Įvertinkite sąlygas ir savo galimybes
Vairavimo instruktorius ir saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas teigė, kad tokiais atvejais ypač svarbu tinkamai įvertinti situaciją ir suprasti, kaip keičiasi eismo sąlygos. Pirmiausia, anot jo, vairuotojai turėtų sumažinti važiavimo greitį ir laikytis didesnės distancijos nuo važiuojančių priekyje.
„Vyresni vairuotojai gali prisiminti, kad anksčiau, iki nepriklausomybės, žieminės padangos buvo prabanga ir ne kiekvienas vairuotojas jas turėjo. Tuomet žmonės iš tokių situacijų sukdavosi keisdami savo elgesį prie vairo. Lygiai taip pat turėtų pasielgti ir šiandien su vasarinėmis padangomis iš namų išvažiavę vairuotojai. Reikėtų pasirinkti tokį greitį, kad automobilis išliktų stabilus, posūkiuose reikėtų vengti skubėjimo, juos įveikti lėčiau, nes asfaltas yra šalta ir šlapias, todėl gali kilti automobilio slydimo rizika. Žinoma, dabar dar nėra susidariusios sniego dangos, todėl nematau tragedijos, jei padangų nepasikeitę vairuotojai mieste judės nustatytu 50 km/val. greičiu“, – aiškino vairavimo instruktorius.
Saugaus eismo ekspertas teigė, kad kiek kitokia situacija turėtų būti greitkeliuose ir magistraliniuose keliuose. Šiais keliais važiuojantiems vairuotojams A. Pakėnas pataria sumažinti greitį ir nesistengti važiuoti maksimaliu, vis dar leistinu 130 km/val. greičiu, o jį sumažinti iki tokio, kad būtų užtikrintas saugumas.
„Reikia suprasti, kad nėra būtina ir nėra privaloma autostradoje važiuoti maksimaliu greičiu. Vairuotojams reikėtų nusiimti lenktynininkų kepuraites ir pasirinkti saugų greitį“, – akcentavo saugaus eismo ekspertas.
A. Pakėnas taip pat atkreipė dėmesį, kad tokiais atvejais, kai eismo sąlygos pasikeičia, o joms nėra pasiruošta, kai kurie vairuotojai patiria stresą. Tokiems vairuotojams jis pataria pakeisti planus, pasinaudoti taksi ar pavėžėjimo paslaugomis, tačiau patiems prie vairo nesėsti.
„Jei vairavimas tokiomis sąlygomis kelia stresą, pabandykite to išvengti iki kol automobilio padangos bus pakeistos žieminėmis ir eisme galėsite jaustis saugiau“, – patarė A. Pakėnas.
Slidu būna ne tik lauko temperatūrai pasiekus minusą
Nors žemė dar nėra įšalusi ir iškritęs sniegas iškart tirpsta, saugaus eismo ekspertas ragina vairuotojus neapsigauti, mat lauko temperatūrai svyruojant apie 2 laipsnius šilumos, ant tiltų ir viadukų jau gali susidaryti slidžių ruožų. Tokių ruožų gali pasitaikyti ir atviruose valstybinės reikšmės keliuose, kuriuose jie gali susidaryti netgi esant 7 laipsnių šilumai.
„Važiuojant dideliu greičiu užmiestyje pakanka netgi 7 laipsnių šilumos, kad ant kelio susidarytų pašalimai. Vairuotojai turi žinoti, kad kelio būklei įtakos turi ne tik lauko temperatūra, tačiau ir vėjas. Dažnai galime pastebėti pranešimus, kad esant, pavyzdžiui, 5 laipsniams šilumos jutiminė temperatūra prilygsta nuliui. Jei yra stiprus vėjas, turime žinoti, kad jis sukuria tokį efektą, kad net esant 7 laipsniams šilumos, tačiau taip pat 10 metrų per sekundę vėjui, eismo sąlygos užmiestyje gali prilygti tokioms, lyg lauko temperatūra būtų nulinė. Reikia tai įvertinti, nes užmiesčio keliuose vėjas greitai atšaldo asfaltą, o dėl to, kai kuriose magistralinių kelių vietose, netgi yra įrengti specialūs jutikliai, kurie pateikia informaciją ne tik apie oro temperatūrą, tačiau taip pat ir apie kelio dangos temperatūrą. Turėtume atkreipti dėmesį, kad tokiose vietose gali būti gerokai šalčiau ir ant kelio susidaryti netgi slidžių ruožų“, – įžvalgomis dalijosi saugaus eismo ekspertas.
Ragindamas tinkamai įvertinti tiek eismo sąlygas, tiek kelio dangos būklę, A. Pakėnas atkreipia dėmesį, kad susidarant slidžiam paviršiui keliuose, asfaltas keičiasi ir vizualiai.
„Tokiais atvejais asfaltas atrodo lyg ir sausas, tačiau kartu yra matomas blizgesys. Ant asfalto nebelieka balučių, o jei jos yra, galima pamatyti, kad ir jos ima trauktis, jų kraštai ima baltuoti. Jei kyla net menkiausia abejonė, patikrinti, ar kelio danga yra slidi, galima ir staigiau pastabdžius automobilį. Žinoma, taip automobilio sukibimą su kelio danga reikėtų patikrinti mažesnio intensyvumo gatvėse, nesukeliant pavojaus kitiems eismo dalyviams. Tačiau sumažinus važiavimo greitį, kad jis būtų saugus, ir staigiau pastabdžius galima pajusti ar automobilis slysteli, ar stabdo be slydimo. Užvažiavus ant slidaus asfalto pasikeičia ir padangų skleidžiamas garsas“, – A. Pakėnas.