Pasvajoti nedraudžiama, tačiau galingiausi parodos superautomobiliai kiekvieno besidominčio technika piliečio negali nežavėti savo išvaizda ir techniniais sprendimais. Kaip ir kiekvienais metais galingiausi parodos automobiliai ne tik gali pasigirti kaskart vis įspūdingesnėmis formomis ir ateities bolidus iš fantastinių filmų primenančia išvaizdą, bet ir vis labiau augančiomis arklio galiomis. Tad jei prieš dešimt ar netgi penkis metus nuostabą keldavo 500-600 AG pasiekiantys monstrai, tai šiais laikais tiek arklio galių generuoja serijinių automobilių gamintojų modelių. Tad akivaizdu, kad galios kartelė iškelta išties aukštai.
Tai kuris smarkuolis tarp galingiausių automobilių yra labiausiai pamišęs ir techniškai pažangiausias? Ne, tai ne italų žvaigždės „Ferrari“, „Lamborghini“ ar mažiau žinomas, tačiau dėl to tik dar unikalesnis „Pagani“. Nors „Ferrari“ stende šioje parodoje debiutavo „Ferrari 458“ modelį pakeitęs „Ferrari 488 GTB“ modelį, turintis turbobenzinį V8 670 AG motorą (iki 100 km/val. – per 3,0 s, iki 200 km/val. – per 8,3 s, maksimalus greitis – virš 330 km/val.). „Lamborghini“ atsakas – naujasis „LP 750-4 Superveloce“ modelis, kurio galia siekia net 750 AG, pagreitis iki 100 km/val. – vos 2,8 sekundės, o maksimalus greitis – 350 km/val.
Taip pat tai ir ne naujasis „McLaren 675 LT“ – 675 AG britų superautomobilis, iki 100 km/val. įsibėgėjantis per 2,9 sekundes ir pasiekiantis didesnį nei 330 km/val. maksimalų greitį. Beje, akiai mielos LT raidės visgi reiškia ne tai, kad jį kūrė didelės lietuvių bendruomenės Anglijoje atstovas, o „Longtail“, taip pavadintas dėl efektingos ir efektyvios galinės aerodinaminės automobilio dalies.
Ir nors visi šie automobiliai yra tikri technikos šedevrai ir verti didžiausios pagarbos, panašu, kad superautomobilių viršūnėje ir šiemet yra ne taip jau ir toli nuo Lietuvos – Švedijoje gaminami „Koenigsegg“ greitieji automobiliai. Jų kūrėjas Christianas von Koenigseggas nepaliauja kasmet stebinti vis naujais modeliais.
Pernai tai buvo 1 MW (megavato!) arba 1360 AG sunkiai protų suvokiamos galios automobilis, kurių iš viso buvo pagaminti 6 vienetai. Na, o šiemet švedo naujas modelis – visiškai pamišęs galios generatorius „Koenigsegg Regera“. Tai – hibridinis modelis, tačiau jis nieko bendro neturi su „Prius“ ar kitais šiuo metu populiariais hibridais. Jo iš tinklo įkraunamą hibridinę jėgainę sudaro 9 kWh talpos akumuliatorius, 5,0 l V8 motoras ir trys elektros varikliai, kurie varo galinius ratus, o drauge pasiekia 1500 AG ir 2000 Nm!
Įdomu tai, kad automobilis neturi pavarų dėžės – jos funkciją atlieka ties abejais galiniais ratais esantys elektros varikliai, perduodantys jiems reikiamą sukimo momentą. Iki pirmųjų 100 km/val. „Regera“ įsibėgėja vos per 2,8 sekundes. Lyg ir neblogai, bet kaip pristatymo metu sakė jo kūrėjas, tai nieko nesakantis skaičius. Kuris būtų gerokai didesnis jei automobilis būtų varomas visais ratais.
Tačiau vėliau paminėti duomenys sukėlė tikras publikos ovacijas – galios monstro pagreitis nuo 150 km/val. iki 250 km/val. užtrunka vos 3,2 sekundes, o per 20 sekundžių jis pasiekia – įkvėpkite oro... 400 km/val. greitį! Skamba lyg iš fantastikos srities, o tokie dinamikos parametrus duomenis sunku suvokti protu. Beje, kaip ir kaina – nuo 1 milijono 600 eurų. Plius PVM.