Tuo įsitikinusi interjero architektė Asta Anusauskienė, besilaikanti nuostatos, jog interjero projektavimas nėra matematika, kur galioja griežtos taisyklės, o jį papildantis meno kūrinys nėra tik vizualinis objektas – tai emocija, kurią žmogus jaučia būdamas patalpoje, rašoma pranešime spaudai.
Meno kūriniai – neatsiejama išpildyto interjero dalis
„Kiekvieno žmogaus skonis atspindi jo asmenybę. Nesvarbu, ar kalbame apie madą, ar apie interjerą. Todėl pirmiausia meno kūriniai žmogaus namuose komunikuoja jo pasaulėvoką, individualumą, filosofiją ir daug kitų subtilių dalykų. Taigi, menas interjerą suasmenina, suteikia jam tam tikrą nuotaiką, paverčia jį dar geriau atpažįstamu“, – sako A. Anusauskienė. Pradėjusi projektuoti naujus namus, ji visada išsiaiškina jų šeimininkų norus ir poreikius, tarp kurių – meno kūriniai, kuriuos norės pasiimti į naujus namus. – „Kai žmonės turi paveikslų, kurie su savo brangiomis istorijomis keliauja kartu iš vienų namų į kitus, belieka numatyti jiems tinkamą vietą ir parinkti teisingą apšvietimą. Kitu atveju klientams visada siūlau parinkti meno kūrinių, nes tai ypatinga, neatsiejama išpildyto interjero dalis“.
Vieną naujausių architektės darbų – buto Naujamiestyje interjerą užbaigė menininkės Agnės Kišonaitės triptikas „Poza“. „Tai elegantiškas, lengvas ir ramus interjeras. Nuo pradžių turėjau viziją apie drąsius ir modernius meno kūrinius šiame interjere, norėjau, kad jie taptų išskirtiniu interjero elementu, todėl pasiūliau klientei susipažinti su A.Kišonaitės darbais, kurie žavi spalviniais deriniais, netikėta atlikimo technika. Modernūs paveikslai darniai įsiliejo ir tapo neatskiriama šiuolaikinio interjero dalimi“, – sako interjero architektė. Pasak jos, dėl intensyvesnių spalvinių gamų paveikslai tapo ir interjero ašimi, traukos objektu bei daugiausia dėmesio sulaukiančiu interjero akcentu.
Svarbiausia – pajausti ryšį su meno darbais
Vis tik svarbiausiu kriterijumi parenkant meno darbus dviejų kambarių butui tapo jų šeimininkės įvertinimas. „Kiekvieno žmogaus skonis, estetinis pajautimas atspindi jo asmenybę, todėl tik gerai pažinus žmogų galima teisingai parinkti jam paveikslą. Dirbant su klientu metus, o kartais ir dvejus, jau galiu nujausti kokia stilistika jam būtų tinkamiausia. Šiuo atveju paveikslų tematika labai patiko klientei. Ji iš karto rado ryšį su darbais“, – sako A. Anusauskienė. Pasak jos, pirmiausia žmogus turi pajausti kūrinį emociškai ir tik kitas uždavinys yra patikrinti, ar meno kūrinys komunikuoja su erdve.
„Tinkamai parinkto meno objekto vertė su metais tik didėja, žmonės meno kūrinius perka kaip ilgalaikę investiciją, todėl profesionalus ir atsakingas meno kūrinio parinkimas yra nepaprastai svarbus. Jeigu leidžia erdvė rekomenduoju rinktis kelis darbus iš vienos serijos, tokiu būdu geriausiai atsiskleidžia kūrinio idėja, erdvė atrodo estetiškai ir tvarkingai, o svarbiausia – nekyla jokių abejonių, ar darbai tikrai tarpusavyje dera“, – sako dizainerė, naują butą dekoravusi ne vienu, o trimis A. Kišonaitės paveikslais „Poza #4“, „Poza #5“, „Poza #6“.
Meno darbų reprodukcijos suteikia daugiau laisvės
Moteriškumo temą architekte interjere pratęsė jį papildydama dar vienu nedideliu menininkės A. Kišonaitės darbu – autorine paveikslo „Selfie“ reprodukcija. „Nors kurdama interjerus kūrinio reprodukciją panaudojau pirmą kartą, taip vadinami printai turi tam tikrų pranašumų. Pirmiausia originalaus paveikslo spausdintą versiją su autoriaus autografu galima įsigyti už prieinamą kainą. Antra, turima daugiau laisvės renkantis darbų formatą – neprarandant kokybės galima didinti arba mažinti pasirinktą darbą, jį pritaikant prie interjero“, – apie dar vieną būdą interjere panaudoti meno kūrinius sako p. Asta.
Pasak jos, reprodukcijos įsigijimas yra gera alternatyva tiems, kas nori autorinio meno, bet nenori investuoti daug pinigų. „Jeigu yra galimybių, pirmiausia siūlau rinktis darbų originalus. Jie turi didesnę meninę vertę, kuri su metais tik didėja, skleidžia kitokią emociją. Originalūs darbai ypač tinkami kalbant apie interjerus istoriniuose pastatuose, kur norima pabrėžti ilgaamžiškumą, kur vertinama kokybė ir stabilumas“, – sako viena iš „A Interior“ studijos įkūrėjų A. Anusauskienė. Ji įsitikinusi, jog ateityje kasdienėje aplinkoje kokybiško meno bus dar daugiau – žmonės vis dažniau įsileidžia į namus meną, o ir plėstis Lietuvoje dar neabejotinai yra erdvės: šalyje dar kukliai dekoruojamos bendrosios namų erdvės – laiptines, koridoriai, kontoros.