„TopGear“ apdovanojimų 2016“ nominacijų nugalėtojus renka tarptautinė komisija, į kurią narius delegavo visos trys Baltijos valstybės. Ją sudaro „TopGear“ žurnalo redakcijų nariai, „TopGear“ skelbtą konkursą atskirose šalyse laimėję skaitytojai, DELFI ir kitų informacinių portalų žurnalistai bei į kelionę pakviesti automobilių pasaulio entuziastai.
Visi skaitantys „TopGear“ puikiai žino, kad šios komandos vertinimo kriterijai – netradiciniai. Automobiliams balai suteikiami remiantis žurnale nuo seno taikoma gėrio ir blogio skale: 1 balas reiškia, kad „Automobilis nepasiekė kelionės tikslo, pakeliui užsidegė“, o aukščiausias, 10 balų įvertinimas – „Tobulybė. Nereikia nieko aiškinti. Paaukokite savo inkstą, parduokite vaikus“.
Tačiau išties komisijos nariai remiasi ne tik emocijomis, bet ir savo ilgamete patirtimi.
Ilmaras Likumas, „TopGear“ Latvia“ vyriausiasis redaktorius, sako, kad geras automobilis, vertinant šio kultinio žurnalo principais, nėra tik transporto priemonė nusigauti iš taško A į B.
„Aš pirmiausia įvertinu, kaip jis valdomas, o tik vėliau atkreipiu dėmesį į kitus, sakyčiau, tradicinius kriterijus: salono erdvę, bagažinės talpą, vidaus apdailos kokybę, išorės dizainą. Iš pirmo žvilgsnio, šie argumentai atrodo gana banalūs, juolab kad dabartiniais laikais visi nauji automobiliai yra geri.“
Tad kaipgi išrinkti geriausią iš geriausių?
„Ko gero, tinka tik vienas atsakymas – kiekvienas asmuo, atsižvelgęs į savo poreikius, gali išsirinkti sau geriausią automobilį. Man labai svarbu, kad transporto priemonė atitiktų mano poreikius, pirmiausia – dinaminiai aspektai ir nenuobodus vairavimas. Jeigu to nėra, nesirinkčiau nei gražiausio, nei greičiausio, nei pigiausio. Kompromiso šiuo klausimu negali būti.”
Kaip ir kolega trečią kartą komisijoje dirbantis „TopGear“ Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Karolis Judzentavičius šypteli, kad jeigu galėtų pats vienas nuspręsti, kam įteikti geriausio automobilio prizą, tai kasmet tituluotų „Rolls Royce“, „Bentley“ ar „Bugatti“. O surimtėjęs jis sako, kad itin svarbu, kokį ratuotą produktą gamintojas siūlo įsigyti už pardavimo salone nurodytą sumą.
„Ir visai nesvarbu, kokia toji suma – 100 tūkst. ar tik 10 tūkst. eurų. Jeigu pirkinys man teiktų daugiau teigiamų emocijų, nei tikiuosi gauti už tam tikrą pinigų kiekį, tai, mano vertinimu, būtų geras automobilis.“
Vis dėlto K. Judzentavičius, vertindamas „TopGear“ apdovanojimų 2016“ dalyvius, kainai skiria ne didžiausią dėmesį. „Pavažiavęs nauju automobiliu pirmiausia paklausiu savęs, ar noriu lipti iš salono, ar pasilikti ilgiau. Kai kurie modeliai mane suerzina, o kiti suteikia begalinio džiaugsmo“.
Likus dienai iki oficialių rinkimų rezultatų paskelbimo, K. Judzentavičius nepanoro įvardyti savo favoritų. Tačiau jis pripažino, kad kai kurie modeliai gerokai viršijo jo lūkesčius. Vienas jų – „Jeep Renegade“. Nors tai nėra tikrasis rėminis visureigis, jo pravažumo savybės bekelėje yra tokios pačios arba net lenkia bekelės monstrus.
„Fiat 500X“ spinduliuoja išskirtiniu stiliumi. Tačiau jis nėra išsišokėlis vienadienių madų liudytojas, o subtilus stileiva.
„Vienas maloniausiai nustebinusių – „Toyota Avensis“. Nors tai nėra daug emocijų sukeliantis automobilis, bet viskas – tiek viduje, tiek išorėje – yra taip, kaip turi būti. Įsėdus supranti, kodėl jį taip mėgsta mūsų tautiečiai“, – sakė Lietuvoje leidžiamo žurnalo vyriausiasis redaktorius.
Dar vienas pretendentas – „Kia Sorento“ – taip pat privertė kilstelėti patyrusio vairuotojo antakį. „Stebėtina, kokį kokybės bei kiekybės šuolį pastaraisiais metais pademonstravo korėjiečiai“, – teigė K. Judzentavičius.
Dauguma šiųmečių apdovanojimų tarptautinės komisijos narių – profesionalūs žurnalistai arba tikri automobilių entuziastai, įžengę į ketvirtą ar penktą dešimtį. Tačiau vienas narys dar net nėra pilnametis, neturi vairuotojo pažymėjimo, nors apie automobilius nusimano ne ką mažiau nei daug vyresni kolegos.
„Labiausiai vertinau automobilio valdymą ir komfortą. Mano manymu, tai esminiai faktoriai“, – sakė G. Grinbergas. – Taip pat, atsižvelgdamas į savo patirtį, vertinau galią ir reakciją į staigius judesius. Man asmeniškai tai labai svarbu.“
Jis visus apdovanojimų dalyvius išbandė uždaroje kartingų trasoje Elektrėnuose dar pirmosiomis renginio dienomis. Daugiausia komplimentų iš čempiono lūpų sulaukė „Škoda Superb“, kuris puikiai reagavo į visas vairuotojo komandas ir tuo pačiu buvo komfortiškas, ir „Seat Leon Cupra – „labai sportiškas automobilis“.
Paklaustas, kokį automobilį rinktųsi, jeigu dabar pat galėtų sėsti prie jo vairo, iš apdovanojimų pretendentų Gustas išskyrė „Seat Leon Cupra“. „O jeigu galėčiau rinktis iš visų automobilių, tai būtų „Lexus RC F“, nes jis atitinka visus mano reikalavimus“, – nesikuklino čempionas.
Priešpaskutinę kelionės dieną „TopGear“ apdovanojimų 2016“ karavanas prasuko pro garsiąją Siguldos bobslėjaus trasą, o vakare apsistojo Tartu centre, kur mokslinio centro AHHAA atstovai miestiečiams surengė įspūdingą šou. Visų rinkimuose dalyvaujančių automobilių šviesos nušvietė aikštę, kur vyko motoakrobatų pasirodymas, griaudėjo sprogimai, dangų raižė lazeriai ir vyko neįprastos automobilių lenktynės.