Su šiais iššūkiais interjero dizainerė susidūrė TV3 ir IKEA projekte „Namų idėja su IKEA“. Antrąjį sezoną laida pradeda kviesdama susipažinti su Arūno ir Jurgitos šeima, auginančia du sūnus – Karolį ir Darių, kurie dalijasi vienu kambariu. Šeima žengia į naują gyvenimo etapą – jaunėlį Darių išleido į pirmą klasę.
Kadangi šeimoje jau yra nebe vienas, o du mokiniai, reikia atitinkamai pertvarkyti ir jų kambarį. Vieno stalo pamokoms ruošti nebeužtenka, o ir dėl daiktų tvarkos broliai nuolat susipyksta. „Vaikai labai skirtingi: vienas blondinas, kitas brunetas, vienas – ramus, kitas – aktyvus, tad jie nuolat pykstasi, daiktais nepasidalina. Ir kartu vienas be kito negali“, – pasakoja tėvai.
Tėvai norėtų, kad berniukai turėtų atskirus kambarius. Deja, tokios galimybės šiuo metu nėra. Vienintelė išeitis – protingai atskirti kambario zonas abiem vaikams. „Norime, kad sūnūs būtų atsakingi patys už savo kambarį ir tvarką jame. Taptų savarankiškesni“, – sako tėtis.
Šeimai padės IKEA interjero dizainerė Vaiva Klezienė, kurios specializacija – vaikų kambarių interjeras. „Pirmas įspūdis užėjus į kambarį – nepajaučiau jokios vaikiškumo dvasios, net nepasakytum, kad tai mokyklinio amžiaus berniukų kambarys. Čia tebuvo vienas darbo stalas. Juo naudojasi visa šeima ir, žinoma, nebepakanka, į pirmą klasę pradėjus eiti ir jaunėliui Dariui“, – įspūdžiais dalinosi dizainerė.
Anot jos, vaikų kambarys apskritai nebuvo pritaikytas dviem mokiniams, jame trūko sprendimų daiktams – mokymosi priemonėms, knygoms, žaislams ir net uniformai – laikyti. Komodoje, kurioje laikomi berniukų drabužiai – šie nebetilpo.
„Kuomet ne vaikams skirti daiktai užima dalį lentynų, jiems nesinori tvarkytis, nes jie nežino, kur tiksliai yra vieno ar kito daikto vieta. Todėl žaislai būna sukrauti tiesiog ant grindų, baldų paviršių ir tėveliai pyksta, kad kambaryje visuomet netvarka. Be to, taip laikomi daiktai – puiki terpė kauptis dulkėms“, – pastebi V. Klezienė.
Pagrindiniai iššūkiai, kuriuos interjero dizainerė turėjo išspręsti – kambaryje įrengti po dvi mokymosi, poilsio, žaidimų erdves, bei rasti sprendimus abiejų moksleivių daiktams laikyti.
Specialistė pastebi, kad siekdami sutaupyti, tėveliai neretai vaikų kambarį apstato jau suaugusiems skirtais baldais, jį įrengia nevaikiškai tam, kad vėliau nereikėtų atnaujinti mažiesiems šeimos nariams augant. Tačiau, jos nuomone, taip ne tik kad nesutaupoma, bet vaikai auga ne pagal savo amžių pritaikytoje, nepatogioje ir nesaugioje aplinkoje. Mat baldai vaikams gaminami atsižvelgiant į aukščiausius saugumo standartus ir projektuojami taip, kad juose nebūtų galimybės įstrigti ar kitaip susižeisti. Juose taip pat nėra kenksmingų ar alergijas sukeliančių medžiagų.
„Viena iš svarbiausių užduočių buvo – kambario interjerą ir apstatymą suplanuoti taip, kad tėvams jo atnaujinti nebereikėtų iki kol vaikai mokysis mokykloje, jo funkcionalumas ir baldai tarnautų ilgai ir nebūtų pernelyg vaikiški net po kelerių metų. Tuo pačiu stengiausi išlaikyti žaismingą aplinką. Šiuos klausimus puikiai išsprendžia ergonomiški baldai, kurie, „auga“ kartu su mokinukais ir jų poreikiais“, – pataria V. Klezienė.