Naujasis „Porsche" elektrinis universalas, kaip sako gamintojai, yra viduriukas tarp įprasto „Taycan" modelio sportiškumo ir „Cross Turismo" praktiškumo. Taupydamas jūsų laiką, galėčiau pasakyti, kad iš esmės jie ir skiriasi tik bagažine. Ir greičiausiai klysčiau.
Naujos formos
Suprantate, universalo kėbulas ir pritūpimai su „štanga" labai tinka „Taycan". Neseniai „Porsche" tokį ir pagamino, tačiau dėl mūsų pasaulį ištikusios SUV karštinės pakelė jį į viršų ir sudėjo plastikus, kurie turėtų apsaugoti jį nuo bekeles negandų. Apklausų nedariau, bet nemanau, kad elektromobilis, kurio kaina prasideda nuo 100 tūkst. eurų dažnai nurieda nuo kelio ir tylutėliai maudosi purvo voniose.
Laimei „Porsche" pristatė tokį patį, bet be pretenzijų į bekele ir pavadino jį „Taycan Sport Turismo". Po pirmo žvilgsnio mintyse įkyriai pradėjo skambėti viena iš „MC Hammer" dainų. Į pristatymą Italijoje gamintojas atvežė visą modelio gamą: nuo kuklaus 4S iki kaklą laužiančio „Turbo S". Jeigu kalbėtume tik skaičiais, tai ši paletė atrodytų taip: 408-761 AG ir iki 100 km/val nuo 4 iki 2,8 sekundės. Dar šiek tiek skaičių ir pereisime prie smagiosios dalies. Pilnai įkrautas „Taycan Sport Turismo" nuvažiuoja nuo 358 iki 498 kilometrų, priklausomai nuo modelio komplektacijos.
Charizmatiškas duetas
Bandymu metu spėjau pabandyti tik „Taycan Sport Turismo Turbo S" ir GTS versijas. Bet tai yra labai gerai, nes pirmasis modelis yra tikras, kaip sako prancūzai, creme de la creme: kainuoja daugiausiai, nuvažiuoja beveik toliausiai ir yra visa galva greitesnis už visus. Modelis turi net starto sistemą, kuri beveik 100 AG pakelia automobilio galią ir leidžia jam startuoti taip greitai, kai nepasiruošus galva trenkiasi į atlošą, o vaizdas per šoninius stiklus pradeda lietis beveik akimirksniu.
Tuo tarpu GTS modelis savo išvaizda ir galia spinduliuoja sportiškumu, bet „Taycan Sport Turismo Turbo S" savo dinamika nusileidžia. Tačiau tai tik viena medalio pusė. Mano bandytas raudonas modelis turi tai, ko iki šiol neturėjo joks „Taycan" elektromobilis.
Čia sumontuotas elektrochromatinis stogas, kuris gali tapti permatomas arba uždengti saulės šviesą vienu prisilietimu. Akys tuo vaizdu patikėti nenori, bet technologija tikrai veikia. Gamintojas pasakoja, kad taip pavyko sumažinti karščio patekimą į saloną keliolika procentų. Ir išties, įjungus matinį režimą salone gerokai sumažėja atspindžių, tačiau pajausti šešėlio vertą vėsą šiek tiek užtrunka. Be jokios abejonės šią funkciją geriau pamatyti pačiam nei keliskart skaityti, todėl kviečiu pasižiūrėti reportažą iš Sardinijos salos.