Naujajame biure iš viso darbuojasi apie 80 įmonių grupės darbuotojų, tačiau įprastų kabinetų čia neišvysi. Kiekvienas darbuotojas naujajame biure yra laisvas pasirinkti sau patogiausią vietą ir kada panorėjęs keisti ją pagal nuotaiką, orą už lango ar savo darbotvarkę. Tik keletas darbuotojų, kuriems tenka dirbti su konfidencialia informacija, naujajame biure turi atskirus kabinetus.
Dalindamiesi darbo vietas dirba efektyviau
„Modus Group“ žmogiškųjų išteklių direktorė Lina Jakienė sako, kad darbo vietų naujajame biure yra netgi 40 proc. mažiau nei darbuotojų, todėl jomis dalinamasi. Toks buvo sumanymas – atsižvelgiant į darbuotojų įpročius ir poreikius, sukurta keitimuisi idėjomis bei bendradarbiavimui palanki darbo erdvė, o ne atskiros, izoliuotos ir pastovios darbo vietos, rašoma įmonės pranešime spaudai.
„Dalinimosi idėja mums yra artima. Ja yra paremtas ir vieno iš grupės verslų, bendrovės „CityBee“, veiklos modelis. Atviro biuro koncepciją ir dalinimąsi darbo vietomis pasirinkome dėl to, kad tai leidžia darbuotojams geriau ir greičiau išspręsti kylančias problemas, generuoti naujas idėjas, o naujokams lengviau įsilieti į įmonės gyvenimą ir komandą. Ir iš tiesų pastebime, kad tai veikia. Kai kuriais atvejais nebereikia organizuoti susitikimų, o įvairūs klausimai išsprendžiami daug greičiau“, – sako L. Jakienė.
Drauge su kitais darbuotojais atvirose biuro erdvėse dirba ir valdybos nariai bei jos pirmininkas.
Tylos oazės
Biure įrengta ir užtektinai erdvių susirinkimams, pokalbiams telefonu ar ramybės bei susikaupimo reikalaujančiam darbui. Iš viso darbuotojai biure gali naudotis 8 salėmis. Pokalbiams telefonu atskirai skirtos 4 specialios erdvės, o netrukdomam darbui – 2 tylos zonos. Atsipūsti ir pasigrožėti puikiais vaizdais darbuotojai gali ant pastato stogo įrengtoje terasoje.
Darbuotojams naujajame biure taip pat paruošti ergonominio dizaino baldai, pritaikomi prie kiekvieno individualių poreikių. Pavyzdžiui, darbo stalai suteikia galimybę prie jų dirbti tiek sėdint, tiek atsistojus. Be to, galima rinktis sėdėti ant įvairaus tipo kėdžių – nuo įprastų biuro iki aukštų baro ar patogių krėslų bei sėdmaišių. Baldai juos perstumdant taip pat leidžia lengvai transformuoti erdves ir kurti naujas darbo aplinkas. Įdomu, kad darbo vietą nenaudojamą palikdamas ilgesniam nei dviejų valandų laikui darbuotojas privalo ją atlaisvinti, kad prireikus ja galėtų naudotis kiti.
„Kai tokia tvarka, pripranti nekaupti ir su savimi turėti kuo mažiau daiktų ar atspausdintų dokumentų. Biure yra visos reikiamos priemonės, kuriomis prireikus galima pasinaudoti, todėl iš esmės užtenka turėti nešiojamą ar planšetinį kompiuterį, su kurio gali judėti po biuro erdves ir laisvai naudotis visu jų funkcionalumu, o prireikus prisijungti prie didesnio ekrano ar vaizdo projektoriaus“, – apie naujojo biuro ypatumus pasakoja L. Jakienė.
Vieni šalia kitų
„Rinkdamiesi ir įrenginėdami naujas biuro patalpas siekėme sukurti erdves, kuriose net ir užsukus vos kelioms valandoms būtų patogu dirbti ir lengva suburti komandą projektiniam darbui. Toks darbo pobūdis yra dinamiškas, bet efektyvus – kaip ir mūsų verslas. Be to, norėjome, kad biuras būtų netoli jau esančio Ozo gatvėje, kuriame liko automobilių verslo įmonės. Atsižvelgėme ir į pačių darbuotojų nuomonę, domėjomės jų mobilumu, poreikiu dirbti nuotoliniu būdu – pavyzdžiui, iš namų. Dalis darbuotojų migruoja tarp abiejų biurų, tad siekėme, kad tai daryti būtų patogu“, – sako L. Jakienė.
Įmonių grupės atstovė pasakoja, kad darbuotojams sudarytos galimybės tarp dviejų netoliese esančių „Modus Group“ biurų patogiai keliauti „CityBee“ automobiliais arba dviračiais.
Buvimas skirtinguose biuruose nesutrukdo jų darbuotojams rengti susitikimų nuotoliniu būdu. Biuro susitikimų kambariai yra aprūpinti modernia vaizdo įranga, kuri suteikia galimybes lengvai rengti vaizdo konferencijas, kuriose gali dalyvauti viena nuo kitos nutolusios komandos. Beje, susitikimų kambarius biure dalintis padeda speciali kompiuterinė sistema, kuri leidžia lengvai rezervuoti laiką susitikimams, matyti salių užimtumo tvarkaraštį.