Kainą lemia kelios aplinkybės

Donata Norkuvienė, draudimas.lt aptarnavimo grupės vadovė teigė, kad skaičiuojant draudimo kainą, jai didelės įtakos turi vairuotojo turima vairavimo patirtis. D. Norkuvienė teigė, kad turint didesnį stažą įmoka turėtų būti kiek mažesnė, todėl vairuojantiems kiek ilgiau, pataria įvertinti, koks pasirinkimas galėtų padėti sutaupyti.

„Jeigu iki 5 metų stažo trūksta 2 mėnesių, gal geriau sudaryti trumpalaikę sutartį ir tada po 2 mėnesių pasidaryti jau pigesnę sutartį metams. Tiesa, ne paslaptis, kad trumpalaikiai polisai dažniausiai brangesni, todėl esant ilgesniam laikotarpiui, verta įsivertinti, ar apsimoka nuolat pirkti trumpalaikius polisus, ar ekonomiškiau iškart įsigyti draudimą metams.

Žinoma, vertėtų palyginti skirtingų draudimo bendrovių pasiūlymus. Taip nesunkiai išsiaiškintumėte, kokie jaunų vairuotojų amžiaus apribojimai taikomi konkrečiu atveju. Vieni draudikai riba laiko 23 metų amžių su 3 metų vairavimo patirtimi, kitiems svarbu, kad vairuotojui būtų 25 metai, nepaisant to, kokia yra jo vairavimo patirtis,“ – aiškino D. Norkuvienė.

Draudimo ekspertė teigė, kad neretai, rinkdamiesi draudimą savo automobiliui, vairuotojai neišvengia ir klaidų, o tai taip pat turi įtakos ne tik kainai, tačiau ir draudimo galiojimui.

„Dažniausiai pasitaikanti klaida – neteisingai pateikti duomenys. Svarbiausia teisingai pateikti duomenis – asmens duomenis, kaip vardas ir pavardė, asmens kodą, adresą, el. pašto adresą, vairuotojo pažymėjimo įgijimo datą, poliso įsigaliojimo laiką, taip pat nurodyti, jei automobiliu naudosis jaunesni vairuotojai.
Pasitaiko atvejų, kai klientai apsidraudžia buvusio savininko vardu – nuo pirkimo pardavimo pasirašymo momento buvęs savininkas nebėra savininkas, tai buvusio savininko vardu sudaryti sutarties klientas neturi teisės.

Taip pat dažnai klaidų pasitaiko tais atvejais, kai norėdami mažiau mokėti už civilinės atsakomybės draudimą jauni vairuotojai perka automobilį tėvų vardu, tačiau sudarydami draudimo sutartį nenurodo, kad tą transporto priemonę vairuos ir jie patys, o tokiu atveju, jiems patekus į eismo įvykį draudimo apsauga negalioja. Svarbu nurodyti jauniausio vairuotojo amžių, kad įvykio atveju draudimo apsauga galiotų pilna apimtimi“, – įžvalgomis dalijosi draudimo ekspertė.

Už kai kuriuos modelius teks mokėti brangiau

D. Norkuvienė pripažino, kad draudimo kaina gali skirtis ir dėl vairuojamo automobilio modelio. Tiesa, ji pabrėžė, kad iš esmės draudimo kainai įtakos turi gana nemažai faktorių, kad kaip konkretaus automobilio ir savininko drausmingumo istorija, savininko amžius ir stažas bei, kaip jau minėta, automobilio markė, modelis, variklio parametrai bei registracijos vieta.

„Neatmetus nei drausmingumo istorijos, nei valdytojų amžiaus ir stažo – palyginome beveik 20 000 privalomojo draudimo sutarčių siekiant įvertinti kaip skiriasi draudimo kaina draudžiant skirtingų markių automobilius.

Rezultatai parodė, kad pigiausias draudimas yra „Opel“ markės automobiliams, vidutinė metinė kaina siekia 74 eurus. Tik kiek daugiau – apie 75–80 eurų – už draudimą tenka mokėti „Ford“, „Peugeot“, „Citroen“ ir „Renault“ automobilių vairuotojams. Kiek didesnės draudimo kainos tenka „Škoda“, „Volkswagen“, „Honda“, „Audi“, „Mazda“, „Alfa Romeo“ ir „Toyota“ vairuotojams. Vidutiniškai už draudimą metams šių markių automobilių vairuotojams už draudimą tenka sumokėti apie 80–100 eurų. Brangiausiai draudimas dažniausiai atsieina vairuotojams turintiems „Mercedes-Benz“, „Lexus“, BMW ir „Jaguar“ automobilius. Už jų civilinės atsakomybės draudimą metams vairuotojai vidutiniškai atitinkamai sumoka 106 eurus, 108 eurus, 116 eurų bei 121 eurą“, – pasakojo D. Norkuvienė.

Draudimo ekspertė tai pat išskyrė, kad atsižvelgiant į konkretų modelį, brangiausiai už draudimą tenka mokėti BMW X5 bei „Audi Q5“ vairuotojams.

Didesnis avaringumas – didesnės įmokos

Be abejonės, draudimo įmokai įtakos turi ir avaringumo istorija. D. Norkuvienė teigė, kad šiemet, per pirmąjį pusmetį draudimo bendrovės gavo 35 743 eismo įvykių žalų pranešimus, o tai yra net 22 proc. daugiau nei per pirmąjį praėjusių metų pusmetį. Tai parodo, kad eismo įvykių skaičius keliuose vis auga, o anot ekspertės, kasdien yra pranešama apie beveik 200 naujų eismo įvykių.

„Žinoma, žalos sumai įtakos turi ir didėjanti infliacija – didėjant automobilių detalių ir remonto darbų kainoms, vidutinė vieno eismo įvykio žalos suma pasiekė 1 138 EUR arba 10 proc. daugiau nei 2021 m. pirmą pusmetį, kai žalos suma siekė 1 035 EUR. 2020 m. atitinkamu laikotarpiu vidutinė žalos suma sudarė 1 024 eurus.

Sudėjus abu kintamuosius į vieną formulę, turime ir padidėjusį įvykių skaičių ir išaugusią žalos vertę, kurios bendroje sumoje lėmė, kad draudimo bendrovės per 6 mėnesius išmokėjo virš 71 milijono eurų nuostolių atlyginimui, tai yra net 14 milijonų eurų daugiau nei pernai. Todėl draudimo rinkoje pastebimas ir privalomojo draudimo kainų augimas“, – konstatavo ekspertė.

Didesnė apsauga naujesniems modeliams

Mąstantiems apie Kasko draudimą, arba tiems, kurie dar nėra įsigilinę, kaip šis draudimas veikia ir kuo skiriasi nuo įprasto, D. Norkuvienė teigė, kad toks sprendimas vairuotojams suteikia daugiau apsaugos net ir tais atvejais, kai neįmanoma nustatyti, kas apgadino ar padarė kitokios žalos automobiliui.

„Žmogus turi įsivertinti, ar staiga praradus automobilį ar stipriai jį apgadinus, remontas ar naujo automobilio įsigijimas stipriai ar nestipriai paveiks jo ir jo šeimos finansinį gyvenimą. Kasko naudingas, kai nori apsaugoti savo automobilį ir išvengti finansinių nuostolių ne tik eismo įvykio, kurio kaltininku esi pats, atveju, bet ir tais atvejais, kai automobilis nukenčia ir nėra galimybės nustatyti kaltininko, arba fiksuojamos kitos žalos – įvyksta stichinės nelaimės, vagystės, ugnies, gamtinių jėgų, stiklo dūžio, vandalizmo atvejai. Kasko draudimas taip pat yra būtinas jeigu automobilis yra lizinguojamas, tačiau Kasko nerekomenduojamas tais atvejais, kai automobilis jau senas ir Kasko draudimo įmoka tampa neadekvati“, – sakė D. Norkuvienė.

Draudimo ekspertė taip pat nurodė, kad draudžiantis Kasko, draudimo įmokai daugiausia įtakos turi pats klientas bei automobilio markė, modelis, vertė, gamybos metai, įvykių dažnis bei nuostolingumas. Taip pat kainai įtakos turi ir tai, kokia įranga sumontuota automobilyje – pasirinktas standartinis ar papildytas įrangos paketas.

Automobilio draudimas

Tikėtina, kad įmoka bus kiek didesnė, jei naujas automobilis bus registruojamas didmiestyje, o taip pat tada, jei prie jo vairo sės ir jaunesni vairuotojai.

„Skaičiuojant įmoką ne ką mažiau svarbu ir tai, kiek dažnai ir kokias žalas patiria konkrečių markių ar modelių automobiliai, kurie automobiliai labiausiai kenčia nuo vagysčių, kurių dalys itin paklausios juodojoje rinkoje ir panašiai. Bet kokiu atveju tikslus įmokos apskaičiavimo algoritmas yra kiekvienos draudimo bendrovės konfidenciali informacija“, – sakė D. Norkuvienė.

Pavadinimas neužtikrina, kad gausite tai, ko tikitės

Tiesa, D. Norkuvienė pabrėžė, kad vien tai, jog draudžiamasi Kasko, nesuteikia visų galimų draudimo naudų, todėl vairuotojai turėtų būti itin atidūs ir įsigilinti į tai, kokia Kasko draudimo sutartis sudaroma bei kokios nustatomos sąlygos įvykus įvykiui.

„Žmonės dažnai žiūri, kad būtų pigiau, bet nesigilina į sąlygas, apsidraudžia bet kaip. O atsitikus draudiminiam įvykiui supranta, kad neturi nei techninės pagalbos, nei pakaitinio automobilio. O tada vėl kyla nepasitenkinimas. Reikia gilintis į Kasko sąlygas, palyginti skirtingų bendrovių pasiūlymus.

Prieš pasirašant sutartį siūlyčiau atkreipti dėmesį į nusidėvėjimo skaičiavimus, nes dažnai klientai nežino arba neatkreipia dėmesio, kokio dydžio nusidėvėjimas būtų taikomas. Taip pat reikėtų atsižvelgti į išskaitą, apribojimus kitiems vairuotojams, ar bus galimybė sulaukti pagalvos kelyje ar gauti pakaitinį automobilį“, – aiškino draudimo ekspertė.

D. Norkuvienė pasakojo, jog pasitaiko atvejų, kai vairuotojas galvoja, kad Kasko bus labai brangu, o pasiskaičiavęs kainą nustemba, kad kaina sąlyginai nedidelė, todėl visuomet verta pasitikrinti. Vis dėlto, jei vairuotojas mano, kad Kasko jam reikalingas, tačiau įmoka jam nėra priimtina. D. Norkuvienė teigė, kad tokiais atvejais įmokas galima dalinti ir išskaidyti į mokėjimus kiekvieną mėnesį. O jei ir toks variantas nėra priimtinas, anot draudimo ekspertės, pasirinkimų yra ir daugiau.

„Jei Kasko per brangus iš esmės, galima rinktis tarpinį variantą, pavyzdžiui, 360 draudimą, kada klientas turi galimybę apsaugoti automobilį eismo įvykio, kurio kaltininkas yra pats atveju. Jei ne visos Kasko rizikos yra aktualios, galima rinktis variantus be vagystės, ar be eismo įvykio rizikų ir panašiai. Įmoką galima pamažinti didinant išskaitą įvykiui. Galima papildomai nusipirkti ir tik techninės pagalbos kelyje draudimą“, – paaiškino D. Norkuvienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)