Švedai šį modelį pradėjo gaminti dar 2012 m. pabaigoje, tačiau dėl savo išskirtinumo jis Lietuvą pasiekė tik dabar. Pirmuoju gamybos etapu nuo konvejerio nuriedėjo tik 1 tūkst. tokių automobilių, kurie visi buvo išpirkti dar prieš gamybos pradžią. 2013 m. į kelius išriedėjo 7,6 tūkst. V60 hibridų, o šiemet planuojama pagaminti jau 10 tūkst. šių automobilių. Apie 70 proc. „V60 Plug-in Hybrid“ nuperkama Nyderlanduose, kur ekologiškų mašinų pirkėjai gauna subsidijas ir įvairias mokestines lengvatas.

Pagal įprastą V60 universalą sukurtas ir kartu su juo Švedijoje gaminamas „V60 Plug-in Hybrid“ yra tarsi trys automobiliai viename.

Priekinius „V60 Plug-in Hybrid“ ratus suka penkių cilindrų 2.4 l turbodyzelinis variklis, pasiekiantis 215 AG ir 440 Nm, o ant galinės ašies sumontuotas variklis suka galinius ratus. Jis išvysto 68 AG ir 200 Nm sukimo momentą. Šis variklis maitinamas iš 11,2 kWh ličio jonų baterijų paketo, sumontuoto po bagažinės apačia (dėl to bagažinės tūris sumažėjo net 125 l, iki 305 l). Automobilis komplektuojamas su 6 laipsnių automatine transmisija.

Sėdus prie vairo galima rinktis iš trijų važiavimo režimų: hibridinio, elektrinio arba vadinamojo „Power“. Paspaudus variklio užvedimo mygtuką, automatiškai įjungiamas „Hybrid“ režimas, kuris derina ekologiją ir vairavimo malonumą. Tuomet pasikeisdami veikia dyzelinis variklis ir elektros motoras. Jeigu akumuliatoriuose yra užtektinai energijos, galima rinktis elektrinį režimą („Pure“). Jis veikia tol, kol išnaudojama sukaupta elektros energija, arba tol, kol vairuotojas perspaudžia greičio pedalą iki numatytos ribos. Tarkime, lenkimo metu norint staigiai truktelti į priekį ir dešine koja „gazą“ numynus iki dugno, automatiškai perjungiamas hibridinis režimas. Vis dėlto galėjome įsitikinti, kad važiuojant įprastomis sąlygomis elektrinio režimo visiškai pakanka ir norint pagreitėti, ir norint aplenkti lėtesnius eismo dalyvius.

Vairuotojas gali taupyti baterijos energiją, kad vėliau galėtų važiuoti naudodamas vien tik ją, pavyzdžiui, žaliojoje zonoje ar miesto centre. Įjungus „Save“ režimą, sistema užtikrina, kad baterijoje visuomet būtų pakankamai energijos vėliau važiuoti „Pure“ režimu. Gamintojai nurodo, kad naudojant vien tik elektros energiją šis modelis įveikia iki 50 km, o bandymai Vilniuje parodė, kad visiškai negalvojant apie ekonomiško važiavimo principus be didesnių problemų galima nuvažiuoti daugiau nei 40 km.

Tiesa, dar yra trečias režimas „Power“, kuris leidžia pasitelkti maksimalią dyzelinio variklio ir elektros motoro galią (215 + 68 AG) ir pasiekti maksimalų sukimo momentą (440 + 200 Nm). Taip įsibėgėjimas iki 100 km/val. trunka 6,1 sek., tačiau realūs dinamiškumo pojūčiai yra tokie, kad automobilis tą gali padaryti dar greičiau. Be to, paspaudus mygtuką „AWD“, įjungiama elektrinė visų varančiųjų ratų sistema.

Bene smagiausia šios hibridinės sistemos dalis yra ta, kad „V60 Plug-in Hybrid“ yra pats ekonomiškiausias šios markės modelis – jo vidutinės degalų sąnaudos siekia tik 1,8 l/100 km, o CO2 emisija – 48 g/km. Tad miesto sąlygomis galite važiuoti elektriniu režimu, lėkdami užmiestyje naudotis dyzelinio variklio privalumais, o remiantis gamintojo informacija, bendrai su įkrautomis baterijomis ir pilnu degalų baku galima nuvažiuoti iš viso 1200 km.

„V60 Plug-in Hybrid“ galima įkrauti iš įprasto elektros energijos tiekimo lizdo (230 V / 6 A, 10 A arba 16 A saugiklis) namuose arba stovėjimo aikštelėje. Įkrovimo laikas priklauso nuo srovės stiprumo. Kai srovės stiprumas 10 A, visiškai įkrauti trunka 4,5 valandos. Kai 16 A, procesas sutrumpėja iki 3,5 valandos, o naudojant 6 A stiprumo srovę, reikia 7,5 valandos.

Elektra įkraunamas „Volvo“ hibridas pasižymi visa naujiems šios markės modeliams būdinga įranga – informacine pramogine sistema „Sensus Connect“, aktyvių saugos sistemų paketu „IntelliSafe“, taip pat atnaujinta „City Safety“ sistema, kuri automatiškai automobilį stabdo važiuojant iki 50 km/val., ir kt.

Šis hibridas šiuo metu Lietuvoje neparduodamas, tačiau „Volvo“ atstovai tikisi, kad iš gamintojų bus gautas leidimas šį rudenį pradėti „V60 Plug-in Hybrid“ prekybą mūsų šalyje. Numatoma, kad kaina sieks apie 210 tūkst. Lt.

„Volvo V60 Plug-in Hybrid“ vizitinė kortelė

Dyzelinio variklio darbinis tūris: 2400 cm3
Galia: 158 kW/215 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 440 Nm/1500-3000 aps./min.
Elektros motoro galia: 50 kW (68 AG)
Elektros variklio maksimalus sukimo momentas: 200 Nm
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Bendra hibridinės sistemos galia: 283 AG ir 640 Nm
Varantieji ratai: AWD
Ilgis: 4635 mm
Plotis: 1865 mm
Aukštis: 1484 mm
Važiuoklės bazė: 2776 mm
Prošvaisa: 137 mm
Svoris: 1961 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 6,1 sek.
Maksimalus greitis: 230 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 1,8 l/100 km
CO2 emisija: 48 g/km
Bagažinės tūris: 305 l
Kaina: 210 000 Lt (numatoma)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (74)