Kodėl toks gana keistas ir ne itin skambus šio efektingai atrodančio švediško superautomobilio pavadinimas? Viskas tampa aišku, sužinojus anglies pluošto kėbulą ir monokoką turinčios mašinos svorį: 1360 kilogramų (su visais eksploataciniais skysčiais ir 50 proc. pripildytu degalų baku). Tai reiškia, kad viena arklio galia tenka vos vienam kilogramui masės. Kad būtų vaizdžiau, galima palyginti ir taip: jei tokį patį galios ir svorio santykį turėtų, tarkime, 200 arklio galių „karštas“ hečbekas, jo svoris būtų vos 200 kilogramų. Tai maždaug tiek, kiek sveria du statistiniai Lietuvos krepšinio rinktinės gerbėjai. Nepusryčiavę ir nesusivertę kvortos alaus!
Man labai pasisekė šio unikalaus automobilio stende sutikti jo kūrėją ir įmonės savininką Christianą von Koenigseggą. Nutaikęs progą, pasveikinau jį su šiemet švenčiamu kompanijos 20 metų įkūrimu ir paklausiau, kelių naftos gręžinių savininku reikia būti, norint tiek metų išsilaikyti tokių unikalių, per milijoną eurų kainuojančių automobilių versle.
Pasak pono Koenigseggo, per visą kompanijos gyvavimą, įmonė pardavė 110 superautomobilių (nors „Koenigsegg“ įkurta prieš 20 metų, pirmasis automobilis pirkėjus pasiekė prieš 14 metų). Žinoma, didžioji pirkėjų dalis yra iš nafta turtingų Artimųjų Rytų, taip pat Azijos šalių, JAV, tačiau net 4 automobilius įsigijo tautiečiai švedai, o 8 – jų turtingesni kaimynai norvegai.
O kaip pavyksta parduoti tokius virš milijono kainuojančius superautomobilius – atskira šneka. Galiu pasakyti tik tiek, kad įmonės įkūrėjas, siela ir aistringas automobilių gerbėjas Ch. von Koenigseggas yra velniškai mielas žmogus, tad pasitaikius progai (jo kompanija Ženevos automobilių parodoje dalyvauja kasmet) būtinai pakalbinkite – jis tikrai turi ką papasakoti apie savo kuriamus greičiausius pasaulio automobilius!
Išvydus prie „Koenigsegg One:1“ esančios lentelės duomenis, pašiurpsta oda. Anglies pluošto smarkuolis, turintis V8 5.0 l 1360 AG (arba 1 MW) galios biturbobenzinį variklį, per 20 sekundžių įsibėgėja iki... 400 kilometrų per valandą (įsibėgėjimo metu perkrova siekia 2.0 g) ir pasiekia maksimalų 450 km/val. greitį. Sustoti, važiuojant 400 km/val. greičiu, reikia 10 sekundžių, o nuo 100 km/val. stabdymo kelias yra vos 28 metrai. Važiuojant 260 km/val. greičiu, prispaudimo jėga siekia 610 kilogramų, 440 km/val. greičiu – net 830 Kg. Tad automobilis yra efektyvus ne tik tiesiojoje, bet ir posūkiuose. Išties beprotiška mašina, kuria šiais metais žadama pagerinti ne vieną pasaulio greičio rekordą – sekite naujienas!
O po tokių ekstremalumų kiti įspūdingų galių automobiliai – pavyzdžiui, naujasis „Jaguar XFR-S Sportbrake“ (V8 5.0l/550 AG, 0-100 km/val. per ) ar „Lamborghini Huracan“ (V10, 5,2l/610 AG, 0-100 km/val. per 3,2 sekundes) atrodo tiesiog jaukiai murkiantys kačiukai. Tad belieka pasakyti tik tiek – tegyvuoja naujas automobilių galios matas – 1 megavatas ir daugiau!