kas gyvybingesnis modelis nei „Juke Nismo“. Automobilis, kurio pavadinime atsiras RS ar panašus trumpinys, į kelius turėtų išvažiuoti jau šiemet.

Nauja galimybė išsiskirti

Kodėl pirmuoju „Nismo“ ambasadoriumi Europoje tapo „Juke“? Pasiūlę „Juke Nismo“, kuris pernelyg nesiskiria nuo įprasto modelio, japonai rizikuoja vėl būti traukiami per dantį, juk buvo galima pasirinkti automobilį su didesniu sprogstamuoju užtaisu. Vis dėlto pastaraisiais metais bet kokią kritiką pardavimų ataskaitomis atremiantys „Nissan“ strategai aiškina, kad pirmiausia jie norėjo rinkai pateikti įperkamus „Nismo“ automobilius, todėl tam „Juke“ idealiai tiko.

„Juke Nismo“ kaina Lietuvoje prasidės nuo 83,5 tūkst. Lt. Lyginant su galingiausiu „Juke“, turinčiu aukščiausio lygio „Tekna“ įrangą, jis bus 14 tūkst. Lt brangesnis.

„Nissan Nordic Europe“ planuoja, kad Baltijos šalyse „Juke Nismo“ sudarys nedidelę dalį, t.y. apie 4-5 proc. visų šio modelio pardavimų. Tad jeigu prieš porą metų kaip didžiausias išsišokėlis debiutavęs „Juke“ kažkam jau pradeda atrodyti tarsi civilizuotas gatvių gyventojas, „Nismo“ versija yra būtent tai, kas vėl padės jam išsiskirti.

Kaip ir įprastas „Juke“, Sanderlande (Didžioji Britanija) gaminamas „Juke Nismo“ – tik pradžia, tarsi naujas „Nissan“ istorijos puslapis Europoje. Jau žinoma, kad pirkėjams bus pristatyta serija modelių, paveldėjusių lenktyninių automobilių DNR. Kitas „Nismo“ modelis bus patobulinta „370Z“ versija, kurią jau pamatėme Barselonoje. Oficialiai šis modelis debiutuos kovo mėnesį Ženevos automobilių parodoje.

Nissan Juke Nismo“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1618 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 147 kW/200 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 250 Nm/2400-4800 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4165 mm
Plotis: 1770 mm
Aukštis: 1565 mm
Važiuoklės bazė: 2530 mm
Prošvaisa: 180 mm
Svoris: 1293 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 7,8 sek.
Maksimalus greitis: 215 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,9 l/100 km
CO2 emisija: 159 g/km
Bagažinės tūris: 251 l
Kaina: nuo 83 490 Lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (385)