Paslauga, vienijanti tuos, kurie ieško būsto, ir tuos, kurie jį nuomoja, ima iš abiejų pusių 10 procentų komisinius ir stengiasi apginti ir nuomininkų, ir nuomotojų interesus. Pavyzdžiui, skatina šeimininkus palaikyti būste idealią tvarką ir nelaikyti jame asmeninių daiktų, o iš svečių ima mokestį už tvarkymą. Tačiau svarbiausia yra tai, kad piniginės operacijos (idealiu atveju) vyksta per „Airbnb“, todėl galimybės sukčiauti nėra. Nepaisant to, be ekscesų neapsieinama.

Kai svečias išmetamas į šaltį

Pati dažniausia ir labiausia erzinanti problema – paskutinę akimirką savininko atšaukta rezervacija. Tai leidžiama daryti net ir tuo atveju, jeigu turistas tiesiogine to žodžio prasme jau beldžiasi į duris. Ir nors kompanijos interneto svetainėje išvardintos pagrįstos priežastys, dėl kurių leidžiama atšaukti rezervaciją paskutinę minutę, kartais būstų savininkai elgiasi išties neadekvačiai.

Štai Kalifornijoje merginai vardu Dyne Su atsisakė suteikti būstą dėl to, kad ji azijietė, likus kelioms minutėms iki jos atvykimo į vietą, pranešė CNN. Būsto šeimininkė svetainėje buvo blokuota, o valstijos valdžia įpareigojo ją sumokėti penkių tūkstančių dolerių baudą.

Tačiau toli gražu ne visose šalyse taip kovojama su diskriminacija ir rasizmu, todėl prieš kelionę vertėtų išsiaiškinti, ar vietiniai nėra nusistatę prieš jūsų tautybę.

Šeimininkas pinigus gauna praėjus kelioms paroms nuo apgyvendinimo, tad jeigu įvyko konfliktas su turistu, sistema gali keliautojui grąžinti pinigus. Tik tai ne visada naudinga. Pavyzdžiui, keliautoja Marija skundėsi, kad pernai dar vasario mėnesį už 1200 eurų Naujųjų Metų šventimui rezervavo būstą šešiems asmenims, o jai atsakyta buvo gruodžio pradžioje, kai vidutinė kaina tokiai grupei išaugo iki 5000 eurų ir didžioji dalis apartamentų jau buvo išnuomoti. Tokioje situacijoje pinigų grąžinimas ir 10 procentų nuolaida kitai rezervacijai, jos teigimu, atrodo kaip pasityčiojimas.

Kartais šeimininkas atšaukia rezervaciją radęs naudingesnį pasiūlymą iš šalies, tačiau nurodo tariamai pagrįstą priežastį: pavyzdžiui, staigų remontą per patį sezono įkarštį. „Airbnb“ bando su tuo kovoti: taikoma baudų sistema, taip pat nuomotojo profilyje fiksuojamos visos atšauktos rezervacijos. Pastaroji priemonė galimai net veiksmingesnė, nes turistai kažin ar norės turėti reikalų su nepatikimu šeimininku.

Jeigu būsto šeimininkas, atsisakęs apgyvendinti, nenorėdamas gadinti savo reitingo nenori atšaukti rezervacijos, reikia parašyti „Airbnb“ arba į jų grupę „Facebook“ ar „Twitter“. Manoma, kad socialiniuose tinkluose kompanijos darbuotojai atsako greičiau, nes baiminasi, kad delsimas pakenks jų įvaizdžiui.

Nori skųstis – paskubėk

Tačiau jeigu norite palikti neigiamą atsiliepimą apie šeimininką, paskubėkite: tam suteikiamos dvi savaitės (kartais galimybė parašyti atsiliepimą kažkodėl dingsta po paros). Viena britė praleido progą pasiskųsti, o veltui: maža to, kad šeimininkas pasiūlė kitą apgyvendinimo variantą, nes jos rezervuotas butas buvo kažkodėl užimtas, bet naujoje vietoje buvo neįmanoma gyventi, rašė ji laiške leidiniui „Guardian“.

Visur purvas, šunų plaukai, virtuvės kriauklėje – pašvinkę maisto likučiai, o kai po kelionės pavargę turistai nusprendė nusiprausti duše, ten rado grybelį. To pakęsti jie jau negalėjo, todėl iškart išvyko iš buto. Tarnyba grąžino jiems pinigus ir netgi skyrė 200 svarų kompensaciją, tačiau grybelį iš visų savo daiktų jiems naikinti teko dar ilgai.

Žiūrėkite, kaip mokate

Labai svarbu apmokėti už užsakymą ne per pavedimų sistemą, o būtent per svetainę. Ir pats „Airbnb“, ir turistams skirtos teminės grupės įspėja: jeigu šeimininkas siūlo pervesti pinigus kokiu nors kitu būdu ar atsiunčia elektroniniu paštu kvitą, tai yra sukčius, su kuriuo neverta prasidėti. Apie tokį incidentą būtina skubiai pranešti.

Tiesa, į skundus ne visada reaguojama labai operatyviai. Interneto svetainėje „Airbnb hell“, skirtoje neigiamai patirčiai naudojantis šia paslauga, daugelis pažymi, kad sukčių profiliai neblokuojami net po kelių incidentų.

Geriausia atvykus ir prieš išvykstant nufotografuoti butą, kad jo šeimininkai nepareikalautų kompensacijos už nuostolius, kurie jau buvo padaryti prieš jums atvykstant. Deja, jeigu tokiais atvejais nepateiksite įrodymų, kompanija greičiau stos į šeimininko pusę, o vėliau visą remontui reikiamą sumą, kurią nustato pats būsto savininkas, pateiks jums. O jeigu jis nuspręs, kad dešimties centimetrų įdrėskimui ant sienos prireiks dešimties litrų dažų ir kelių teptukų, kurie galiausiai kainuos 38 eurus, ginčytis nebus prasmės, rašo vienas „Airbnb hell“ vartotojas.

Pasitaiko ir tikrų kriminalų. Australijos mieste Melburne namo šeimininkas ir du jo bendrininkai išprievartavo ir nužudė savo svečią, pranešė „NYPost“. Ramisas Jonuzi spėjo parašyti draugui, kad atmosfera name, kuriame jis apsistojo, jam nepatinka, tad jis neketina ilgai jame pasilikti. Kompanijos atstovai patikino, kad šių šeimininkų skelbimą iškart pašalino iš svetainės ir teikia policijai visą turimą informaciją.

Generaliniam sekretoriui svečių nereikia

Būna ir taip, kad rezervacija atšaukiama dėl priežasčių, kurios nepriklauso nei nuo šeimininkų, nei nuo svečių. Pavyzdžiui, dėl uragano „Irma“. Suprantama, jei Karibų salų pakrantėje buvo nusiaubti namai ir ten kelioms savaitėms dingo internetas, karštas vanduo ir elektra, „Airbnb“ grąžina turistui pinigus ir atšaukia užsakymą be kokių nors baudžiamųjų sankcijų tiek šeimininkui, tiek svečiui. Taip pat elgiamasi epidemijos atveju, pavyzdžiui, kai siaučia ebolos ar zikos virusai.

Užsakymas gali būti atšauktas ir saugumo sumetimais. Spalio pabaigoje „Airbnb“ nepriėmė užsakymų apgyvendinimui Pekino centriniuose rajonuose, nes ten vyko Kinijos komunistų partijos suvažiavimas. Valdžia atidžiai stebėjo visus atvykstančius į viešbučius ir pas giminaičius, bet kadangi būsto nuomos paslaugos leidžia apeiti kai kurias registracijos taisykles, jos buvo įpareigotos laikinai sustabdyti darbą.

Prieš kelionę turistui vertėtų patikrinti, kaip į šią paslaugą reaguoja ne tik šalis, bet ir miestas, kuriame yra nuomojamas būstas. Pavyzdžiui, du didžiausi Pietų Afrikos Respublikos miestai laikosi visiškai priešingų pozicijų: Johanesburge per metus „Airbnb“ paslaugomis pasinaudojusių turistų skaičius išaugo 154 procentais, kuo labai džiaugiasi šio miesto meras Hermanas Mashaba, o Keiptaune miesto valdžia reikalauja iš šeimininkų gauti specialų leidimą svečių apgyvendinimui, kurio neturint gresia teismas.

Nuolaida naujokams

Įdomu tai, kad nuolaida teikiama ne seniems klientams, o neseniai užsiregistravusiems vartotojams, ir šeimininko patikimumo reitingas tokiu atveju neturi jokios reikšmės. O jeigu iš naujos paskyros pakviesite dar vieną vartotoją, nuolaida dar padidės. Tačiau piktnaudžiauti tuo neverta: kompanija atidžiai seka, kad paskyros nesidubliuotų. Daugelis vartotojų, kurių paskyros buvo pašalintos per nesusipratimą ar į jas buvo įsilaužta, laiko tai svetainės trūkumu – antros paskyros susikurti negalima.

Toli gražu ne visada „Airbnb“ pasiūlyta kompensacija padengs visas jūsų išlaidas. Kai šeši draugai, išvykę į Siciliją, suprato, kad jų užsakytas namas visiškai neatitinka aprašymo interneto svetainėje, jiems buvo pasiūlyta vos 500 dolerių kompensacija. Gali būti, kad vėliau šeimininkės puslapyje atsiras atitinkamas įrašas, tačiau sugadintų atostogų keliautojams niekas jau nesugrąžins. Kad išvengtumėte tokių situacijų, geriau rinkitės tokias apgyvendinimo vietas, kurias įamžino „Airbnb“ fotografai.

Šeimininkas gali ginčytis

Tiesa, būsto šeimininkas gali užginčyti neigiamą atsiliepimą apie jį, ir kol vyksta vidinis tyrimas, komentaras iš svetainės dingsta. Kartais aiškinimosi mechanizmas nėra labai aiškus – svečio per daug neklausinėjama, kas iš tikrųjų įvyko, o potencialūs buto nuomininkai nežino svarbių detalių apie jį. Atsiliepimai apie svečius ne taip griežtai prižiūrimi. Vertėtų atsižvelgti į tai, kad pačioje svetainėje nėra atsiliepimų apie jos darbą ar techninį palaikymą, yra tik apie konkrečius žmones.

Konfliktinėse situacijose kompanija paprastai nesprendžia konkretaus keliautojo problemos, o stengiasi suteikti jam kompensaciją ir sumažina būsto šeimininko patikimumo reitingą. Pavyzdžiui, jeigu šeimininkas pranešė, kad suklydo ir nurodė kainą dviem kaip vienam, reikalauja iš jūsų pinigų ir grasina iškeldinti, paslaugos tiekėjas jums niekuo negalės padėti – teks patiems skubiai ieškoti naujo būsto. Ir geriau greičiau: jeigu neišsikraustysite per nurodytą laiką, kompensacija jums nebus suteikta, rašo lenta.ru.

Be to, tarnybos darbuotojai gali atsisakyti spręsti jūsų problemą, aiškindami tuo, kad baigiasi jų pamaina. Taip pat galite sulaukti labai aptakių atsakymų dėl pinigų grąžinimo terminų – greičiausiai jums teks pabendrauti su keliais agentais, ir dar ne kartą.

Tinka avantiūristams

Taip nutiko su Marku Forscheriu. Jis skubiai paliko butą, kuriame neveikė kondicionierius Niujorke tvyrant neįprastam karščiui. Buto šeimininkas iš pradžių netikėjo, kad jis neveikia, o paskui privertė svečią visą dieną laukti meistro, kuris taip ir nepasirodė. Turistas pats susirado naują būstą, o paskui visą savaitę kasdien bendravo su paslaugos tiekėju, kol jam pagaliau buvo grąžinti pinigai. Apie savo liūdną patirtį M. Forscheris pranešė savo asmeniniame tinklaraštyje.

Taigi, naudotis „Airbnb“ paslaugomis gana rizikinga, tačiau, kaip rašo savo atsiliepimuose keliautojai, vienam nerūpestingam šeimininkui tenka dešimt, o gal ir daugiau, visiškai sėkmingų užsakymų. Neretai nuomotojai ir nuomininkai netgi tampa draugais. Jeigu norite sėkmingai naudotis „Airbnb“, prisiminkite, kad tai ne turizmo agentūra su draudimu ir gidais, o paslauga, leidžianti įgyti gyvenimo kitoje šalyje patirties. Tai ne viešbutis, kur gali pakeisti numerį, jeigu jame kažkas jums nepatiko. Trumpai tariant, jeigu per atostogas jums nesinori galvoti apie buitines problemas, „Airbnb“ jums netinka.

Tačiau jeigu esate linkę į avantiūras, pasirengę netikėtumams ir lengvai prisitaikote, o vykdami, pavyzdžiui, į Paryžių norite sužinoti, kur prancūzai pusryčiams perka kruasanus, kaip apstato savo butus ir kuo iš tikrųjų užsiima vakarais, geriau už „Airbnb“ jums kol kas nieko nesugalvojo. Tik būtinai laikykitės kompanijos taisyklių, iš anksto šeimininko išsiklausinėkite visų detalių, išnagrinėkite atsiliepimus ir pasiimkite su savimi grynųjų ar kreditinę kortelę tam atvejui, jeigu kažkas susiklostys ne taip, kaip tikėjotės.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)