Rimtas jubiliejus! 1948 m. birželio 8 dieną buvo įregistruotas pirmasis „Porsche“ vardu pakrikštytas automobilis – „Type 356 Roadster“. Sunku net įsivaizduoti, kad vos po trejų metų karo nualintoje šalyje atsirado pirmasis Ferry Porsche sukurtas sportinis automobilis.
Žinoma, „Porsche“ kompanija versle buvo ne pirmus metus – 1931 metais talentingo inžinieriaus Ferdinando Porsche vyresniojo įkurtas konstruktorių biuras, kuriame nuo pirmųjų dienų darbavosi ir sūnus Ferry, turėjo daugybę užsakymų iš kitų automobilių gamintojų. O vienas garsiausių „užsakovų“ – nacionalsocialistų lyderis Adolfas Hitleris, kurio užsakymu buvo sukurtas pirmasis „tautos“ automobilis „Kaffer“ ir įkurta „Volkswagen“ gamykla.
Vėliau sekė kariniai užsakymai, už kuriuos tiek kompanijos įkūrėjui, tiek ir jo sūnui teko paragauti belangės duonos. Kol tėvas dar buvo įkalintas, į laisvę išėjęs sūnus dėjo visas pastangas išsaugoti po karo nežinioje atsidūrusią kompaniją. Nepaskęsti užmarštin padėjo puikus sūnaus inžinieriaus talentas ir geri ryšiai su tuo metu britų prižiūrima „Volkswagen“ kompanija, kurios vadovai sutiko paremti naujo modelio – „Porsche 356“ – gamybą. O visa kita – jau 70 metų trunkanti sėkmingo sportinių automobilių gamintojo istorija.
Apie kurią visai neseniai buvo pasakota – garbingas pirmojo „Porsche“ automobilio jubiliejus buvo švenčiamas visame pasaulyje. Na, o birželio 8 dieną maždaug keturios dešimtys žurnalistų susirinko Lenkijos Silezijos regione – Vroclave pasiskirstėme komandomis po du, kurių kiekviena turėjo galimybę išbandyti mažiausiai tris skirtingus modelius kelyje, ir dar tiek pat – lenktynių trasoje.
„Porsche“ atstovai parengė visą savo automobilių gamą – nuo kupė, kabrioletų iki sportiškų universalų ir SUV. Ir jau kai sekasi, tai sekasi – penkių valandų, 300 kilometrų kelionei daugiausiai vingiuotais užmiesčio ir kalnų keliais loterijos būdu mums teko trys įspūdingi automobiliai: „911 Carrera GTS Cabriolet“ (450 AG, 550 Nm, 1515 kg, 4,3 sek. iki 100 km/val., maks. greitis 304 km/val.), hibridinis „Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo“ ir „Macan Turbo Performance“ (440 AG, 600 Nm, 4,4 sek. iki 100 km/val., maks. greitis 272 km/val.).
Taip jais ir važiavome kaip surašyta – pradžioje greituoju kabrioletu (na, iki visiškos laimės galėjo būti „Turbo“ versija, bet jau nereikia vyti likimo į medį), vėliau – neįtikėtinai greitu hibridiniu „Panamera“ – čia jau tapo akivaizdu, kad siauruose keliuose kur kas smagesnis mažasis modelis, bet ir su šiuo pagreitis buvo neįtikėtinas. Tiesa, tokį būtų geriau bandyti neriboto greičio vokiškuose autobanuose – juk kalbame apie solidaus dydžio (2350 kg svorio, 550 AG ir 770 Nm) automobilį, kuris pirmą 100 km/val. pasiekia vos per 3,5 sekundes, o maksimalus greitis siekia 310 km/val.
Į trasą atvažiavome su „Macan Turbo Performance“ – praktišku (tik, žinoma, nepigiu) automobiliu visiems gyvenimo atvejams. Bet visgi labai jau sunku pamiršti tą pirmąjį rytinį emocijų užtaisą su 911. Kurį dar labiau sužadino jau trasoje atlikta „Porsche 911 Turbo“ pagrečio rungtis ir slalomas su vikriaisiais „718 Boxter S“.
Be jų čia netrūko ir kitų pramogų – šonaslydis purvynėje su „Cayenne“, lenktynių trasos simuliatorius – gaila tik, kad prapliupusi liūtis nuplovė galimybes greitai įveikti vieną kitą Silezijos žiedo ratą, o anksti ryte laukė lėktuvas namo. Na, bet atsiminimų užteks ilgam – mažiausiai iki kito apvalaus gamintojo jubiliejaus.