Žinoma, neturiu teisės iš anksto abejoti, kad indų automobilių dizaineriams nebūtų pavykę nupiešti dailių formų automobilio, bet žinomas dizaineris Giorgetto Giugiaro, kuris ir sukūrė šio automobilio išvaizdą, įtikina kur kas labiau. Beje, tai ne pirmasis maestro G. Giugiaro sukurtas „SsangYong“ modelis – dar 2010 metais jo studijoje gimė naujojo „Korando“ automobilio išvaizda, kuriuo taip pat prekiaujama Lietuvoje.
Tad galima pamiršti tuos laikus, kai šios visureigiuose besispecializuojančios korėjietiškos markės automobilių išvaizda pelnytai buvo laikoma vienu dideliu nesusipratimu. Ir nors naujasis „Tivoli“ taip pat tikriausiai nepretenduotų į „Metų dizaino“ titulą, bet įsimenamų bruožų jam netrūksta.
Aišku, žvelgiant į jį galima rasti ir „Range Rover Evoque“, „Kia Soul“, „Suzuki Vitara“ ar kitus automobilius (priklausomai nuo fantazijos) primenančius štrichus, tačiau pilku automobilio pavadinti neišeina. Tikriausiai ne veltui net ir viename iš straipsnių apie šių metų Ženevos automobilių parodos naujienas, pagrindinėje nuotraukoje puikavosi būtent „Tivoli“ – buvo malonus netikėtumas išvysti šį įdomiai atrodantį automobilį.
Du drakonai prieš konkurentus Lietuvoje
Todėl kai sužinojau, kad Lietuvoje vėl pradėta prekiauti šiais dviejų drakonų (taip iš korėjiečių kalbos verčiamas „SsangYong“ pavadinimas) markės automobiliais, buvo dvigubai įdomiau išbandyti naująjį „Tivoli“. Tuo labiau, kad jo laukia tikrai didelė konkurencija mažųjų B klasės SUV automobilių segmente – tai ir „Opel Mokka“, „Renault Captur“, „Nissan Juke“, „Peugeot 2008“ ar tas pats „Kia Soul“ bei daugelis kitų, lyg rudeniniai grybai dygstančių naujų SUV automobilių.
Žvelgiant į automobilį iš priekio jis iš tiesų šiek tiek primena britų „Range Rover“ markės modelius, gale per vidurį sumontuotas rūko žibintas taip ir prašosi, kad automobilių tobulintojų kompanija jį pakeistų išmetimo sistemos antgaliu.
Be to, automobilis gali turėti dviem skirtingomis spalvomis nudažytą kėbulą, taip pat visi modeliai komplektuojami su plastikiniais slenksčių ir ratų arkų apvadais. Žinoma, kaip dažniausiai nutinka, dizainerių polėkiai prasilenkia su realybe – šiam automobiliui 16 colių ratlankiai atrodo gana maži, tad čia kur kas labiau tiktų 18 colių ratai, kuriuos tektų užsisakyti papildomai.
Salone randu ir minkšto plastiko detalių, o prie surinkimo kokybės prisikabinti sunku – vertinant šios klasės automobilių standartais, jis tikrai kokybiškas ir erdvus. Taip pat nors reguliuojamas tik vairo aukštis, patogią sėdėjimo padėtį rasti nesunku, oda aptrauktas vairas patogus paimti, o plokščia apatinė vairo dalis primena, kad tai – stilingas miesto automobilis.
Tylus, bet negreitas
Iš papildomų privalumų – šildomos sėdynės ir vairas, elektriniai langai, dviejų zonų klimato kontrolė, multimedijos sistema su 7 colių lietimui jautriu ekranu, USB ir net HDMI jungtys – tai būtini šiuolaikinio automobilio atributai ir šaunu, kad jie čia yra. Tiesa, avarinio stabdymo ar juostos palaikymo sistemų nėra, bet sumontuotos 7 saugos pagalvės, o aktyvia sauga rūpinasi ESP sistema. Taip pat atstovai žada, kad ateityje galima bus užsisakyti „TomTom“ navigacijos sistemą, kuri kol kas Lietuvoje nesiūloma.
Nustebino prietaisų skydelio viršuje išvedžioti kontūrai, kur būtų logiška rasti papildomą dėtuvę. Deja, bet jos čia nėra – gal kompanijos ekonomistai sutaupė? Nors šiaip vietos pasidėti daiktams salone užtektinai – yra dėtuvė įprastoje vietoje priešais priekinį keleivį, virš jos – niša smulkiems daiktams, dar viena dėtuvė sumontuota tarp priekinių sėdynių, į visų durelių kišenes tilps po 1,5 l butelį.
Ant galinės sėdynės vietos dviem keleiviams daugiau nei pakankamai, taip pat automobilis turi stebėtinai didelę bagažinę – gamintojo teigimu, ji yra didžiausia savo klasėje ir talpina 423 litrus. Nulenkus antros eilės sėdynes į ją tilps 1115 litrų, nors grindys bus nelygios.
Pradėjęs važiuoti atkreipiu dėmesį, kad stabdžiai itin jautrūs – tai ne trūkumas, bet reikalauja įpratimo. Taip pat bandytas benzininis modelis sufleravo, kad aktyviai stabdžiais naudotis nereikės – 1.6 l/128 AG ir 160 Nm variklis veikia itin flegmatiškai ir automobilis bėgėjasi lyg gerai privalgęs korėjietiškų virtinių. Tad net ir gręžiant variklį iki raudonos apsukų zonos, kažkokio didesnio pagyvėjimo taip ir nesulaukiau – dažnai važinėjantiems užmiestyje tokio variklio nerekomenduočiau.
Dar nustebino itin trumpos pavaros – mieste 5 pavara laisvai galima važinėti neviršijant 50 km/val., o dažnai galima jungti net šeštą pavarą (automobilis siūlomas su šešių pavarų mechanine greičių dėže arba 6 greičių „Aisin“ automatine dėže). Taip pat įpratimo reikalauja ilga sankabos pedalo eiga – tandeme su trumpomis pavaromis ilgainiui toks trūkčiojantis pajudėjimas ir itin dažnas pavarų perjungimas ima varginti.
O prie privalumų galima paminėti variklio darbo garsą – laisva eiga motoras veikia itin tyliai ir be vibracijų.
Mažesnės nei nurodytos degalų sąnaudos
Ir nors „Tivoli“ – ne itin greitas automobilis, bet mieste pavyko pasiekti 7,9 l/100 km degalų sąnaudas – gamintojas nurodo, kad čia jos turėtų būti 8,2 l/100 km. Žinoma, galiu remtis tik kompiuterio duomenimis, bet labai reta išimtis, kada degalų sąnaudos būna mažesnės nei nurodo gamintojas.
Akivaizdu, kad prie ekonomijos prisidėjo ir galimybė anksti pradėti važiuoti aukščiausia pavara, ir gana tikroviški skaičiai techniniuose duomenyse – matyt, „SsangYong“ gamintojas dar nesugadintas konkurencinės kovos ir neišmoko sukčiauti, pateikdamas tokias sąnaudas, kokias nerealu pasiekti važinėjant realiomis sąlygomis.
Galima tik spėlioti, kad dyzelinis modelis, kurio Lietuvoje kol kas nėra, būtų žvalesnis – nors toks 1.6 l motoras pasiekia tik 115 AG, jo 300 Nm sukimo momentas turėtų būti smagesnis bėgėjantis. Tačiau, be jokių abejonių, abu modelius galima būtų pagirti už komfortiškai suderintą važiuoklę – galima drąsiai ir beveik nemažinant greičio lėkti tiek duobėtais keliais, tiek ir žvyrkeliais – retu kitu kompaktiniu miesto SUV, išskyrus nebent didesnį „Dacia Duster“, tokią užduotį atliksi nejausdamas sąžinės priekaištų dėl mažą eigą turinčios ir pasigailėjimo maldaujančios važiuoklės.
Bandytas modelis turėjo tik priekinius varančiuosius ratus – skirtingai nuo kai kurių konkurentų, „Tivoli“ galima užsisakyti ir su visų varančiųjų ratų pavara, kuriame iki 50 procentų sukimo momento gali būti perduodama galiniams ratams. Be to, jei įprastame modelyje priekyje sumontuota „McPherson“ tipo pakaba, o gale – torsioninė svirtis, modeliai su 4WD sistema gali pasigirti galine daugiasvirte pakaba.
Žinoma, komfortiška važiuoklė nėra geriausias pasirinkimas greičiausiai įveikti posūkius, taip pat tam nepadeda ir greitai posūkyje slysti pradedančios korėjietiškos „Nexen“ padangos, bet ji tikrai puikiai susitvarko su kasdienėmis užduotimis, o komfortiškas suderinimas atperka nedidelius kėbulo svyravimus.
Ir kas bene labiausiai nustebino – skirtingi vairo sistemos darbo režimai, tiksliau, taip kaip jie suderinti – galėtų pasimokyti ne tik didžiausias korėjiečių automobilių gamintojas „Hyundai“, bet ir kiti šios klasės automobilių gamintojai.
Galima pasirinkti sportišką, įprastą ir komfortišką režimus – net ir važiuojant pastaruoju, vairo sistemos darbas nėra pernelyg suglebęs, o automobilis tiksliai klauso vairo komandų. Tiesa, vairo stiprintuvo veikimo režimų perjungimo mygtukas gana keistoje vietoje centriniame skydelyje, taip pat režimai perjungiami su gana dideliu uždelsimu.
Netoliese yra ir kelionės kompiuterio perjungimo mygtukas, taip pat atskiras klavišas skydelio apšvietimo spalvų keitimui – keista matyti tokioms mažareikšmėms funkcijoms skirtus mygtukus bene pagrindinėje vietoje, bet palikime tai korėjietiško automobilio keistenybėms.
Do I love it?*
Atsiprašau dėl anglų kalbos, bet pasak „SsangYong“ rinkodarininkų, maždaug I love it turėtų reikšti iš galo perskaitytas „Tivoli“ pavadinimas. Žinoma, testo metu didelė aistra neįsižiebė, bet negali nepripažinti, kad automobilis simpatiškas, siūlo gana originalius apdailos variantus, o jo salonas praktiškas ir erdvus.
Bet atsiverskime kainoraštį – gal didesnė meilė suliepsnos, pamačius kainas? Visgi atrodo, kad nelabai. Pigiausias benzininis „Crystal“ komplektacijos modelis kainuoja 14 tūkst. 290 eurų, antros ir geriausios „Quartz“ įrangos automobilis atsieis 16 tūkst. 590 Eur. Jei norėsite „automato“, toks kainuos mažiausiai 18 tūkst. 290 Eur.
Dyzelinė „Crystal“ versija kainą kilsteli iki 18 tūkst. 590 Eur, o geriausios komplektacijos „dyzelis“ su automatu ir visų varančiųjų ratų pavara – iki 20 tūkst. 990 eurų. Dar papildomai reikės primokėti 650 eurų, jei norėsite dviem spalvomis dažyto kėbulo, o kontrastinių spalvų salono su odiniais sėdynių apmušalais kainos kol kas nėra žinomos.
Daug? Išties nemažai. Bet originalusis „Kia Soul“ dar brangesnis, tuo tarpu rinkoje seniai įsitvirtinusių „Juke“, „Captur“ ar „Mokka“ kainos panašios. Tad esant tokiai situacijai, kai pinigai nesušildo jausmų, susiklosto dvejopa situacija.
Iš vienos pusės – gana originalus, į jauną pirkėją orientuotas retos markės automobilis, turintis pakankamai erdvų ir kokybišką saloną. Iš kitos – ar daug kas ryšis (tuo labiau Lietuvoje) pirkti naują rinkoje modelį už panašią kaip pripažintų gamintojų modeliai kainą? Panašu, kad be geros nuolaidos didelės meilės nebus.
* Ar aš jį myliu? angl.
Įvertinimas 7/10
„SsangYong“ vizitinė kortelė
Variklio darbinis tūris 1597 cm³
Degalai benzinas
Galia 94 kW/128 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas 160 Nm/4600 aps./min.
Pavarų dėžė 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai priekiniai
Ilgis 4195 mm
Plotis 1795 mm
Aukštis 1590 mm
Važiuoklės bazė 2600 mm
Svoris 1270 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val. -
Maksimalus greitis 170 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos 6,4 l/100 km
CO2 emisija 154 g/km
Bagažinės tūris 423/1115 litrai
Kaina 16 tūkst. 590 eurų (bazinė versija – nuo 14 tūkst. 290 eurų)