Gal tai ir pokštas, tačiau 2007 m. debiutavęs Europoje sukurtas ir europiečiams skirtas pirmos kartos „Nissan Qashqai“ pelnė išties neregėtą populiarumą ir gamintojui lyg šiol generuoja solidžias pajamas. Nors kasmet buvo ketinama parduoti maždaug po 100 000 automobilių, gamintojas gali drąsiai teigti laimėjęs aukso puodą: per septynerius metus jų nupirkta (įskaitant ir 7 vietų „Qashqai+2“) daugiau nei 2 mln.!
Tarp populiariausių 2013 m. Europos automobilių jis yra vienintelis SUV/krosoverių klasės atstovas, patekęs į daugiausiai parduotų automobilių dešimtuką (vien tik Europoje pernai buvo nupirkta daugiau nei 200 tūkst. naujų „Qashqai“). Netgi ir Lietuvoje 2013 m. tai buvo ketvirtas populiariausias naujas lengvasis automobilis ir vienintelis SUV dešimtuke. Priminsiu, kad tokie rezultatai – septintaisiais toli gražu nebenaujo modelio gyvavimo metais! Tad nekeista, kad gamyklos Southamptone (Jungtinė Karalystė), kur surenkami šie pirmūnai, kaminai rūksta pilnu pajėgumu ir dirbama trimis pamainomis.
Modulinės platformos privalumai
Tiesa, pirmųjų „Nissan Qashqai“ pirkėjams tekdavo taikytis su gana blankia išvaizda, asketišku automobilio salonu, prasta garso izoliacija ir barškančia važiuokle (nors ir pažangia – visų komplektacijų automobiliai turėjo sumontuotą galinę nepriklausomą daugiasvirtę pakabą). 2010 metais modelio atnaujinimo metu į daugelį nusiskundimų buvo atsižvelgta – atnaujinta išorė ir padailintas salonas, pagerinta garso izoliacija, važiuoklė suderinta labiau komfortiškam važiavimui.
Tačiau 2013 m. lapkričio pabaigoje Londone pristatytas antros kartos „Nissan Qashqai“ – lyg klase aukštesnis automobilis! Iš pagrindų atnaujinta išvaizda – už senąjį modelį jis 47 mm ilgesnis, 15 mm platesnis, tačiau 20 mm žemesnis – jo siluetas atrodo kur kas dinamiškiau, nei šeimyninio pirmtako. Miesto SUV automobilio prošvaisa yra 188 mm – to pakaks užvažiuoti ant bordiūro (ačiū kalbininkams už šio žodžio „legalizavimą“) ar įveikti lengvą bekelę.
Be to, visuose modeliuose sumontuoti LED dienos žibintai (na, tai nieko keista), tačiau geresnėse komplektacijose tiek artimosios, tiek ir tolimosios šviesos taip pat gali turėti itin taupią, pažangią ir ilgaamžę LED technologiją. Įspūdį sustiprina ir „Tekna“ versijos bazinėje komplektacijoje montuojami 19 colių (!) lieti ratlankiai.
Nors ir ūgtelėjęs, naujas automobilis yra iki 40 kg lengvesnis už senąjį, tačiau turi 20 litrų talpesnę bagažinę ir gerokai erdvesnį saloną. Antros kartos „Qashqai“ pagamintas naudojant naująją „CMF“ („Common Module Family“) „Renault-Nissan“ aljanso modulinę platformą. Ji sudaryta iš penkių skirtingų segmentų, kurie gali būti pritaikomi įvairių dydžių ir paskirties automobiliams. Pagal šią technologiją bus gaminamas ir naujasis „Nissan X-Trail“, taip pat ją turės rudenį pasirodysiantys „Renault Espace“, „Scenic“ ir „Laguna“ modeliai.
Gerokai kokybiškesnis salonas
Dar vienas netikėtumas laukia įsėdus. Nors salone nėra kažkokių ypatingų dizainerių sprendimų (galbūt išskyrus šviečiančias juostas prie pavarų svirties), tačiau pamirškite kietas ir neišvaizdžias apdailos medžiagas. Plastikas, bent jau ten, kur jis lengvai pasiekiamas ranka, yra minkštas ir malonus liesti. Surinkimo kokybė – didelis žingsnis į priekį, o archajišką stovėjimo stabdžio rankeną pakeitė elegantiškas elektroninis klavišas.
O štai sėdynės kurtos naudojant NASA (Nacionalinė aeronautikos ir kosmoso administracija) technologijas! Jos išties patogios, jų vidinė dalis prisitaiko prie kūno formos, o geriausioje komplektacijoje papildomai galima užsisakyti odos ir „Alcantarą“ derinį. Priekyje vietos pakankamai, matymas per šoninius langus nepriekaištingas, šoniniai veidrodėliai dideli. Anksčiau daug nusiskundimų sulaukdavo ankšta antroji sėdynių eilė – dabar ten gerokai erdviau, tad vietos pakanka ir kojoms, ir virš galvos.
Bagažinės talpa padidėjo 20 litrų – iki 439 litrų, nenulenkus galinių sėdynių. Sudėjus galines sėdynes tilps 1598 litrai. Naujasis „Qashaqai“ bus gaminamas tik penkių sėdimų vietų – pageidaujantiems septynviečio automobilio, teks rinktis „Nissan X-Trail“. Tiesa, bagažinėje praverstų galinių sėdynių užlenkimo rankenėlė, taip pat nėra galimybės pastumti sėdynes į priekį ar atitraukti atgal, nesireguliuoja ir sėdynių atlošų kampas. Tačiau gamintojas numatė net 16 skirtingų bagažinės transformacijos būdų, o jos dangtis pakyla 150 mm aukščiau – „paglostyti“ jį galva sugebės nebent aukštaūgiai.
Dar daugiau elektroninių pagalbininkų
Naujajame „Qashqai“ šiuolaikinių technologijų gerbėjai jausis lyg namuose. Visi automobiliai turi 5 colių spalvotą informacinį ekraną, o su „Nissan Connect“ sistema komplektuojamas 7 colių lietimui jautrus ekranas. Po kelių mėnesių bus pristatyta „Android“ ir „iOS“ operacinių sistemų programėlė, dėl kurios automobilio ekrane bus galima naudotis įvairiomis telefone esančiomis funkcijomis (pavyzdžiui, muzika, socialiniai tinklai, pramogos, kelionės).
Šiuolaikiniai ir taupūs varikliai
Skirtingo reljefo Madrido apylinkėse Ispanijoje teko išbandyti tris modelius su priekiniais varančiaisiais ratais: 1.2 l/115 AG ir 190 Nm turbobenzininį (jis pakeis atmosferinį 1.6 l/117 AG ir 158 Nm motorą), 1.5 l/110 AG ir 260 Nm turbodyzelinį modelį su mechanine 6 laipsnių pavarų dėže ir 1.6 l/130 AG (320 Nm) „turbodyzelį“ su „Xtronic“ bepakope automatine pavarų dėže („variatoriumi“). Visi modeliai priekyje turi „MacPherson“ tipo pakabą, gale – torsioninę svirtį. Į automobilius su visų varančiųjų ratų sistema gale montuojama nepriklausoma pakaba (anksčiau tokia buvo visose versijose).
Turbobenzininis 1.2 l motoras buvo malonus atradimas – dirbo tyliai, sukosi pakankamai smagiai be juntamos „turboduobės“. Žinoma, norint važiuoti dinamiškai, variklio apsukas reikia laikyti ne mažiau 4000 aps./min., tačiau tuomet ir gamintojo nurodomų vidutinių 5,6 l/100 km degalų sąnaudų tikėtis neverta. Tačiau puikiai suderinta pavarų dėžė leidžia jau esant 50 km/val. jungti penktą, o prie 70 km/val. – šeštą pavarą. Tą pataria ir informaciniame ekrane esantis pavaros perjungimo sufleris. Tad bandant automobilį skirtingais važiavimo režimais, realios sąnaudos buvo 7 l/100 km, o tai yra tikrai geras rezultatas gana dideliam automobiliui su benzininiu motoru.
Žinoma, didesnę pirkėjų dalį vilioja dyzeliniai motorai. Del geros garso izoliacijos jie nevargina įprastiniu triukšmu ir džiugina nedidelėmis degalų sąnaudomis ne tik popieriuje, bet ir realybėje. Labai nesistengiant taupyti ir važiuojant automobiliu su 1.5 l/110 AG motoru įvairiais režimais, jos buvo 5,1 l/100 km. Aišku, tai ne gamintojo nurodomi vos 3,8 l/100 km (pirmasis SUV automobilis su mažesne nei 100 g/kg CO2 emisija), tačiau gana dideliam automobiliui tai puikus rezultatas.
Bandant 130 AG „turbodyzelį“, sąnaudos buvo litru didesnės. Tiesa, šis automobilis buvo su kintamo veikimo transmisija ir milžiniškais tokios klasės automobiliui 19 colių lietais ratlankiais. Reikia pripažinti, kad 7-ias fiksuotas padėtis, imituojančias pavaras, turinti bepakopė pavarų dėžė gana tiksliai tvarkėsi su savo užduotimi – deja, didžioji dalis tokio tipo transmisijų negali pasigirti nepriekaištingu darbu ir prie nuolatinio važiavimo su lyg praslystančia sankaba tenka įprasti.
Akivaizdu, kad kurdamas modelį gamintojas prioritetą teikė komfortui. Čia sumontuoti amortizatoriai su taip vadinama „dvigubo stūmoklio“ sistema, kuri užtikrina skirtingų dažnių vibracijos absorbciją ir tolygų amortizavimą, tiek važiuojant per dideles duobes, tiek ir per nelygaus paviršiaus asfaltą, liaudyje žinomą kaip „tarka“.
Be visų kitų papildomų saugumą ir komfortą didinančių sistemų, čia montuojama ir aktyvi važiavimo kontrolė: važiuojant nelygiu paviršiumi, ji šiek tiek pristabdo priekinius arba galinius ratus, tuo išlygindama kėbulo siūbavimą. Taip pat galima pasirinkti standesnį elektrinio vairo stiprintuvo darbą, tačiau ir įprastas režimas vairui puikiai perduoda visą reikiamą informaciją.
Ar verta pirkti?
Malonu, kad naujasis modelis, palyginti su senuoju, pabrango vos 1400 Lt – bazinė „Visia“ komplektacija su 1.2 l/115 AG motoru kainuoja nuo 59 900 litų. Dyzelinio 1.5 l/110 AG modelio kaina prasideda nuo 68 900 Lt, 1.6 l/130 AG – nuo 70 900 Lt. Su šiuo motoru gali būti derinama ir automatinė „Xtronic“ transmisija – nuo 75 900 Lt. Visų ratų pavara komplektuojama tik su 130 AG turbodyzeliniu varikliu ir mechanine 6 laipsnių pavarų dėže (77 900 Lt). Pirmieji bandomieji modeliai jau pasiekė atstovų salonus, o vasarą išvysime ir versiją su turbobenzininiu 1.6 l/163 AG motoru.
Tad ar verta svarstyti apie tokio automobilio įsigijimą? Šiandien šiame automobilių segmente konkurencija milžiniška, todėl vienareikšmio atsakymo neturiu. Kai kurie konkurentai pigesni („Suzuki SX4 S-Cross“ (nuo 53 800 Lt), atnaujintas „Škoda Yeti“ (nuo 49 190 Lt), kai kurie kainuoja tiek pat („Kia Sportage“ – nuo 59 990 Lt), kai kurie brangesni („Hyundai ix35“ ir „Mitsubishi ASX“ kainuoja nuo 69 990 Lt, „Volkswagen Tiguan“ – nuo 69 021 Lt). Galiu pasakyti tik tiek, kad lyginant ankstesnį modelį su naujuoju, jie skiriasi lyg diena ir naktis. O senasis pernai buvo pats populiariausias ne tik Lietuvos, bet ir visos Europos SUV automobilis – tai taip pat daug ką pasako.
Įvertinimas 9/10
„Nissan Qashqai“ vizitinė kortelė
Variklio darbinis tūris: 1461 cm³
Degalai: dyzelinas
Galia: 81 kW/110 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 260 Nm/1750-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4377 mm
Plotis: 1806 mm
Aukštis: 1590 mm
Važiuoklės bazė: 2646 mm
Prošvaisa: 188 mm
Svoris: 1350 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 12,4 sek.
Maksimalus greitis: 180 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 3,9 l/100 km
CO2 emisija: 99 g/km
Bagažinės tūris: 439/1598 l
Kaina: nuo 68 900 Lt