Į Prancūziją išbandyti naujojo „Peugeot E-3008“ skridau su dideliais lūkesčiais. Ankstesnis modelis buvo vykęs ir sėkmingas. Tačiau turėjau ir abejonių, nes naujasis – visiškai elektrinis. Vėliau pasirodys ir hibridinės versijos su vidaus degimo varikliais tiems, kurie nenorės būti priklausomi nuo rozetės, bet ateitį „Peugeot“ planuoja su elektros pavara, kuri iki šiol nebuvo stiprioji prancūzų pusė.

Užbėgant už akių pasakysiu, kad automobilį jie pagal šiandieninius „šeimamobilio“ standartus padarė gerą, elektros pavara į lyderių pozicijas netaiko, bet pagal teorinius skaičius ir realų efektyvumą yra vykusi. Vis tik dėl naujos Europos automobilių pramonės krypties teko kai ką paaukoti. Bet pakalbėkime apie viską nuo pradžių.

Revoliucija? Gal labiau evoliucija

Naujasis 3008 – dailus, išskirtinių bruožų automobilis. „Peugeot“ atstovai pasakojo turėję dilemą: laikytis tos pačios krypties, ar kurti kažką naujo, nes ankstesnio modelio sėkmė neblėso iki pat jo gamybos pabaigos. Sakė, kad surizikavo, ir sukūrė kažką naujo. Na, nesutiksiu. Naujasis modelis atrodo gerokai šviežiau, bet vis vien, kaip dabartinio evoliucija pagal drąsią šių dienų „Peugeot“ dizaino kalbą. Pabandykite prisiminti keistą ir neproporcingą pirmosios kartos modelį vienatūrio kėbulu. Tai pasikeitimas iš pirmosios į antrą kartą buvo tikrai gerokai ryžtingesnis, nei dabar į trečiąją. Kita vertus, negalima pykti, nesugedo – kam taisyti? Filosofija ta pati, bet ryškūs atnaujinimai, pasikeitusios linijos, žibintai ir grotelės jį gerai atskiria nuo ankstesnės kartos bei suteikia daugiau solidumo.

Ai, ir dar vienas mažmožis. Kėbulo forma pasikeitė. Pažiūrėkite į galą. Tai nebe paprastas krosoveris. Ir ne, tai ne kupė krosoveris, nes kupė krosoveriuose stogo linija pradeda leistis žemyn maždaug nuo centrinio statramsčio, o čia – tik nuo vadinamojo C, arba trečiojo statramsčio. Taigi naujasis „Peugeot 3008“ yra „fastbekas krosoveris“. Štai, kaip ta rizika sukurti visiškai kitokį krosoverį, pasireiškė.

Peugeot E-3008

Kupė kėbulas krosoveriams dabar populiarus, tačiau į šeimą orientuotam „Peugeot“ modeliui tokia filosofija netiko, nes kupė modeliai turi mažiau erdvės gale sėdinčiųjų galvoms. Dėl to stogo linija pradeda leistis toliau, nei įprasta, bet ne prie galo, kad jis išlaikytų įprastą paaukštinto hečbeko ar tai universalo kėbulą. „Fastbeko“ kėbule teoriškai nenukenčia nei sėdintieji gale, nei vieta jų bagažui.

O kaip praktiškai? Praktiškai turėjome naktinį pusvalandžio pasivažinėjimą, kad galėtumėme pasidžiaugti gražiu 3008-ojo aplinkos apšvietimu. Jis – dailus, bet tokį turi dauguma automobilių. Mums šis pasivažinėjimas buvo informatyvesnis kitu klausimu. Į vieną automobilį susėdome 5-iese. Gale sėdėjome trys drūti vyrai. Per pečius, aišku, kad buvome susiglaudę, bet erdvės tiek kojoms, tiek galvai pakako visiems. Automobilio ilgis išaugo 10 cm, iki 4,542 metro, tikrai pasijautė. 520 litrų bagažinė yra patogi ir atitinka klasės standartus.

Stogą raunantis interjeras

Didžiausią įspūdį „Peugeot“ modeliuose vis tik daro jų interjeras. Šis, vėlgi, su naujos kartos „i-Cockpit“ filosofija atrodo įspūdingai, kaip jokiame kitame automobilyje. Visiškas futurizmas su įmantriai išraitytomis briaunomis, sklendžiančiu 21 colio lenktu panoraminiu ekranu, „i-Toggles“ konfigūruojamais valdikliais dar viename ekraniuke ir išties geros kokybės, solidžiomis medžiagomis. Aišku, odą šiuolaikiniuose ekologiškuose ir perdirbamuose automobiliuose keičia kitos medžiagos, čia – tekstilės apdaila, bet viskas atrodo kokybiška, liesti malonu.

Salonas labai įdomus, išskirtinis, o geriausia – ergonomiškai patogus ir apgalvotas. Patogiai įsitaisyti šiame „i-Cocpit“ filosofijos interjere su mažu vairu turėtų bet kas, viskas atrodo išdėstyta daug geriau, nei ankstesniuose modeliuose. Nors centrinė konsolė ir išlankstyta įmantriai, visi valdikliai, daiktadėžės, laikikliai patogiai pasiekiami ranka jos nė neištiesus. Multimedijos sistema vis dar gana sudėtinga ir paini, bet tai išsprendžia išplėstas „i-Toggles“ greitųjų nuorodų ekranas, kurį galima pagal save susikonfigūruoti per keliolika minučių. Tuomet visas norimas funkcijas pasieksite vienu paspaudimu. Išties labai geras sprendimas sudėtingai sistemai. Yra belaidis „Android Auto“ ir „Apple Car Play“ prijungimas, gana gerai groja muzika, o ir pati multimedija turės „ChatGPT“ dirbtiniu intelektu paremtą valdymą balsu, kuris ne tik nustatys navigaciją į jums reikalingą parduotuvę, bet dar ir pasakys, kokius ingredientus reikia nusipirkti vakarienės pagrindiniam patiekalui.

Moderniam šeimos važiuotojui – tiks

Tikrai, technologiškai pažangus, gražus, įdomus automobilis. Turi jis visą galybę pagalbinių vairavimo sistemų, daug saugumo įrangos. E-3008 dabar debiutuoja su 73 kWh panaudojamos talpos baterija, ir jis, pagal WLTP, viena įkrova galės nuvažiuoti daugiau nei 500 km. Realybėje, lietuviškais keliais – 350–400 km. Greito krovimo stotelėje įsikraus per maždaug pusvalandį, naudos 16–20 kWh energijos 100 km kelio. Vėliau pasirodys versija su 98 kWh baterija, kuri, anot gamintojo. Viena įkrova leis nuvažiuoti 700 km atstumą. Elektrinis krosoveris varomas priekiniais ratais ir 214 AG motoru. Bus galingesnė, 320 AG turinti visais ratais varoma versija.

Važiuoja automobilis tyliai, sklandžia, pakankamai komfortiškai. Aišku, per aštresnius nelygumus jaučiasi, kad palikta nemažai neamortizuojamos masės, bet nieko blogo, bendras įspūdis pietų Prancūzijos keliuose geras.

O ko daugiau reikia šiuolaikinei moderniai šeimai? Populiarus kėbulo tipas, išskirtinis dizainas, išskirtinis interjeras, geras praktiškumas, elektros pavara, kuri leis važiuoti nemokamai naktimis „pakabinus“ automobilį ant laido, išvesto iš kotedžo su saulės kolektoriumi ant stogo, ir daug įdomių technologijų, kurios šiandieninius vairuotojus domina labiau nei valdymo savybės.

Jeigu esate būtent toks, toliau galite neskaityti. Elektrinis prancūziškas krosoveris nėra pigus, bet kaina – dar konkurencinga, prasidedanti nuo 48 tūkst. eurų. Gerai įrengta GT versija kainuoja 53 tūkst. eurų. Nesiūlau nerti stačia galva jo pirkti, bet išbandyti ir palyginti jį su kitais – tikrai verta. Jis turi kuo pradžiuginti, ir papirkti.

Peugeot E-3008

Tikram vairuotojui nepatiks

Tuo tarpu jei jūs esate tas ankstesnės kartos vairuotojas, kuriam dar svarbu ir tai, kaip automobilis valdomas, tai čia prasideda niūresnė teksto dalis.

214 AG – gana nemažai. Bet aš netikėjau, kad automobilis tokio pajėgumo varikliu gali būti toks lėtas. Galvojau, kad „VW ID.4“ ar „Škoda Enyaq“ su 204 AG buvo lėti, nes sunkūs – klydau. Šis, nors sveria panašiai ir turi galingesnį motorą – dar lėtesnis – beveik 9 sekundės iki 100. Teoriškai – gana, bet tos dinamikos visiškai nesijaučia, į dešinį pedalą automobilis reaguoja labai vangiai. O juk elektros pavaros didžiausias pliusas ir buvo ta labai lengvai pasiekiama didelė galia, vidaus degimo variklius be jokių pastangų pažeminanti staigi dinamika! Matyt, „Peugeot“ pažįsta savo klientus, ir žino, kad tai jiems – nesvarbu.

Vis tik labiausiai vairuojant šį modelį jaučiasi jo svoris. E-3008 sveria beveik 2,2 tonos. Labai daug. Kita vertus, konkurentai panašaus dydžio baterijomis sveria panašiai. Bet vairuojant jie nesijaučia tokie sunkūs ir yra greitesni. Čia svoris jaučiasi visur, tiek bėgėjantis, tiek stabdant, tiek posūkiuose, kur išoriniai ratai taip smarkiai užgulami, kad bet kokios užgaidos pasismaginti vingiuotais kalnų keliais greitai išnyksta. Vairas pakankamai tikslus, bet tik tam, kad galėtumėte saugiai ir ramiai riedėti su šeimyna iš vieno taško į kitą. Ne vairuotojiškas automobilis.

Dėl to kaltinčiau platformą ir priekinių varančiųjų ratų pavarą. Matot, kiti gamintojai iš Vokietijos ar Korėjos pereidami prie elektros pavaros grįžta prie galinių varančiųjų ratų pavaros, nes elektros motoras – nedidelis, ir jį nesunku įmontuoti bet kur. O sumontavus jį į galą galima daug geriau subalansuoti automobilį. Bet prancūzai, priekinių ratų pavaros kūrėjai to nenori to paleisti. Manau, galėtų, nes visais ratais varoma versija turės antrą elektros motorą gale šiaip ar taip, jis suks galinius ratus. Bet ne, šis bazinis variantas varomas priekiu. Ir pagamintas ne visai ant elektromobiliams skirtos platformos.

Peugeot E-3008

Gal hibridas bus geriau?

Bus ne tik elektrinis, bus ir paprastas, hibridinis 3008 su vidaus degimo varikliu. Jis bus montuojamas priekyje. Platforma – ta pati, priekyje ir gale mažai kas skiriasi. Skiriasi tik centrinė dalis tarp ratų, elektromobilyje ji padaryta taip, kad sutalpintų didelį ir labai sunkų baterijų paketą. Visa kita su minimaliomis korekcijomis – kaip ir vidaus degimo variklį turinčiame modelyje. Taigi turime įprastą krosoverį su didele priekine dalimi, ilgu, aukštu variklio antvožu, o jį pakėlus – ten nieko nėra. Apačioje motoras, viršuje – galios inverteris, šilumos siurblys ir kiti komponentai. Bet atskiros bagažinės laidams, kokią turi, pavyzdžiui, „Hyundai“, ar „Teslos“ dar mažesnio tūrio priekinėse dalyse – nėra. „Peugeot“ taupė ir negamino atskiros platformos elektromobiliui, dėl to šis E-3008 turi nemažai kompromisų lyginant su kitais elektromobiliais.

Na, bent baterijos pagaliau didelės, leis nuvažiuoti toli, įsikraus sąlyginai greitai, didžiausia DC krovimo galia – 160 kW. Sąnaudos? Mes važinėdami kalnais, tai aukštyn, tai žemyn, borto skydelyje pamatėme 16,7 kWh/100 km. Žinant ramų tempą, nei labai gerai, nei blogai. Naujasis „Peugeot“ elektromobilis – vidutiniokas lyginant su kitais.

Pagal važiavimo savybes daugiau vilčių dedu į hibridinį variantą. Jis bus daugiau nei 500 kg lengvesnis už elektrinį. 534 kg, jei būti tiksliam! Tai labai daug. Ir tai turėtų drastiškai atsiliepti valdymo savybėms ir netgi komfortui. Aišku, daug tikėtis nereikėtų, nes vis vien 1,6 tonos sveriantis krosoveris turės tik 136 AG pasiekiančią hibridinę pavarą su 1,2 litro benzininiu motoriuku. Nedaug. Na, bet jis bent jau bus įkainotas protingai, nuo 32 tūkst. eurų. O tai – net 16 tūkst. mažiau už elektrinį.

Kita vertus, šiuolaikiniams vairuotojams tos valdymo savybės, dinamika, vairavimo patirtis ir tikslumas yra maždaug „raudonioliktoje“ vietoje renkantis automobilį. Visi nauji automobiliai važiuoja gerai, saugiai, svarbiau saugumo elektronika, o jos čia – į valias. Ir kitos, smagios elektronikos į valias. Pakankamai vietos, gražus dizainas. Ko daugiau reikia kelionėms iš priemiesčių į darželį, centrą, parduotuvę? Šiuos dalykus „Peugeot“ atliks tikrai gerai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)