Prieiname arčiau ir pamatome raideles OPC. Veriasi pragaro vartai, ratuose pasipila žaibai, vienas vokietis vardu Adamas apsiverčia karste: prieš mus stovi 210 AG galios „Opel Corsa“. Dinamiško miesto gyventojo, grynojo vairavimo pojūčio mylėtojo, savaitgaliais asfalto namo parsinešančiojo transporto priemonė.
Pamėginome ir mes įsijausti į šią rolę.
Apie ką mes čia
1,3 tonos su vairuotoju nesveriančiame „Opel Corsa OPC“ sumontuotas 1,6 litro darbinio tūrio turbokompresorinis variklis išvysto 210 AG galią (prie 5800 aps/min.) ir labai plačiame 1900-5800 aps./min. diapazone pasiekia maksimalų 245 Nm sukimo momentą. Tenka pripažinti, kad važiuojant traukos pojūtis taip ir jaučiasi: žemuose sūkiuose jo gal šiek tiek mažoka, bet kylant apsukoms dinamika auga tolygiai ir nenutrūkstamai: žmogau, tik laikyk tvirtai vairą.
Mieste šie parametrai leidžia gerai jaustis iš esmės pavaras aukštyn naudojant tik iki trečiosios, kitų – nelabai gi ir reikia. Greitkelyje „Corsa OPC“ akceleruoja puikiai nuo bet kokio startinio greičio, o galios padavimas iki beveik 6000 apsukų vairuotojui suteikia plačią paletę emocijų.
Tiesa, jeigu naudositės visomis šešiomis mechaninės dėžės (kitokie variantai, suprantama, nenumatyti) pavaromis, tuomet gamintojai žada vidutines 7,5 litro benzino sąnaudas šimtui kilometrų. Man per 253 kilometrus bandymų pavyko sutilpti tik į 9,2 litro (koks sutapimas – tas keletą dienų labai visur vėlavau), bet sykį žalios spalvos paveiktas užmiesčio plente važiuodamas 80 km/val. greičiu įjungiau šeštą pavarą ir mačiau išdavikiškai blizgančius 4,8 litro momentinius skaičius.
Viskas įmanoma, bet taupyti prie šios žalios širšės vairo bus labai nelengva. Maloniai rezonuojanti „Remus“ dviguba išmetimo sistema, ypač pristabdant varikliu, kviečia vėl spustelėti akceleratorių, nors pačio motoro garsas – kažkur toli, kažkur giliai. Panašu, kad tampa jau nauja tradicija „karštuose“ hečbekuose variklio triukšmą prislopinti komforto vardan.
Įranga
Atsisėdus į automobilį prie rankų maloniai prilimpa odinis vairas, „nupjauta“ apačia (tiesa, mes jau jį matėme kituose „Opel“ modeliuose, kurie nepretenduoja į sportiškumą), nugara švelniai priglunda prie „Recaro“ odinių sėdynių, kur ne kur užsimiršti neleidžia OPC ženkleliai. Tačiau tiek to išskirtinumo, visa kita paveldėta iš civilinių „Corsa“ versijų.
Be to, čia sumontuoti parkavimo pagalbininkai, yra galinio vaizdo kamera, eismo juostos palaikymo sistema, greičio ženklų atpažinimo sistema, šildomas vairas bei sėdynės, automatiniai LED šviesų žibintai, adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema – neblogai tokiam mažyliui, ar ne?
Tiesa, tokios komplektacijos (sudėta beveik viskas, kas galima) jo kaina siekia 27 tūkst. 400 eurų. Bet tai yra konkurencinga kaina lyginant su panašių komplektacijų kitais „karštaisiais“ hečbekais.
Galbūt ir dėl to šiek tiek liūdina vietomis paliktos grubios plastmasės, bet bala jų nematė – iš esmės tai smulkmena, paskęstanti tarp kitų detalių. O garso sistema verta pagyrimo – būtų liūdna tokiame automobilyje be kokybiško, švaraus muzikos skambesio, ar ne?
Nustebino vairuotojo padėtis: kaip nereguliuok, tokio tipo automobilyje sėdėsena atrodo kiek aukštoka, tad reikia šiek tiek laiko priprasti. Bet pačios sėdynės yra puikaus profilio: plona perforuota oda dengti krėslai sukuria tvirtumo ir užtikrintumo įspūdį. Vėliau paaiškėjo, kad įspūdį kuria ne tik vizualiai, bet ir fiziškai, mat posūkiuose laiko tvirtai.
Uoga ant torto
Uoga ant torto – šio automobilio pakaba. Kiek man pavyko suprasti per tuos 253 kilometrus, ji sureguliuota idealiai – neperkietinta, tad įmanoma pakankamai komfortiškai važiuoti greitkeliais (su šiuo automobiliu jau drąsiai leisčiausi nors ir į ilgą kelionę) ir nugara nepaskausta važiuojant Vilniaus Antakalnio gatve, tačiau ir sportiškai tvirtai sureguliuota, kad greituose posūkiuose baimės jausmas neaplankytų.
Posūkiuose taip pat praverčia adaptyvūs amortizatoriai, o greitkelyje oro aptakų papildoma prispaudžiamoji jėga.
Apskritai šio automobilio valdymo savybės turėtų patikti vairavimo gurmanams – jis itin tikslus, reakcijos – žaibiškos (na, jeigu nepamiršite žaisti sankaba ir variklį sukti visą laiką virš 1,9 tūkst. apsukų, kur efektyviausiai pučia turbina), „Brembo“ stabdžiai – puikūs ir nepavedantys, „Recaro“ sėdynės laiko „apkabinusios“ kaip jaunoji pirmą naktį – švelniai, bet niekur nepabėgsi, o sukibimas (215/40 R18 padangos) leidžia gerokai daugiau smagių dalykų nei bet kuris kitas automobilis.
Tiesa, ant šlapio asfalto „Corsa OPC“ gali pasiduoti provokacijoms net priekiniais ratais, bet teks labai pasistengti. Vis dėlto net ir kritiškesnėje situacijoje automobilis nesukuria jokios įtampos jausmo, nes koreguojasi labai lengvai, švelniais veiksmais, o vairo stiprintuvo sistema sureguliuota pagirtinai, suteikianti užtikrintą atoveiksmį.
Ką rinktis ir kodėl
„Opel Corsa OPC“ kaina Lietuvoje prasideda nuo 20 tūkst. 600 eurų. Standartinėje įrangoje siūlomi bi-ksenoniniai priekiniai žibintai, dienos šviesos – LED (automatinis šviesų perjungimas kainuoja papildomus 151 eur).
Tačiau vien šios sumos nepakaks – tiesiog būtina rinktis paketą „Performance Super Sport“, kuriame: „Brembo“ ABS stabdžiai (priekiniai – net 330 mm diskiniai), riboto slydimo priekinės ašies diferencialas bei 18 colių skersmens ratlankiai (standartinėje įrangoje jie 17 colių).
Visi kiti priedai – smulkesni, į komfortą arba saugumą orientuoti dalykai, kurie yra skonio ir poreikio reikalas. Pavyzdžiui, paketas, kuriame bus priekinio vaizdo kamera, įspėjimo apie išvažiavimą iš eismo juostos sistema, eismo ženklų atpažinimo funkcija, apsaugos nuo priekinio susidūrimo sistema, atstumo iki priekyje važiuojančio automobilio indikatorius, vidaus šviesai jautrus veidrodėlis ir patobulintas prietaisų skydelis kainuos papildomus 655 eurus.
Kas labiausiai patiko: Pakabos sureguliavimas – jis puikus kasdienai net ir prastesnės kokybės keliais.
Kas labiausiai nepatiko: Vairuotojo sėdėsena galėtų būti šiek tiek žemesnė. Dabartinis variantas tinkamesnis mažesnio nei vidutinis ūgis žmonėms.
Papildomos pastabos:
1. „Corsa OPC“ nėra mažiausias savo klasės atstovas (ilgis – 4021 mm), bet apsisukimo spindulys vis tiek galėtų būti mažesnis. 11 metrų poreikis apsisukimui siaurose gatvėse nepadės.
2. Ant galinių sėdynių – kaip ir įprastoje tridurės „Corsa“ versijoje: patogiau įsitaisys tik smulkesni keleiviai. Bet vaiko kėdutė įsitaiso patogiai. Bagažinės talpa – 285 litrai.