Gamintojas giriasi, kad „Volkswagen Golf Variant“ modelis yra universalus ir praktiškas lyg šveicariškas peiliukas – kompaktiškas, bet galintis atlikti daug funkcijų. Iš tiesų tai tiesa, jei viena iš būtinų sąlygų – nedidelis automobilis. Kitu gi atveju už panašią ar mažesnę kainą (jos – apžvalgos pabaigoje) galima rasti ne vieną alternatyvą, pasižyminčią ne mažiau praktiškomis savybėmis ir didesnio tūrio bagažine. O man „Golf“ automobilis nors ir nėra kažkuo išskirtinis, bet jį vertinu dėl gerų važiavimo savybių ir nepriekaištingos ergonomikos. Tad buvo itin smalsu sužinoti kuo gamintojas sugebėjo paįvairinti jau penktą dešimtmetį („Golf“ yra mano bendraamžis, debiutavęs 1974 metais) skaičiuojančio modelio gamą.

Aukščiau

Žinoma, labiausiai tarp naujokų išsiskiria nedidelei bekelei pritaikytas „Alltrack“, labiausiai jo išvaizda patiko ir man. Jis turi 20 mm didesnę nei įprasto modelio prošvaisą (gamintojas konkrečių skaičių nenurodo, tad tik galima spėti, kad ji siekia maždaug 162 mm), standartinius 17 colių lietus ratlankius. Daugiau nei prošvaisa į akis krenta kėbulą juosiančios plastikinės durelių, ratų arkų ir slenksčių apsaugos, taip pat priekiniai ir galiniai buferiai su apsaugomis – be jokių abejonių šie padailinimai itin pagyvina automobilio išvaizdą. Ypatingai tai pasakytina apie galinę automobilio dalį, pradedant nuo centrinio statramsčio – dažnai universalų modeliuose ji atrodo itin nenatūraliai, lyg „priklijuota“ prie įprasto hečbeko kėbulo.

Vis dėlto tai tik įprastas ir didelių sąnaudų nereikalaujantis „tiuningas“ – kur kas svarbiau kas gi slypi po automobilio kėbulu. Visi „Alltrack“ automobiliai turi visų varančiųjų ratų „4Motion“ pavarą su bekelės režimo pasirinkimo galimybę (tiesa, pastaroji apsiriboja tik važiavimo nuokalne greičio palaikymu, ne taip jautriai veikiančiu akceleratoriumi ir vėliau suveikiančia ABS sistema). Visi varantieji ratai aktyvuojami pasitelkus 5 kartos „Haldex“ daugiadiskę hidraulinę sankabą, o sukimo momentas galiniams ratams (iki 100 proc.) perduodamas dar prieš praslystant priekiniams ratams – automobilio kompiuteris įvertina akceleratoriaus paspaudimo jėgą ir padidėjusį sukimo momentą bei galimą ratų praslydimą. Tuo tarpu riedant arba važiuojant nedidelėmis apsukomis varomi tik priekiniai ratai, taip užtikrinant mažesnes degalų sąnaudas.
Volkswagen Golf Alltrack

Taip pat didesniam pravažumui padeda ir elektroninė EDL sistema, imituojanti priekinės ir galinės ašių diferencialų blokavimą. Na, ir dar vienas privalumas – „Alltrack“ automobiliu galima vilkti iki 2000 kg sveriančią priekabą, į bagažinę kaip ir į kitų modelių „Golf Variant“ universalus tilps nuo 605 iki 1620 l.

Automobilis gali būti komplektuojamas su visiškai nauju „Golf“ gamoje 1.8 TSI 180 AG ir 280 Nm pasiekiančiu turbobenzininiu motoru arba vienu iš trijų – 1.6 l 110 AG, 2.0 l 150 AG arba 184 AG TDI varikliu. Gamintojo nurodomos benzininio motoro vidutinės degalų sąnaudos siekia 6,6 l/100 km, turbodyzelinių – 4,8-5,0 l /100 km. Galingiausi 180 AG ir 184 AG motorai ir benzininis variklis yra komplektuojami išskirtinai su 6 pavarų DSG dviejų sankabų greičių dėže.

Šiais automobiliais turėjome galimybę pravažiuoti nesudėtinga bekele. Tokios sąlygos dažnai pasitaiko norint pažliugusiu ir žemės ūkio technikos „patobulintu“ duobėtu keliuku pasiekti atokiau esančią sodybą, ežerą ar upę, tad „4Motion“ sistema čia tikrai pravers, kaip ir pagelbės važiuojant slidžia kelio danga asfaltuotu keliu. Bet, žinoma, į rimtą bekelę šiuo automobiliu lįsti neverta – tik šiek tiek didesnė nei įprasto lengvojo automobilio prošvaisa ir nenuolatinė visų varančiųjų ratų sistema bei pavaros palėtintojo trūkumas bus menki pagalbininkai, esant sudėtingesnėms sąlygoms.

Greičiau

O štai tiems, kurie ieško ne tik praktiškų savybių, bet ir galios, nuo dabar siūlomas 300 AG „Golf Variant R“ modelis. Nuo įprasto universalo jis skiriasi 20 mm žemesne ir standesne pakaba, automobilį galima atpažinti pagal kitoniško dizaino priekines grotelės, kitokius buferius su didelėmis oro paėmimo angomis ir oro sklaidytuvais, keturis išmetimo sistemos antgalius, 18 colių lietus ratlankius (papildomai galima užsisakyti 19 colių ratus).

Anksčiau teko bandyti įspūdingą „Audi RS4 Avant“ automobilį – neįtikėtinas jausmas skrieti galingu, bet praktiško universalo kėbulo automobiliu. Ir nors „Golf R Variant“ silpnesnis, bet kompaktiškam automobiliui 300 AG ir 380 Nm yra tikrai daug, o vingiuotoje trasoje jis netgi vikresnis už gerokai galingesnį pusbrolį.

Tad „Ascari“ lenktynių trasoje įveikiant posūkius gali pamiršti, kad važiuoji praktišku universalu – įspūdingas valdymas, sportiška pakaba ir nemaža galia yra veikiau ribojami vairuotojo, o ne automobilio galimybių. Žinoma, maksimaliai greitai įveikti posūkius padeda ir sumani visų varančiųjų ratų „4Motion“ pavara, taip pat padidinti automobilio įvairiapusiškumą galima užsisakyti adaptyvią DCC pakabą su specialiai šiam modeliui sukurtu „Race“ režimu, leidžiančiu automobiliui dar greičiau ir tiksliau įveikti trasą.

Be to, esant poreikiui galima visiškai atjungti stabilizacijos sistemą, taip pat naudotis pavarų perjungimo svirtelėmis prie vairo (variklis komplektuojamas su 6 greičių DSG automatine pavarų dėžė), taip vienu metu nuspaudus stabdį ir akceleratorių aktyvuoti greitą startą, leidžianti iki 100 km/val. įsibėgėti per gamintojo nurodytas 5,1 sek. ir pasiekti maksimalų elektroniką apribotą 250 km/val. greitį.

Ir visgi aš nesu vokietis – jei jau turėti tokį puikių savybių ir galios automobilį, norėtųsi labiau išskirtinio, o ne gana diskretiškai atrodančio automobilio universalo kėbulu. Nors ir negali nepripažinti, kad „Golf R“ savo klasėje yra unikalus ir vienintelis automobilis, kuriam išties tinka banalus posakis – ir į trasą, ir į sodą. Bet gal lietuviams būtent to ir reikia?
Volkswagen Golf R Variant

Toliau

O nepavėluoti į lėktuvą pravertė galingiausias gamoje turbodyzelinis 184 AG „Golf Variant GTD“ modelis. Tai jau 33 metus skaičiuojantis sportiškas modelis, varomas dyzelinu, tik pirmą kartą įkūnytas universalo kėbule (prieš tai buvo siūlomi tik hečbeko kėbulo GTD modeliai). Šis universalas pasižymi 15 mm žemesne sportiška pakaba, 17 colių ratlankiais, kitokiais bamperiais, chromo apdaila, dvigubu išmetimo sistemos antgaliu, sportiškomis sėdynėmis su tradiciniu GT modeliams languotu raštu. Ir „dyzeliukas“ tikrai nėra lėtas automobilis – iki 100 km/val. įsibėgėja per 7,9 sekundes, pasiekia maksimalų 231 km/val. greitį, o vidutiniškai sudegina tik 4,4 l/100 km (su automatine pavarų dėže – 4,8 l/100 km).
Volkswagen Golf GTD Variant

Automobiliai ne kiekvienam

Bene silpniausia visų šių išbandytų modelių vieta – kaina. Lietuvoje „Alltrack“ modelis kainuos nuo 28 872 eurų – palyginimui, pigiausias „Passat“ universalas kainuoja net 7000 eurų mažiau! Žinoma, reikia nepamiršti bazinėje komplektacijoje esančios visų varančiųjų ratų pavaros – vyresnysis brolis su „4Motion“ pavara yra 10 000 eurų brangesnis.

184 AG „Golf Variant GTD“ kainuoja nuo 30 043 eurų, dar 1900 eurų reiks primokėti jei norėsite automatinės DSG pavarų dėžės. Nieko keisto, kad kainų viršūnėje – galingasis „Golf Variant R“, kainuojantis nuo 41 430 eurų. Tačiau šis automobilis išties unikalus, kuriam praktiškų ir sportiškų savybių sinergija neprilygsta nei vienas konkurentas. Tad norint turėti išties išskirtinį „Golf“, teks papurtyti ir piniginę.

Įvertinimas: „Golf Alltrack“ 8/10, „Golf Variant R“ 9/10, „Golf Variant GTD“ 8/10