Lyg susitarę „Honda“ ir „Ford“ Ženevos automobilių parodoje atskleidė naujuosius „Civic Type R“ ir „Focus RS“, kurie neabejotinai patenka į svarbiausių parodos naujienų dešimtuką.
Apie naują „karštą hečbeką“ svarstantys ir tarp šių dviejų naujokų bersirenkantys vairuotojai turės kaip reikiant palaužyti galvą, nes panašu, kad tai yra lygiaverčiai varžovai.
Pradėkime nuo „Civic Type R“, kuris nudažytas legendine balta „Championship White“ spalva. Matyti, kad prie jo kūrimo itin ilgai užtruko aerodinamikos specialistai, nes kiekviena detalė apgalvota taip, kad padėtų kuo labiau sumažinti oro pasipriešinimą. Vien ko vertas įspūdingai atrodantis galinis oro aptakas!
Šis modelis turi naują „Hondos“ jėgainę – 2.0 l VTEC turbininį variklį, kuris leidžia „sportininkui“ skrieti net 270 km/val. greičiu ir vos per 5,7 sek. atsidurti 100 km/val. zonoje. Kol kas tai yra nepasiekiama viršūnė priekiniais ratais varomiems konkurentams. Gamintojų teigimu, šis motoras pasieks 310 AG ir 400 Nm (esant 2500 aps./min.) – išties įspūdingi skaičiai.
Sustabdyti šį „žvėrį“ vairuotojui padės specialiai šiam modeliui sukurti priekinių ratų „Brembo“ stabdžiai. Parodoje demonstruojamas „Civicas“ turi 19 colių lengvo lydinio ratlankius.
Žydrasis konkurentas – „Focus RS“
Ne ką mažiau lauktas yra ir galingiausias „Ford Focus“ modelis RS, nudažytas žydra „Liquid Blue“ spalva, kuri tampa firmine pristatant naujausius sportiškus „Ford“ automobilius. Jį į Ženevą atvairavo pats Kenas Blockas.
Šis naujokas taip pat pulsuoja galia – iš „EcoBoost“ 2.3 l darbinio tūrio turbininio variklio, kuris jau montuojamas ir į „Ford Mustang“, išspausta 320 AG. Naujasis RS iki 100 km/val. turėtų įsibėgėti maždaug per 5 sekundes.
„Karštasis hečbekas“ varomas visais keturiais ratais ir turi traukos paskirstymo sistemą „Dynamic Torque Vectoring Control“. Įdomu tai, kad naujojo RS važiuoklę padėjo suderinti slydimo akrobatas, ralio bei ralio kroso žvaigždė Kenas Blockas. O šis vyrukas tikrai žino, kaip turi elgtis gerai valdomas automobilis!
Tam, kad traukos paskirstymo sistema veiktų visiems keturiems ratams, „Ford“ inžinieriai įtaisė elektronikos valdomus sankabų blokus abiems galiniams ratams. Tokiu būdu, priklausomai nuo važiavimo sąlygų ir posūkio kampo, trauka gali būti paskirstoma tiek priekinei ir galinei ašiai, tiek kiekvienam ratui atskirai. Elektroninės smegenys fiksuoja važiavimo sąlygas siųsdamos ir gaudamos 100 signalų per sekundę. Sistema veikia taip, kad galiniai ratai, esant poreikiui, gali gauti 70 proc. traukos jėgos, ją paskirstant abiems ratams proporcingai (sistema gali nukreipti 100 proc. galinei ašiai skirtos traukos vienam ratui, jei esama tokio poreikio). Toks veikimas itin svarbus staigiuose posūkiuose, kai posūkio viduje ir išorėje esantys ratai sukasi skirtingais greičiais – sistema, išmaniai paskirstydama trauką, šią problemą išsprendžia ir automobilis tiesiog „įsukamas“ į posūkį.
Sistemą inžinieriai suderino su „Ford“ elektroninio stabilumo sistema, įtaisė sportines spyruokles, reguliuojamus amortizatorius, stabilizuojančias skersines sijas ir jautriau nustatytą elektrinį vairo stiprintuvą. Štai kodėl naujasis „Focus RS“ posūkiuose toks stabilus, kad vairuotojas gali pajusti iki 1 g siekiančią šoninę apkrovą.
Nepaisant sportiškų savybių, „Ford“ žada, kad naujasis „Focus RS“ bus patogus ir kasdieniame gyvenime: automobilis turi 5 duris, balsu valdomą komunikacijos sistemą „Ford SYNC“, 8 colių skersmens liečiamąjį ekraną, navigaciją, automatinę kondicionavimo sistemą ir „Sony“ garso sistemą su 10 garsiakalbių.