„Octavia“ – svarbiausias „Škoda“ modelis, rinkoje pasirodęs 1996 m. Tuomet tai buvo pirmasis visiškai naujas šios markės automobilis, sukurtas po to, kai Čekijos gamintojas perėjo į „Volkswagen“ grupės rankas. Jo pavadinimo kilmė – lotyniškas žodis „octo“, reiškiantis skaičių 8. Taip tarsi įprasminamas faktas, kad „Octavia“ buvo aštuntas „Škoda“ modelis po II-ojo pasaulinio karo.

Per pastaruosius 17 metų čekai pardavė 9,1 mln. automobilių, iš kurių apie 41 proc. sudarė „Octavia“ (3,7 mln. vnt.). Akivaizdu, kad „Octavia“ buvo reikšmingiausias faktorius, padėjęs kompanijai iš Centrinės ir Rytų Europos regiono automobilių gamintojo tapti tarptautiniu žaidėju. Pernai šio populiariausio 117 metų istoriją skaičiuojančios markės modelio dalis buvo apie 44 proc. visų „Škoda“ pardavimų.

Kad ir kiek liaupsių iki šiol būtų prisiklausę čekai, itin arši konkurencija kompaktinių automobilių rinkoje neleidžia užsnūsti ant laurų – pirkėjai iš šio segmento mašinų nori vis daugiau.

Nuo 1996 m. „Octavia“ buvo vertinamas kaip automobilis, siūlantis universalumą, funkcionalumą, erdvumą, nesenstantį dizainą ir gerai išlaikomą vertę, t.y. vidutinės klasės privalumus už kompaktinės klasės kainą. Šį pavasarį Lietuvoje debiutuoja trečios kartos „Octavia“, su kuria „Škoda“ tikisi pratęsti šio modelio sėkmę.

Kėsinasi į didesnių automobilių teritoriją

Naujoji „Octavia“ tapo pastebimai didesnė. Matmenų augimas buvo neišvengiamas – pernai „Škoda“ gamą papildė „Rapid“, kuris dydžiu yra panašus į pirmąją „Octavia“.

Kaip ir naujieji „Volkswagen Golf“, „Audi A3“ ir „Seat Leon“, „Octavia“ sukurta pagal „Volkswagen“ grupės platformą MQB, tačiau tai nereiškia, kad šis ketvertukas skiriasi tik kėbulo formomis. Beveik 4,66 m ilgio ir 1,81 m pločio naujoji „Octavia“ yra 9 cm ilgesnė ir 4,5 cm platesnė už ankstesnės kartos modelį, automobilis gali pasigirti beveik 2,69 m ilgio (+10,8 cm) važiuoklės baze, kurią „Škoda“ vadina ilgiausia klasėje. Nors automobilis pristatomas kaip kompaktinis ir turėtų konkuruoti su tokiais modeliais kaip „Ford Focus“, „Opel Astra“ ir „Golf“, pavyzdžiui, nuo vidutinės klasės atstovo „Ford Mondeo“ čekų hečbekas yra tik 12,5 cm trumpesnis. Tad naujosios „Octavia“ kūrėjai dar kartą pademonstravo, kaip įmanoma išaugti savo klasės marškinėlius.

Dizainas tapo toks, kad įtiktų tiek racionaliai mąstančiam lietuviui, tiek ir pinigais besižarstančiam kinui. Nors bendrai jis atrodo kaip didesnis „Rapid“ brolis, atidžiau pažvelgus, galima rasti ir keletą įdomių akcentų. Pavyzdžiui, iš 19 brūkšnių sudarytos variklio grotelės tapo ne tik didesnės, tačiau jų motyvas tarsi susijungia su priekiniais žibintais, kuriuose galima įžvelgti šviečiančius mažus brūkšnelius. O iš galo naujoji „Octavia“ gali kelti prisiminimus apie senesnės kartos „Audi A4“, tokį įspūdį sudaro automobilio formos ir ypač - galinių žibintų dizainas.

„Octavia“ iš profilio atrodo kur kas atletiškiau, galinė dalis suformuota taip, kad atrodytų kaip kupė ar sedanui artimesnis variantas, bet ne hečbekui. Apskritai, iš šalies „Octavia“ neatrodo tokia didelė, kaip yra iš tiesų.

Tarsi gerai pasiūtas kostiumas

Jeigu vizualiai „Octavia“ neatrodo itin padidėjusi, tikrąjį skirtumą pajusite atsidūrę salone. Papildomi centimetrai daugiausiai privalumų suteikė gale sėdintiems keleiviams – čia erdvės trūkumu galės skųstis tik neturintieji sąžinės. Nors standartinės bagažinės talpa padidėjo tik 5 litrais, iki 590 l, vis dėlto nulenkus galines sėdynes bagažo erdvė išauga iki 1580 l, t.y. 125 l daugiau nei pirmtakas. Tiek daug netalpina net kai kurie vidutinės klasės automobiliai, pavyzdžiui „Mondeo“ bagažinė – 528 l.

„Naujojoje „Octavia“ jautiesi panašiai, tarsi dėvėtum gerai pasiūtą kostiumą. Viskas tinka ir pats jautiesi puikiai. Automobilis suteikia vertės ir solidumo įspūdį, nors ne kiekvienas to tikisi iš šio segmento“, – teigė „Škoda“ vyr. dizaineris Jozefas Kabanas.

Medžiagų kokybė nepalyginamai geresnė nei „Rapid“, tačiau galvos neapleidžia mintis, kad ji vis tiek yra žingsniu žemiau nei naujausi „Volkswagen“ modeliai. Patiko naujo stiliaus vairaratis – jis patogios formos, o ir mygtukai išdėstyti kuo aiškiausiai. Tokį pat gerą įspūdį paliko ir informacinės-pramoginės sistemos su lietimui jautriu ekranu valdymas. Nors grafikos įmantrybėmis sistema ir nepribloškia, tačiau šiuo atveju kur kas svarbiau yra patogumas – didelės piktogramos, logiškai sudėlioti mygtukai iškart padeda jaustis kaip namie.

Skirtingi važiavimo režimai

Pirkėjams Lietuvoje bus siūlomos 6 versijos: keturi benzininiai TSI ir du dyzeliniai TDI varikliai. Gamintojų teigimu, lyginant su pirmtaku, šis modelis bus iki 23 proc. ekonomiškesnis. Naujai sukurti varikliai ir sumažintas svoris – svarbiausios mažesnių degalų sąnaudų priežastys. Nepaisant padidėjusių išmatavimų, trečios kartos „Škoda“ bestseleris yra iki 102 kg lengvesnis už pirmtaką. Tą nulėmė panaudotos lengvasvorės medžiagos – aliuminis važiuoklėje, tvirtas plienas, lengvesni varikliai ir kt.

Visi benzininiai varikliai bus keturių cilindrų, turbininiai, su tiesiogine degalų įpurškimo sistema. Bazinė naujosios „Octavia“ versija bus su 1.2 TSI, 85 AG, 160 Nm varikliu ir 5 laipsnių mechanine pavarų dėže. Žadama, kad šios „Octavia“ degalų sąnaudos bus 5,2 l/100 km. Taip pat bus siūlomas galingesnis variantas – 1.2 TSI, 105 AG, 175 Nm. Trečiuoju pasirinkimu taps 1.4 TSI, 140 AG, 250 Nm variklis, o galingiausia benzininė versija bus su 1.8 TSI, 180 AG, 250 Nm agregatu. Su 7 laipsnių automatine DSG transmisija komplektuojamo modelio vidutinės degalų sąnaudos bus 5,7 l/100 km.

Dyzelinių variklių gamoje – 1.6 TDI,105 AG, 250 Nm ir 2.0 TDI, 150 AG, 320 Nm variantai. Vėliau pasirodys ir sportiška „Octavia RS“ bei dujomis varomas automobilis.

Automobilio pristatyme Portugalijos pietuose išbandėme dvi galingiausias „Octavia“ versijas: dyzelinę 2.0 l, 150 AG ir benzininę 1.8 l, 180 AG.

Kokios važiavimo savybės? Šimtu kilogramų palengvėjęs automobilis sukurtas pagal MQB platformą, o bandyti naujieji „Golf“ ir A3 paliko itin gerą įspūdį, tad lūkesčių kartelė aukštai keliama ir populiariausiam „čekui“.

Nesvarbu, kad automobilis ir padidėjo, tačiau važiavimo savybės dėl to nenukentėjo, galima sakyti, kad jis kelyje tapo tvirtesnis. Nors „aštresniu“ valdymu jis ir neprilygsta minėtiems kolegoms iš „Volkswagen“ grupės, vis dėlto kelyje jis nenuvilia. Triukšmas iš variklio skyriaus yra geriau prislopintas, tačiau garsų iš po ratų galėtų būti ir mažiau. Mūsų išbandytas „dyzelis“ atrodo geriausias pasirinkimas – jis turi 10 AG daugiau už pirmtaką, yra pakankamai žvalus dėl 320 Nm sukimo momento, kuris pasiekiamas jau esant 1750 aps./min., o šios versijos vidutinės degalų sąnaudos, jei tikėsime „Škoda“, turėtų būti 4,5 l/100 km.

Pirmą kartą „Škoda“ automobilyje įdiegta važiavimo režimų pasirinkimo galimybė. Vairuotojui siūlomi „Normal“, „Sport“, „Eco“ ir „Individual“ variantai, kurių pavadinimai kalba patys už save. Apie dinamišką važiavimą bus galima pakalbėti tuomet, kai pasirodys sportiška RS versija.

Automobilis atitinka tai, kam ir yra sukurtas – patogus, maloniai rieda ir yra stabilus. Panašu, kad tai yra arti idealo, jeigu kalbėsime apie kasdienius automobilius.

Perkamas protu, o ne širdimi

Koja kojon su laiku žengianti „Octavia“ tampa ne tik puikiai kasdienėms reikmėms tarnaujančiu automobiliu, bet gali tapti ir naujausių technologijų pavyzdžiu. Pirkėjai galės rinktis tokią įrangą kaip prisitaikanti pastovaus greičio palaikymo sistema, sumani ilgųjų šviesų perjungimo sistema, kelio ženklus atpažįstantis radaras, automatinė automobilio pastatymo sistema ir kt. Žinoma, visa tai – už papildomus pinigus.

„Octavia“ dar kartą patvirtina „Škoda“ šūkį „Simply Clever“. Kompanija aibę naujų funkcijų pateikė kartu su „Rapid“ modeliu, o dauguma jų bus prieinamos ir „Octavia“ pirkėjams. Pavyzdžiui, standartinėje įrangoje bus ledo grandiklis, kuris turės savo vietą – prie degalų bako dangtelio. Tai reiškia, kad radus apšalusį automobilį, vairuotojui nebereikės brautis į saloną ir galvoti, kur mėtosi grandiklis. Dar viena įdomybė – kišenės po priekinėmis sėdynėmis, kuriose galima laikyti liemenę ar dar ką nors. Be to, vairuotojai bagažinėje ras dvipusį – guminį ir medžiaginį – kilimėlį.

Naujoji „Octavia“ demonstruoja, kad „Škoda“ nebėra ta biudžetinė markė, kokia buvo anksčiau. Nepaisant to, tai turbūt geriausias pavyzdys, kai reikia iliustruoti „kainos ir kokybės“ santykį. Akivaizdu, kad „Octavia“ ir toliau išliks automobiliu, kuris perkamas protu, o ne širdimi. Bet kas sakė, kad tai blogai?

Čekų pasididžiavimas tarsi pereina į aukštesnį lygį siūlydamas modernesnį dizainą, kokybiškesnes medžiagas, tačiau svarbiausia – jis neprarado svarbiausių ankstesnių kartų modelių savybių, kurios užkėlė jį į Olimpą. Jis toks pat praktiškas, dar erdvesnis, siūlantis naujus sprendimus, tad nieko keisto, kad ir jo pradinė kaina šiek tiek išaugo. Lietuvoje bazinė trečios kartos „Škoda Octavia“ kainuos nuo 48 350 Lt.

Jau vasarą pasirodys ir „Octavia Combi“ – šis universalas kartu su hečbeku buvo pristatyti kovo pradžioje Ženevos automobilių parodoje.

„Škoda Octavia“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1968 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 110 kW/150 AG/3500-4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 320 Nm/1750-3000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė DSG
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4659 mm
Plotis: 1814 mm
Aukštis: 1461 mm
Važiuoklės bazė: 2686 mm
Prošvaisa: 139 mm
Svoris: 1350 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 8,6 sek.
Maksimalus greitis: 215 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,5 l/100 km
CO2 emisija: 119 g/km
Bagažinės tūris: 590/1580 l
Kaina: nuo 71 920Lt (bazinė versija – nuo 48 350 Lt)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (122)