Ar žmonės mokėtų fantastiškus pinigus už butą senamiestyje, jeigu jame nebūtų karšto vandens? Jeigu išvietė būtų lauke? Jei šildytis reikėtų anglimis? Žinoma, ne! Butai senamiestyje verti maišo pinigų tik todėl, kad už šimtamečių mūro sienų prieinami visi šiuolaikiško gyvenimo patogumai.
O gal sovietmečio daugiabučiuose reikėtų drausti naudotis internetu? Leisti žiūrėti tik nespalvotus televizorius, kurie rodytų tik Pervyj Baltiskij? Konfiskuoti iPodus ir palikti tik džeržgiančius radijo taškus? Kvaila mintis, tiesa?
Ačiū Dievui, tai suvokė ir „Volkswagen" ir pagamino XXI a. vabalą - „The Beetle". Pasiskolinę jau nukriošusio protėvio dvasią (pavadinkime tai įvaizdžiu), vokiečiai ryžtingu mostu nubraukė naftalinu pradvokusią praeitį ir pagamino tikrai šiuolaikišką automobilį.
Lietuvoje kol kas prekiaujama vienintele modifikacija su 1,2 litro 105 AG benzininiu varikliu, derinamu su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže. Norėtume daugiau arklių (pašėlti), norėtume dyzelio (taupyti), norėtume automatinės pavarų dėžės (atsipalaiduoti). Visa tai galėsime gauti, bet vėliau.
Kadangi mums į rankas pakliuvęs „The Beetle" nėra nei greičiausias, nei taupiausias, prieš paleisdami variklį, ramiai apsidairykime. Šis vabalas nėra boružėlė, tai - karkvabalis. Jis tikrai didelis, didesnis net už „Golf VI". Ir raumeningas. Stilingas ir prašmatnus.
Viduje vabalas erdvus ir prifarširuotas patogių dalykėlių. Gausiame bazinės įrangos sąraše randame daugiafunkcį oda aptrauktą vairą, pastovaus greičio palaikymo ir klimato kontrolės sistemas, šildomas priekines sėdynes, automatiškai tamsėjantį galinio vaizdo veidrodį ir daugybę kitų malonių smulkmenų. Trūksta tik statymo daviklių, kurie jums bus sumontuoti už 1309 litus įsigijus „technologijų paketą". Jį sudaro ne tik statymo, bet ir padangų slėgio davikliai, taip pat apie kliūtis priekyje ir gale įspėjanti garso sistema.
105 AG variklis skirtas kasdien važiuoti, tad adrenalino priepuolių jis nesukels. Važiuoklė sugeria ankstyvą pavasarį prasivėrusias kelio duobes, automobilis puikiai valdomas. „The Beetle" gana aukštas, tad vingiuotame kelyje šiek tiek šokčioja, o greitkelyje spustelėjus gerokai per 100 km/val. gaudo stipresnius vėjo gūsius. Bet vis tiek daug geriau, nei iš pradžių tikėjomės.
Naujasis „The Beetle" gerokai pranoksta pirmtaką „New Beetle". Pastarasis pradėtas gaminti 1998-aisiais ir buvo skirtas senstelėjusiems, bet prakutusiems legendinio vabalo gerbėjams. Nors pasaulyje sulaukė milijono pirkėjų, tai buvo tik prasta legendos replika. O dar ta juokinga šalia vairo pritvirtinta vazelė su plastikine gėle...
Laimė, „Volkswagen" baigė seilėtis ir pagamino patogų ir gerai važiuojantį automobilį. Protingas sprendimas. Juk niekas nepirktų buto senamiestyje, jei reikėtų miegoti ant grindų pasiklojus šieno.
VW THE BEETLE 1.2 TSI SPECIFIKACIJA
SKAIČIAI
1197 cm3, 4 cilindrai, priekiniai varantieji ratai, 105 AG, 175 Nm, 5,9 l/100 km, 137 g/km CO2, nuo 0 iki 100 km/val. per 10,9 sekundės, 180 km/val., 1199 kg
KAINA
Nuo 61 905 litų
NUOSPRENDIS - 8
Vokiškos kokybės šiuolaikiškas ir patogus automobilis, apgaubtas legendinio protėvio aura.
KONKURENTAS - FIAT 500
Tai - mažesnė itališka alternatyva retro stiliaus gerbėjams. Vokiška kokybė ir komfortas nugali.