Kad ir kaip banaliai tai skamba, tačiau saulės spinduliais apgaubtas elektromobilis Vltavos upės vagoje atrodė kaip originali, dirbtiniu intelektu sugeneruota užklausa, o ne vaizdas, kuriuo galėtumei mėgautis bent jau porą valandų. Juk tokios idėjos paprastai būna įgyvendinamos labai retai, vien dėl organizatorių sprandą slegiančių kaštų.
Vis dėlto, kad ir kaip stipriai norėjosi žvalgytis į Prahos senamiesčio panoramą bei Vltavos upę kertančius tiltus, tačiau „Porsche“ atstovai į Čekijos sostinę pakvietė ne tam, kad pusdienį praleistume laive, it būtume iš Saudo Arabijos atvykę turistai. Į Čekiją atvykome tam, jog sužinotume kuriose srityse atnaujintas modelis tapo pranašesnis už savo pirmtaką.
Tinkamesnis Lietuvos klimatui
Formaliai – tai tik atnaujintas „Porsche Taycan“, tačiau bendrovės atstovai atvirai pripažįsta, jog atliktų pokyčių gausa buvo tokia didelė, jog jį drąsiai galėtume vadinti naujos kartos modeliu, mat svarbiausi patobulinimai buvo atlikti ten, kur paprastai daugelis vairuotojų nebando kaišioti pirštų.
Žvelgiant iš kiekvieno elektromobilio vairuotojo perspektyvos – svarbių pakeitimų yra keletas. Vienas iš jų – gerokai efektyvesnis baterijos temperatūros valdymas.
Pastarasis pokytis yra kaip niekada aktualus norint „Taycan“ eksploatuoti mūsų šalies keliuose, mat anksčiau norint išgauti maksimalų baterijos įkrovimo efektyvumą, iš pradžių reikėdavo pasiekti bent 36 laipsnių baterijos temperatūrą, tačiau atnaujintame modelyje šis rodiklis sumažėjo iki vos 15 laipsnių. Galite tik įsivaizduoti kaip vėlyvą rudenį, žiemą ir ankstyvą pavasarį sumažės baterijos įkrovimo nuostoliai, o pačios baterijos įkrovimas dažniau vyks didesne sparta.
Jeigu jau palietėme baterijos įkrovimo spartos temą – čia atnaujintas „Taycan“ turėtų kaip reikiant pradžiuginti, mat maksimali įkrovimo spartos kreivė taip pat ženkliai šoktelėjo į viršų.
Skaitydami gamintojo brošiūrą pamatysite, jog maksimali baterijos įkrovimo galia sieks net 320 kW (50 kW daugiau), tačiau didesnę svarbą čia atlieka ne maksimali įkrovimo galia, o kaip ilgai ji sugeba išsilaikyti.
Esant idealioms sąlygoms, vidutinė 300 kW baterijos įkrovimo sparta bus pasiekiama 10 – 50 proc. diapazone. Apskritai, suradus atitinkamo galingumo įkrovimo stotelę, baterijos įkrovimas nuo 10 iki 80 proc. truks tik 18 minučių.
Keli, bet skirtingi prioritetai
Vargu ar sugebėsiu nustebinti ilgamečius „Porsche“ sekėjus patvirtinęs, jog bendrovės inžinieriai kurdami automobilius dinamikai skiria didžiulį prioritetą. Nesvarbu ar tai būtų didysis „Cayenne“ visureigis ar kompaktiškas 718 kupė.
„Porsche Taycan“ atveju, inžinieriams teko prioritetų sąrašą šiek tiek pakoreguoti, mat elektromobiliai reikalauja išspręsti eilę skirtingų rebusų, kurie turi tiesioginės įtakos nuvažiuojamam atstumui – kriterijui, kuris yra vienas svarbiausių elektromobilių rodiklių.
Žvelgiant į inžinierių pademonstruotą diagramą buvo aiškiai matyti, jog didžiausias dėmesys buvo skiriamas elektromobilio efektyvumui. Iš visų automobiliui tobulinti skirtų lėšų, net 29 proc. buvo skirta siekiant surasti priemonių, kurios leistų pagerinti elektromobilio efektyvumą. Viso to rezultatas – 34 proc. didesnis nuvažiuojamas atstumas.
Kaip gerą pavyzdį „Porsche“ pateikė ne pačią silpniausią „Turbo S“ versiją. Anksčiau šis modelis su pilnai įkrauta baterija galėjo nuvažiuoti iki 467 km atstumą, dabar – 678 km. Šį ženklų prieaugį „Porsche“ inžinieriams pavyko pasiekti į pagalbą pasitelkus keletą metodų: didesnė talpos baterija (+14 proc.), našesnis elektros motoras (+5 proc.), efektyvesnė elektros pavara ir iš naujo sukalibruota energijos rekuperacijos sistema (+4 proc.), svorio mažinimo priemonės ir aerodinaminių elementų optimizacija (+11 proc.).
Jeigu visi šie skaičiai nepadeda susidaryti bendro įspūdžio, leiskite pateikti praktinį pavyzdį. 1 247 kilometrų ilgio kelionės, iš Štutgarto į Barseloną, rezultatais.
Iki šiol gamintas modelis šį atstumą įveikė per 13 val. ir 39 min. Tuo tarpu atnaujintas modelis tą patį atstumą įveikė 39 min. greičiau, nes turėjo įkrovimo stotelėse sustoti rečiau. Vietoje 5 kartų, elektromobilis įkrovimo stotelėje stojo tik tris kartus. Galiausiai, abudu automobiliai Barseloną pasiekė su 20 proc. baterijos įkrovos likučiu.
Aktyvi pakaba nuspės vairuotojo veiksmus
Mažesnės energijos sąnaudos ir didesnis nuvažiuojamas atstumas yra šaunūs priedai, kuriuos tikrai įvertins ne tik esamų, bet ir būsimų „Taycan“ pirkėjai, tačiau vairavimo malonumą vertinantys vairuotojai teigiamai įvertins „Porsche“ progresą tobulinant aktyvios pakabos koncepciją.
Didžiausia naujovė yra tai, jog kiekvienas amortizatorius turi po atskirą hidraulinį siurblį, kuris kiekvieną ratą valdo atskirai, o ne kartu, vienu metu, kaip tai yra kituose automobiliuose.
Šūsnį skirtingų parametrų analizuojanti sistema kiekvieno amortizatoriaus veikimą valdo individualiai, o tai transformuojasi į ženkliai didesnį komforto lygį, tačiau geriausia yra tai, jog aktyvi pakaba nei kiek nepakenkė „Taycan“ atletiškumui – savybei, kuri tapo šio elektromobilio vizitine kortele.
„Porsche“ tvirtina, jog aktyvi pakabos sistema sugeba, iš dalies, paneigti elementarius fizikos dėsnius, mat brutalios akceleracijos, staigaus stabdymo ar agresyvaus įvažiavimo į posūkį metu automobilio kėbulas visada išlieka tiesus it styga.
Pirkėjų įvertinimas – teigiamas
Ištisus dešimtmečius „Porsche“ vaidmuo automobilių pasaulyje buvo labai aiškus, tačiau elektromobilumas, regis, tapo iššūkiu, kuriuo buvo pasinaudota kaip proga atverti naujus horizontus.
Dar prieš keletą metų „Taycan“ galėjo atrodyti kaip bandymas užpildyti aplinkosaugišką spragą modelių gamoje, tačiau pardavimų apimtys rodo, jog inžinierių pastangos ir išpildytos idėjos turi didžiulį pasisekimą.
„Porsche“ pagamino daugiau nei 100 000 „Taycan“ modelių, todėl aš labai nenustebčiau, jeigu atnaujintas modelis 200 000 ribą padėtų pasiekti dar greičiau. Greičiau negu pasirodys naujos kartos modelis.