Tiesa, „Opel“ atstovai tikina, kad „Mokka” su kavos pasauliu turi šį tą bendra. Esą sukurti automobilio vardą įkvėpė maža, apvali kavos „Arabika“ pupelė, vis dėlto „Mokka“ skambesys kur kas artimesnis kavos gėrimo „Mocha” pavadinimui.
Keistas faktas, bet „Mokka“ yra pirmasis iš visų Vokietijos automobilių gamintojų modelių, siūlomas B segmento SUV automobilių rinkoje. Šią nišą jau kurį laiką atrado keletas gamintojų, o vokiečiai priversti juos vytis. Dar keisčiau yra tai, kad nors ši naujiena pristatoma kaip „vokiška“, tačiau automobilis surenkamas Pietų Korėjoje, „Opel“ šeimininkų koncerno „General Motors“ gamykloje. Čia nuo konvejerių rieda ir dar du pagal tą pačią mažų mašinų „Gamma II” platformą gaminami modeliai – „Chevrolet Trax“, kuris greitai debiutuos Europoje, bei „Buick Encore“, skirtas JAV rinkai.
Kaip matyti vien iš „General Motors“ užmačių, B segmento SUV rinka sparčiai plečiasi. Jeigu prieš 4 metus tokių mašinų buvo nuperkama tik 150 tūkst. vnt. kasmet, tai šiemet jų pardavimai sieks apie 400 tūkst. vnt., o 2015 m. rinka turėtų išaugti iki 600 tūkst. vnt.
Iki šiol apie mažą „džipuką“ svajoję vairuotojai turėjo itin ribotą pasirinkimą – „Nissan Juke“, „Škoda Yeti“, „Mitsubishi ASX“, o esant galimybei plačiau atverti piniginę – dar ir „Mini Countryman“. Tačiau „Juke“ sėkmės paakinti gamintojai puolė kurti savo „džipukus“ ir „Opel“ yra tarp tų pirmųjų, kurie jam mes pirštinę. O vėliau jų tik daugės – jau pasigirsta kalbų apie kuriamus „Peugeot 2008”, „Fiat 500X“, „Volkswagen Taigun“ ir kt.
Nuo pat debiuto šiemet Ženevos automobilių parodoje, „Mokka“ neišvengia palyginimų su „Nissan Juke“, savo segmento lyderiu. 4,28 m ilgio „Mokka” už „japoną“ yra 15 cm ilgesnis, 356 l siekianti bagažinės talpa yra 105 l didesnė, tad automobilis gerokai praktiškesnis ir labiau pritaikytas šeimyniškiems poreikiams.
Galima spėti, kad visų pirma „Mokka“ rinksis tie, kas nori panašaus tipo automobilio, tačiau radikalia išvaizda išsiskiriantis „Juke“ jiems atrodo atgrasus. „Mokka“ dizainas kur kas nuosaikesnis, švelnesnis, bet kartu išlaikantis modernumą ir traukiantis akį, tad „Mokka“ tikrai ras savo pirkėją. Tą rodo ir pirmieji išankstiniai užsakymai – jau dabar šį modelį Europoje užsisakė beveik 50 tūkst. pirkėjų, prieš tai net jo neišbandę.
Tiesa, galima prisiminti, kad kai „Nissan“ pirkėjams pasiūlė „Juke“, itin greit susitraukė kito šios markės modelio „Micra“ pardavimai. Vis dėlto „Opel“ įsitikinę, kad analogiškos įtakos „Corsai“ naujoji „Mokka“ neturės. Vokiečiai tikisi, kad šis modelis padės jiems pritraukti naujų klientų.
Ekonomiškumas arba žvalumas
Nors „Mokka“ gaminama Korėjoje, „Opel“ tvirtina, kad šio modelio važiuoklė buvo kurta ir tobulinta Vokietijoje ir taip priderinta kasdieniam važinėjimui Europos keliais. Vis tik „Mokka“ technologiniu požiūriu nėra kažkuo išskirtinis. Tai tiesiog įvairių jau nuo anksčiau „General Motors“ gaminamų modelių agregatų ir dalių lipdinys. „Opel“ to neslepia ir tvirtina, kad tokiuose modeliuose kaip „Astra“, „Meriva“ ar „Zafira“ patikrinti komponentai naujajai „Mokkai“ suteikia patikimumo. Jokių naujovių neaptiksite ir salone – čia viskas taip pat, kaip ir kituose „Opel“ modeliuose.
Nuo pardavimo pradžios pirkėjams siūlomi trys variklių variantai: vienas dyzelinis (1.7 l,130 AG) bei du benzininiai (1.6 l, 115 AG arba 1.4 l, 140 AG). Mechaninė 6 laipsnių transmisija komplektuojama su visais jėgos agregatais, o automatinė 6 laipsnių pavarų dėžė kol kas siūloma tik su „dyzeliu“, nuo kitų metų vidurio ji bus derinama ir su benzininiu variantu.
Automobilio pristatyme, kuris vyko Hamburgo apylinkėse, turėjome galimybę susipažinti su dviem versijom – priekiniais ratais varoma dyzeline ir galingesne benzinine, turinčia 4x4 sistemą.
„Mokka“ važiavimo savybės – kaip mažo šokliuko, kuris šokčioja nuo mažiausio nelygumo. Posūkiuose taip pat jaučiamas didesnis svyravimas. Tačiau tai nelabai stebina – automobilio svorio centras aukštai, tad ir sunku tikėtis kitokių įspūdžių.
Norint „dyzeliu“ važiuoti smagiai, reikia išlaikyti aukštesnes apsukas. Važiavimas nėra dinamiškas – įsibėgėjimas iki 100 km/val. trunka 10,5 sek. Vis dėlto sunku įsivaizduoti, kad „Mokka“ pirks veržlaus važiavimo mylėtojai – tai tikrai ne toks automobilis.
Nors dyzelinis variklis triukšmingas, bet ekonomiškas. Mūsų pasiektas 5 l/100 km degalų sąnaudų vidurkis „Opel“ atstovų veidus papuošė šypsena. Teoriškai šios versijos „apetitas“ turėtų būti dar mažesnis - 4,5 l/100 km.
Benzininė versija kiek dinamiškesnė nei „dyzelis“, šis modelis žvalesnis ir tylesnis, nors įsibėgėjimas iki 100 km/val. (9,9 sek.) yra tik šiek tiek geresnis nei „dyzelio“. „Mokka“ su 1.4 l, 140 AG turbininiu varikliu turėjo ir visų varančiųjų ratų sistemą AWD, kuri veikia pagal poreikį. Kuomet kelio danga yra sausa, o sukibimas geras, važiuojant įprastai į priekį automobilį traukia tik priekiniai ratai, tačiau „Mokka“ „smegenims“ užfiksavus apie sunkias eismo sąlygas, į pagalbą pajungiami ir galiniai ratai, o galia tarp priekinės ir galinės ašių gali būti paskirstoma santykiu 50:50.
AWD sistema neatrodo itin reikalinga, ypač pirkėjams Lietuvoje, vis dėlto gamintojai tikisi, kad „Mokka“ AWD versijos sudarys tik kiek mažiau nei pusę – apie 45 proc. – pardavimų.
Didelės ratų arkos, plastikinės buferių apsaugos kuria iliuzijas, kad tai yra mėgstantis bekele ridinėtis automobilis, tačiau nereikėtų apsigauti. Automobilio prošvaisa tokia, kad kyla rimtų abejonių, ar pavyktų be nuostolių „užlipti“ ant statesnio šaligatvio.
„Opel“ tikisi, kad kiek daugiau nei pusė – 55 proc. – „Mokka“ pirkėjų rinksis dyzelinį 1.7 l agregatą. Apie 40 proc. pirkėjų turėtų sėsti prie 1.4 l varikliu varomo modelio, o bazinės versijos su 1.6 l numatoma parduoti tik 15 proc.
Mažas technologijų kokteilis
Pirkėjai „Opel Mokka“ kėbulo spalvą galės rinktis iš 10 variantų, tarp kurių bus ir ryškių pasirinkimų, ir blankesnių. Standartinėje įrangoje - „Start/Stop“ sistema, elektroninės stabilumo (ESC), traukos kontrolės (TC) sistemos, taip pat pajudėjimo įkalnėn (HSA) bei važiavimo nuokalnėn pagalbos sistemos (HDC). Be to, „Opel“ pirmą sykį mažų SUV automobilių segmento klientams pristato adaptyvinę priekinių žibintų sistemą (AFL+) ir integruotą dviračių laikiklį „FlexFix“. Jau žinoma, kad pradinė „Mokka“ kaina bus 53,3 tūkst. Lt, t.y. šiek tiek mažiau nei „Nissan Juke“ (53,7 tūkst. Lt).
„Opel“ atstovai „Mokka“ pristatyme, kuris surengtas mažame Šiaurės jūros kurorte St.Peter-Ordinge, tvirtino, kad siunčia šią šviežieną į tuos medžioklės plotus, kuriuos per pastaruosius metus užkariavo tokie modeliai kaip „Nissan Juke“, „Škoda Yeti“ ir „Mitsubishi ASX“. Būtent ši trijulė įvardyta kaip svarbiausi „Mokka“ konkurentai. „Opel“ tikisi, kad ši „kavos pupelė“ užims apie 7 proc. B segmento rinkos.
„Opel“ prognozuoja, kad didžiausios sėkmės „Mokka“ sulauks Vokietijoje, Rusijoje, Italijoje, Didžiojoje Britanijoje bei Prancūzijoje.
„Opel Mokka“ vizitinė kortelė
Variklio darbinis tūris: 1686 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 96 kW/130 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 300 Nm/2000-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4278 mm
Plotis: 1777 mm
Aukštis: 1646 mm
Važiuoklės bazė: 2555 mm
Svoris: 1354 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,5 sek.
Maksimalus greitis: 187 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,5 l/100 km
CO2 emisija: 120 g/km
Bagažinės tūris: 356/1372 l
Kaina: bazinė versija – nuo 53,3 tūkst. Lt