Žinių radijo laida „Piko minutės“ papasakojo apie tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje kitą savaitę pasirodysiančius naujausius automobilių modelius.
„Mercedes-Benz“ koncerno stende didžiausia pažiba – tai brangiausias šio gamintojo gamos automobilis, skirtas sėdintiems gale, kuriuos vežioja asmeninis vairuotojas. Tai automobilis, pavadintas „Mercedes-Maybach Pullman“. Prailgintas ir nuo kulkų apsaugotas automobilis, kuriame gale įtaisytos keturios prabangios vietos, jame keturi žmonės sėdi po du vienas prieš kitą, o vairuotojas nuo gale sėdinčių gali būti atskirtas stiklo pertvara, galinčia tapti nepermatoma vienu mygtuko paspaudimu.
Bazinė kaina prasideda nuo pusės milijono eurų, tačiau praktiškai visi tokie automobiliai gaminami pagal specialų užsakymą ir jų kaina turėtų nesunkiai perkopti vieno milijono eurų sumą. Pirmieji automobiliai pirkėjus pasieks kitų metų pradžioje. Be to, Ženevoje debiutuos CLA modelis universalo kėbulu, kuris vadinsis „Shooting Brake“.
„Opel“ į Ženevą atveža pigiausią savo modelį, pavadintą „Karl“. Jis turėtų pakeisti iš rinkos pasitraukiantį „Chevrolet Spark“, nes pagamintas naujos kartos „Spark“ modelio pagrindu. Po to, kai dėl tragiškai mažų pardavimų iš Europos rinkos pasitraukė „Chevrolet“, „General Motors“ koncernui teko kaišioti paliktas skyles. Tai ir turėtų padaryti „Opel Karl“. Automobiliukas mažas, tad jį pamėgs nepretenzingų miesto mašinų ieškantys pirkėjai.
„Porsche“ Ženevoje parodys ekstremalesnę „Cayman“ versiją, pavadintą „Cayman GT4“. Automobilis gaus iš „911 Carrera S“ perimtą variklį, kurio galia 385 AG.
„Renault“ į Ženevą atveža nedidelį krosoverį „Kadjar“. Jis rinkoje konkuruos su savo pusbroliu „Nissan Qashqai“. „Renault Kadjar“ pagamintas „Qashqai“ pagrindu ir su pastaruoju dalijasi net 60 procentų visų komponentų. Techniškai tai identiški automobiliai vienodais varikliais. Tačiau jeigu „Qashqai“ santūrus, tai „Kadjar“ atvirkščiai – atrodo iššaukiančiai. Specialistai prognozuoja, kad „Kadjar“ ilgainiui taps trečiu populiariausiu krosoveriu Europoje – po „Qashqai“ ir „Volkswagen Tiguan“ modelių. Iki šiol „Renault“ neturėjo nedidelio visureigio, „Koleos“, kuris taip pat gaminamas naudojant daugelį „Qashqai“ komponentų, yra didesnis ir brangesnis, todėl nesulaukė europiečių simpatijų. „Koleos“ gaminamas Pietų Korėjoje, „Kadjar“ gi bus gaminamas Ispanijoje, Valensijos gamykloje.
„Rolls Royce“ prieš parodą pagaliau oficialiai patvirtino tai, kas sklandė jau kelerius metus – jie ruošiasi gaminti visureigį. Tiesa, britai atkakliai slepia ar parodys bent konceptinį modelio variantą šioje Ženevos parodoje. Aišku tik, kad kažkoks konceptinis „Rolls-Royce“ modelis, kuris bus surinktas ant „Phantom“ bazės ir vadinsis „Serenity“, yra ruošiamas parodai, bet ar tai bus visureigis, ar koks nors kitas modelis, kol kas neaišku.
„Škoda“ į Ženevą veža naujos kartos „Superb“. Tai šio gamintojo flagmanas. Pernai „Superb“ buvo trečias tarp vidutinės klasės sedanų Europoje, jį aplenkė tik „Passat“ ir „Insignia“. Čekai tikisi, kad naujas modelis padės priartėti prie brangesniojo pusbrolio „Passat“.
Abu modeliai gaminami ant tos pačios platformos ir turi daug bendrų techninių sprendimų. Europiečius atbaido tik „Škodos“ ženklelis. Naujos kartos modelis tapo ilgesnis, bet lengvesnis už pirmtaką.
„SsangYong“ Ženevoje parodys savo didžiąją viltį. Korėjiečiai bandys užkariauti europiečių širdis su mažu krosoveriu „Tivoli“. Prekyba šiuo modeliu Korėjoje prasidėjo sausį. Europiečius benzininiai „Tivoli“ pasieks gegužę, o dyzeliniai ir visais ratais varomos versijos – liepą.
„Volkswagen“ stende pasirodys antros kartos vienatūris „Touran“. Naujasis bus gerokai, net 10 cm ilgesnis už savo pirmtaką. Jis bus gerokai erdvesnis viduje, bet tuo pat metu lengvesnis už ankstesnį modelį. Be to bus atnaujintas populiariausias Europoje vienatūris „VW Sharan“ bei pasirodys galinga „Golf“ universalo versija GTD.
Laida „Piko minutės“ transliuojama pirmadieniais – ketvirtadieniais 7.20 val.