„Peugeot" pamažu sugrįžta į doros kelią. Po visiškai blankių praėjusio dešimtmečio modelių fiasko pro gamyklos vartus rieda vis smagesni egzemplioriai. Pernai sulaukėme žvitraus lyg hiperaktyvus šuniukas „208 GTi", o šiais metais išvysime net dvi R ženkleliu padabintas naujienas. Pirmąją jų - RCZ R - išbandėme lenktynių trasoje Estijoje.
„Peugeot" nepraleidžia progos pabrėžti, kad RCZ R yra galingiausias visų laikų serijinis gamintojos modelis. Žinoma, šaunu, bet tai tas pats, jei Lietuva pradėtų girtis turinti didžiausią karinį laivyną Baltijos šalyse. Kad ir kaip ten būtų, didžiuotis yra kuo - iš jau pažįstamo 1,6 litro benzininio variklio išspausta net 270 AG. Ši nelengva užduotis buvo patikėta „Peugeot Sport" padalinio specialistams. Kai pastarąjį kartą jie prikišo rankas prie civilinio modelio, gimė ugnimi alsuojantis ir variklį viduryje turintis velniūkštis 205 T16.
„Peugeot" galėjo žengti lengviausiu keliu - padidinti 1,6 litro motoro, jau montuojamo ir 200 AG turinčioje THP versijoje, kompresoriaus slėgį, užklijuoti keletą R ženklelių ir nueiti į restoraną siurbčioti vyno. Laimė, taip nenutiko. „Peugeot Sport" padalinys griebė jautį už ragų - kad šis variklis su tiesioginio įpurškimo sistema ištvertų nežmoniškai išaugusias perkrovas, termiškai apdorotas jo blokas, sukurtas naujas dviejų sraigtų turbokompresorius ir didžiulę temperatūrą galintis atlaikyti plieninis išmetimo kolektorius. Kaltinius, pagal „Formulėje-1" naudojamą technologiją sukurtus stūmoklius tiekia bendrovė „MAHLE Motorsport". Jei šio pavadinimo nesate girdėję, pasakysime tiek - pastaruosius 20 metų visi Le Mano lenktynių nugalėtojai naudojo tik MAHLE stūmoklius.
Gerokai išaugus variklio galiai, reikėjo sugalvoti, kaip ją per mechaninę šešių pavarų dėžę tinkamai perduoti į priekinius ratus. Pagrindinis įrankis šiam tikslui pasiekti - tikras mechaninis riboto slydimo „Torsen" diferencialas. Maža to, RCZ R tarpvėžė platesnė ir žemiau nuleistas masės centras, pakeisti pakabos parametrai (14 proc. standesnės spyruoklės priekyje ir 44 proc. gale, kiti amortizatorių tvirtinimo taškai), automobilis taip pat gavo specialias „GoodYear Eagle F1" padangas ir gigantiškus „Alco" stabdžių diskus priekyje su keturių cilindriukų apkabomis. Rimtas reikalas.
Prieš porą metų atnaujinus RCZ nebeliko negrabios priekinį buferį per pusę dalijančios lūpos, tad kėbulo išvaizda dabar gali suvirpinti kelius ne vienai dailiosios lyties atstovei (arba atstovui - ne veltui 2012-aisiais RCZ išrinktas Europos gėjų metų automobiliu). Sportiškumo įspūdį sustiprina į akis per daug nekrintantys galinis oro aptakas ir difuzorius, nauji stabdžius aušinti padedantys 19 colių ratai, juodos matinės stogo arkos bei tamsinti priekiniai ir galiniai žibintai. Ir visur (net ant ratlankių) išmėtyti R ženkleliai.
Viduje rasite visus įprastus sportinio automobilio atributus. Nedidelis vairas plokščia apačia? Žinoma. Gilios, puikų šoninį palaikymą turinčios sėdynės? Be abejo. Trumpa, mažos eigos pavarų svirtis ir kontrastingos raudonos siūlės visame salone? Taip, aišku. Kad visuomet žinotumėte, jog vairuojate ne įprastą RCZ, šalia stovėjimo stabdžio rankenos priklijuota metalinė plokštelė su raudonu R logotipu. Standartinė įranga gausi, gaunate net iš prietaisų skydelio iškylančią navigacijos sistemą, tačiau pats interjeras jau atrodo kiek senstelėjęs - juk RCZ debiutavo dar 2010-aisiais, tad jaunesniųjų brolių - 208 ir 308 - salonai stilingesni. Nelabai suprantame, kodėl „Peugeot" net šiame aštriausiame modelyje paliko galines sėdynes - jos visiškai netinka keleiviams, tad ant jų geriausiu atveju nuguls tik jūsų krepšiai, nors jiems vietos pakanka ir didelėje bagažinėje.
Visas inžinierių triūsas puikiai atsiskleidžia lenktynių trasoje. Variklis didžiausią sukimo momentą pasiekia jau nuo 1900 sūkių per minutę (ir neišsikvepia iki pat 6000 sūkių per minutę), o pavaros - itin trumpos, tad motorui traukos niekada nepritrūksta. Vis dėlto netrukus įsitikini, kad greituose, vienas po kito esančiuose trasos vingiuose sūkius reikia laikyti viršijus 4500 ribą - tik tuomet atsiskleidžia geriausios variklio ypatybės ir entuziazmas. Motoras kvėpuoja taip laisvai, kad iš pradžių dažniau, nei norėtumei, atsitrenki į sūkių ribotuvą.
Riboto slydimo diferencialas neblogai tvarkosi su didžiule į priekinius ratus perduodama galia. Tik akivaizdžiai per agresyviai metantis į posūkį iš pradžių pasitinka nuspėjamas per mažas pasukamumas, bet, diferencialui pradėjus vis daugiau galios perduoti vidiniam ratui, atsibunda traukos kontrolės sistema ir nutraukia visą šią netvarką. Tiesą pasakius, sukibimas priekyje toks geras, kad posūkyje staigiau atleidus akceleratorių gali pabėgti galas. Mes dėl to nė kiek nesiskundžiame. Visgi tokiam į sportišką važiavimą orientuotam modeliui lenktynių trasoje aštrumo ir tikslumo kiek pritrūksta.
Džiugu, kad „Peugeot" po truputėlį atranda cinkelį. Aišku, tikėtis, kad šis modelis bus populiarus mūsų rinkoje, būtų naivoka, tačiau jis nepaprastai svarbus keičiant kiek pašlijusį šios gamintojos įvaizdį. Be to, jei vairuodami RCZ R prie šviesoforo netyčia sutiksite „Bugatti Veyron", jo savininkui galite drąsiai pasakyti, kad ne jis, o jūs įsigijote galingiausią prancūzišką automobilį.
TG FAKTAS: RCZ R variklio santykinė galia siekia net 170 AG vienam litrui tūrio.
KONKURENTAS: „Audi TTS" Jau greit gatvėse pasirodysiančios kartos modeliai turės net 310 AG variklį.
NUOSPRENDIS 8. Galia pagaliau prilygsta išvaizdai. Jei negąsdina prancūziškas ženklelis, rinkitės RCZ R - nesigailėsite.
Peugeot RCZ R duomenys