Ir štai aš vienas pirmųjų Baltijos šalyse gavau progą išbandyti naujojo „Polo“ sportiškąją GTI versiją. Išbandyti ne bet kur, o Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojamose kasmetinėse žurnalistų lenktynėse. Dvi dienos, kelios dešimtys skirtingų greičio ruožų – nuo kartodromų, darbo rinkos mokymo centrų, miestų aikščių iki oro uostų – apleisto Latvijoje ir specialiai šiam renginiui porai valandų uždaryto Palangos oro uosto.
200 AG – tiek turi naujasis „Polo GTI“. Čia sumontuotas tokio paties darbinio tūrio kaip ir didesniajame „Golf GTI“ dviejų litrų variklis, tik pasiekiantis 35 AG mažiau – važiuodami greituose ruožuose jų pasigedome labiausiai ir neatrodo, kad padidinti galią bent iki vyresniojo brolio pajėgumo „Volkswagen“ sudarytų daug problemų ir išlaidų. O dar čia 320 Nm sukimo momentas – palyginti su praeitos kartos GTI, kuris turėjo 1.8 l motorą, jis didesnis net 70 Nm.
Ir tai užtikrina tiek geresnę dinamiką startuojant, taip pat ir greitesnę reakciją į akceleratoriaus paspaudimą kai jau važiuojama. Efektyviai startuoti padeda „Launch Control“ sistema – pasirenki sportišką važiavimo režimą, išjungi stabilumo kontrolę, vienu metu nuspaudi stabdžio ir akceleratoriaus pedalą ir lauki užgęstančių raudonų šviesų.
Po kelių startų supratau, kad numesti stabdžio pedalą reikia einant 59-ai sekundei – tą pusę sekundes sudvejojusi ir nuo pernelyg didelių apkrovų DSG dviejų sankabų transmisiją sauganti sistema kompaktišką hečbeką išsmūgiuoja į trasą finišo link lyg kamuoliuką beisbolo lazda. Fantastika – bėgėjimasis vyksta lyg iš natų, o daug vingių turinčiose trasose perjungti pavaras svirtelėmis prie vairo nėra nei laiko, nei noro: važiuojant sportiniu režimu, visada palaikomi optimalūs sūkiai, laiku jungiama tiek aukštesnė, tiek ir žemesnė pavara, tad net nekilo minčių, kad galėčiau tai atlikti geriau – kelis kartus pabandžiau ir pamiršau.
Ir dar fantastiškai tiksli ir aiškiai veikiant vairo sistema drauge su stangriai suderinta pakaba – vienas malonumas valdyti tokį automobilį daug posūkių turinčiuose greičio ruožuose. Žinoma, tik priekiniais ratais varomas „Polo“ turi sukibimo ribas, o ir padangos kentėjo ant nelygaus asfalto. Bet viskas vyksta aiškiai ir prognozuojamai – tokiu automobiliu važiuoti smagu ir gatvėje, ir lenktynių trasoje.
Todėl nieko keisto, kad po kelių metų dalyvavimo žurnalistų ralyje pasiekėme geriausią, penktą rezultatą, į priekį praleidę tik 400 AG „Audi RS3“, du 270 AG „Hyundai i30 N“ ir dar kolegą su „Colt“, bet čia jau koją pakišo klaidos.
Daugiau apie „Volkswagen Golf GTI“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.