Vos pamačius automobilį galima pastebėti, kad priekis pasikeitė: priekiniai žibintai susiaurėjo, o buferio viršuje atsirado grotelės, kurios susijungia su esančiomis tarp priekinių žibintų. Automobilio gale pasikeitė tik galiniai žibintai, kurie it tarp kitko primena, kad modelis yra atnaujintas.
Pakeitimų nedaug, bet pakankamai
Nors modelis tapo šiek tiek didesnis: ilgis – 4904 mm, aukštis – 1990 mm, plotis – 1904 mm be šoninių veidrodėlių, kardinalių pokyčių „Multivan T6.1“ išorėje nepamatysite. Iš tiesų, mažai pasikeitė ir šio modelio interjeras – ant vairo atsirado daugiau mygtukų, padidėjo multimedijos ekranas bei dar vienas ekranas atsirado prietaisų skydelyje, tiesa, šį galima pasirinkti, kaip papildomą įrangą.
Vos įsėdę į automobilį įsijungiame muziką, patikriname multimedijos valdymą ir nusistatome navigaciją. Po kelių minučių, galime pasakyti, kad garsas sklindantis iš kolonėlių – malonus ir gana kokybiškas, o tai tik įrodo, kad automobilis sukurtas ne tik darbui, bet ir asmeninėms kelionėms. Multimedijos valdymas taip pat patogus ir lengvas, automobilio junglumui priekaištų taip pat neturėjome – susieti telefoną galima paprastai ir greitai. Navigacija irgi nenuvylė – veikė tiksliai ir „nesusimaišydavo“, kuriuo keliu važiuojame, jei šalia būdavo du lygiagretūs keliai ta pačia kryptimi.
Apie praktinį „Multivan“ panaudojimą, tikriausiai nė neverta kalbėti. Priklausomai nuo komplektacijos, „Multivan“ gali būti ne tik tinkamas pervežant didelių gabaritų krovinius, bet ir išvažiavus stovyklauti ar keliaujant. Jei pastaroji veikla – pagrindinė priežastis, kodėl domina „Multivan“, jį galima pasirinkti su staleliu bei sukamomis antros eilės sėdynėmis. Svarbu paminėti, kad tiek visos sėdynės, tiek staliukas turi bėgelius, todėl keleiviai gali susireguliuoti jų pozicijas, kaip patogu.
Patogus, stabilus, patikimas
Automobilio valdymas taip pat nustebino. Nors įsėdus kaip mat galima pajusti, kad „Multivan T6.1“ yra nemažas, jo valdymas ir elgesys ant kelio priminė lengvąjį automobilį. Dėl naujos vairo kolonėlės automobilis į vairo pasukimus reaguoja jautriau. Komforto T6.1 taip pat daugiau, pakaba gana minkšta, tačiau sukant posūkį, automobilis išlieka stabilus ir virsta nedaug.
Iš tiesų, gana nemažai atnaujinimų buvo įdiegta siekiant palengvinti vairuotojo darbą. „Multivan T6.1“ aprūpintas ne tik palaikymo tarp juostų ir ženklų atpažinimo sistemomis, bet ir tokiomis, kaip automobilio statymo padėjėju, kuris beveik be vairuotojo įsikišimo (žmogui tereikia perjungti pavaras ir stabdyti ar atleisti stabdį) gali pastatyti automobilį ne tik lygiagrečiai, bet ir į T formos stovėjimo vietą. Galima pasirinkti ir tai, priekiu ar galu, automobilis turėtų įvažiuoti į stovėjimo vietą.
Dar viena vairuotojo pagalbos sistema – šoninio vėjo asistentas. Ši pagalbos sistema padeda automobilį išlaikyti stabiliai tarp juostų, kai valdymą apsunkina atsiradęs šoninis vėjas. Ne ką mažiau naudinga vairuotojo pagalbos sistema – įspėjimas apie šone esančius objektus. Dėl aukšto automobilio kėbulo, šonuose esančius objektus pastebėti yra sunku, todėl ši vairuotojo pagalbos sistema praneša, jei kyla grėsmė atsitrenkti į šone esančią kliūtį.
Bene didžiausią įspūdį paliko pagalbos sistema padedanti judėti atgal, kai yra prikabinta priekaba. Jei priekabą galu reikia atstumti į siaurą vietą, vairuotojui dėl to vargintis beveik nereikia, tereikia nustatyti važiavimo kryptį ir automobilis pats priekabą nustums į vietą.
Daugiau pasirinkimo
Žinoma, atnaujinto modelio reikėjo ir norint pasiūlyti didesnę „Euro 6“ ekologijos reikalavimus atitinkančią variklių galią. Gamintojas siūlo 2 l darbinio tūrio dyzelinius variklius su turbokompresoriumi turinčius 66 kW, 81 kW, 110 kW ir 146 kW galią bei poruojamus su 5 ir 6 laipsnių mechanine bei 7 laipsnių automatine DSG pavarų dėže. 6 laipsnių mechaninė ir 7 laipsnių automatine DSG pavarų dėžė montuojama ir visais ratais varomose modelio versijose.
Tiesa, dar viena naujovė – „Multivan T6.1“ su elektros varikliu. Nors tokio pačiupinėti negalėjome, gamintojas pažadėjo, kad bus galima „Multivan“ versija su elektros varikliu turinčiu 82 kW ir 37,4 kWh bateriją.
Bandytas modelis turėjo 2 l turbodyzelinį variklį su 110 kW ir nors pats automobilis sveria daugiau nei 2 tonas, vidutinės degalų sąnaudos buvo 7,9 l/100 km. Tenka pripažinti, kad po pasivažinėjimo gana siauromis Amsterdamo gatvelėmis, tokie skaičiai maloniai nustebino.
Atnaujintas „Multivan“ Lietuvą pasieks šių metų pabaigoje.