Susumavus komisijos narių balsus paaiškėjo, kad šiemet geriausio automobilio Europoje titulu galės puikuotis „Peugeot 308“. Finale jis surinko 307 balus ir aiškia persvara aplenkė „BMW i3“ (223 balai) bei trečioje vietoje likusį „Tesla Model S“ (216 balų). „Citroen C4 Picasso“ surinko 182 balus, „Mazda 3“ - 180, „Škoda Octavia“ - 172, o „Mercedes-Benz“ S-klasė - 170.
Ekonomiški dyzeliniai varikliai, beveik mygtukų neturinti centrinė konsolė ir mažas, žemai įtaisytas vairaratis. Tokiais bruožais pasižymi naujasis „Peugeot 308“.
Jis pagamintas, naudojant naują modulinę EMP2 platformą. Automobilio ilgis 4,25 m, aukštis – 1,46 m. Už ankstesnį modelį naujasis „Peugeot 308“ 26 mm trumpesnis, 38 mm žemesnis ir net 140 kg lengvesnis. Į bagažinę, nenulenkus galinių sėdynių, telpa iki 470 l – 30 l daugiau nei į pirmtaką.
Vairuotojo vieta sukonstruota pagal tą patį principą, kaip ir „Peugeot 208“ modelyje. Čia sumontuotas itin mažas vairas, o prietaisų skydelis – virš jo. Pasak gamintojo, toks sprendimas leidžia neatitraukti žvilgsnio nuo kelio. Lietuvos „Metų automobilio 2014“ konkurse šis modelis užėmė trečią vietą.
Europos „Metų automobilio“ konkurse gali dalyvauti tik nauji automobiliai, kurie pradėti pardavinėti 2013-aisiais, bent penkių Europos šalių rinkose, o jų numatomi metiniai pardavimai turėtų būti bent 5 000 vnt.
Konkurso komisiją sudaro 58 apie automobilius rašantys žurnalistai iš 22 šalių. Finale kiekvienas komisijos narys turėjo po 25 balus, kuriuos turėjo paskirstyti mažiausiai 5 modeliams, tačiau vienam automobiliui negalėjo būti skiriama daugiau nei 10 balų.
Prestižinius rinkimus organizuoja pirmaujantys automobilizmo žurnalai – „Auto“ (Italija), „Autocar“ (Jungtinė Karalystė), „Autopista“ (Ispanija), „Autovisie“ (Olandija), „L'Automobile Magazine“ (Prancūzija), „Stern“ (Vokietija) ir „ViBilagare“ (Švedija).
DELFI primena, kad Lietuvos „Metų automobiliu 2014“ gruodį paskelbtas „Škoda Octavia“.
Konkurso „Europos metų automobilis“ nugalėtojai
1964 m. Rover 2000
1965 m. Austin 1800
1966 m. Renault 16
1967 m. Fiat 124
1968 m. NSU Ro 80
1969 m. Peugeot 504
1970 m. Fiat 128
1971 m. Citroën GS
1972 m. Fiat 127
1973 m. Audi 80
1974 m. Mercedes 450S
1975 m. Citroën CX
1976 m. Simca 1307-1308/Chrysler Alpine
1977 m. Rover 3500
1978 m. Porsche 928
1979 m. Simca/Chrysler Horizon
1980 m. Lancia Delta
1981 m. Ford Escort
1982 m. Renault 9
1983 m. Audi 100
1984 m. Fiat Uno
1985 m. Opel Kadett
1986 m. Ford Scorpio/Granada
1987 m. Opel Omega
1988 m. Peugeot 405
1989 m. Fiat Tipo
1990 m. Citroën XM
1991 m. Renault Clio
1992 m. Volkswagen Golf
1993 m. Nissan Micra
1994 m. Ford Mondeo
1995 m. Fiat Punto
1996 m. Fiat Bravo/Brava
1997 m. Renault Mégane Scénic
1998 m. Alfa Romeo 156
1999 m. Ford Focus
2000 m. Toyota Yaris
2001 m. Alfa Romeo 147
2002 m. Peugeot 307
2003 m. Renault Mégane
2004 m. Fiat Panda
2005 m. Toyota Prius
2006 m. Renault Clio
2007 m. Ford S-Max
2008 m. Fiat 500
2009 m. Opel Insignia
2010 m. Volkswagen Polo
2011 m. Nissan Leaf
2012 m. Opel Ampera/Chevrolet Volt
2013 m. Volkswagen Golf
2014 m. Peugeot 308