„Peugeot RCZ“ debiutavo 2010 m., o svarbiausia jo misija tuo metu buvo tapti pigesne „Audi TT“ alternatyva. Užmojis stiprus, atsižvelgiant į tai, kad vokiškas kupė puoselėja jau ilgametes tradicijas, o automobilio kaina renkantis sportišką kupė nebūna tokia svarbi kaip gaunamos emocijos, kurias generuoja naujas pirkinys.
Ž. Grigaitis būtų pamalonintas
Sėdus prie vairo ilgai netrunki pastebėti, kad automobilio salonas atrodo kokybiškai – tokį įspūdį kuria aplink prietaisų skydą ir centrinę konsolę matoma minkšta oda. Tarsi prabangiuose modeliuose čia galima matyti analoginį laikrodį. Vis dėlto galima pastebėti ir trūkumų – vairaratis galėtų būti kiek mažesnis ir patogesnės formos (tiesa, mažesnio diametro vairaratį galima gauti užsisakius „Sports“ paketą), o centrinei konsolei trūksta rafinuotumo – čia viskas paprasta, tarsi tai būtų eilinis modelis.
Vis dėlto RCZ nėra tik dar vienas mini modelis ar hečbekas, kuriais „Peugeot“ garsėja. Tai žemas, dviduris kupė, turintis išraiškingą, vadinamą „double-bubble“ formos stogą, o jo gamybos vieta yra „Magna Steyr“ gamykla Austrijoje.
Automobilio išvaizda tiesiog rėkia „pažiūrėk į mane“, o pardavėjų užklijuotą lipduką, pranešantį, jog „RCZ atkreipia dėmesį“, galima vertinti kaip perteklinę informaciją – visi ir taip atsisuka bent akies krašteliu užkabinę šį baltą kupė. Kadangi mano vardas nėra Žilvinas, o ir Grigaičio pavardės neturiu, tas dėmesys net nejaukus. Automobilis tarsi magnetas traukia žvilgsnius net ir tų, kurie autopasaulio naujienomis ne itin domisi. Tad RCZ pirkėjai turėtų susitaikyti su neišvengiama šlove, kuri gali kainuoti mažiau nei 100 000 Lt. Bent jau tol, kol šis modelis taps šiek tiek populiaresnis Lietuvoje – nuo 2010 m., kai RCZ pradėtas pardavinėti mūsų šalyje, markės atstovai Vilniuje yra pardavę tik du egzempliorius.
Šiemet pasirodęs atnaujintas modelis perėmė naujus „Peugeot“ dizaino akcentus. Pastebimiausia yra tai, kad nuo pirmtako jis skiriasi priekine dalimi – variklio grotelės nebėra tokios plačios, jos padalintos į dvi dalis. Dabar RCZ iš priekio nebeatrodo kaip išsižiojėlis – iš grotelių tarsi suformuota šypsena, o įsivaizduojamų lūpų kampučiuose įtaisyti dienos LED žibintai. Beveik „Aston Martin“ vardo vertas šedevras.
Smagių emocijų generatorius
Atnaujinę RCZ išvaizdą, gamintojai techninę dalį paliko nepakeistą. Nors RCZ siūlomas su vienu iš trijų variklių, nauji šios markės importuotojai Lietuvoje, Danijos įmonė „KW Bruun Baltic“, tarsi saugodami žurnalistus nuo pernelyg didelio įsikarščiavimo, bandomąjį modelį atvežė su silpniausiu benzininiu motoru, kuris suderintas su automatine 6 laipsnių transmisija.
„Peugeot RCZ“ važiavimas panašus į tą, kurį patiri kartingų trasoje – sėdėsena itin žema, o pakaba kieta, tad ramaus riedėjimo tikėtis neverta. Tiesa, šis automobilis ir nėra sutvertas slunkiams – emocingas dizainas dar prieš sėdant prie vairo nuteikia azartiškai.
Įspūdingos RCZ formos žavi aplinkinių akį, tačiau vairuotojui gaubto stogo įmantrybės – ne į naudą. Matomumas prastas tiek į galą, tiek posūkiuose. Dėl tos pačios priežasties galines sėdynes galima vadinti butaforija. Jos yra, tačiau reikėtų atkakliai paieškoti drąsuolių, kurie ten norėtų įsirangyti. Kitavertus, gamintojai pataupė sėdynių erdvei, tačiau suprasdami, kad RCZ vis tiek bus daugiau eksploatuojamas kaip dvivietis automobilis, paliko dosnią bagažinę, kurios talpa siekia 384 l. Nulenki galines sėdynes – ir gali sutalpinti dvigubai didesnę mantą.
Kompensuos galios trūkumą
Be mūsų išbandytos versijos, nuo 93 654 Lt Lietuvoje kainuojantį „Peugeot RCZ“ galima užsisakyti su dyzeliniu 2.0 l/163 AG agregatu (kaina – nuo 101 314 Lt) arba su galingesniu 1.6 l/200 AG benzininiu varikliu (nuo 103 403 Lt). Palyginimui, „Audi TT“ kupė su benzininiu 1.8 TFSI/160 AG varikliu Lietuvoje siūlomas nuo 112,5 tūkst. Lt, t.y. beveik 20 tūkst. Lt daugiau nei „Peugeot RCZ“ pradinė kaina.
Iki tobulumo RCZ trūksta galios – taip buvo kalbama praktiškai nuo pat 2010-ųjų, kai debiutavo šis modelis. Galiausiai „Peugeot“ turi gerų žinių visiems taip galvojantiems. Gamintojai jau patvirtino, kad kitąmet automobilių salonus pasieks sportiškiausia RCZ versija.
„Peugeot RCZ“ vizitinė kortelė
Variklio darbinis tūris: 1598 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 115 kW/156 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 240 Nm/1400-4500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4287 mm
Plotis: 1845 mm
Aukštis: 1362 mm
Važiuoklės bazė: 2596 mm
Svoris: 1390 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 8,4 sek.
Maksimalus greitis: 212 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 7,3 l/100 km
CO2 emisija: 168 g/km
Bagažinės tūris: 384/760 l
Kaina: 99 573 Lt (bazinė versija – nuo 93 654 Lt)